Annons:
Etikettolika-platser-i-himlen
Läst 872 ggr
J-Artur-K
11/21/13, 4:32 PM

Visdomens Hus

Här berättar jag om mitt första besök i Visdomens Hus när jag träffa gud för första gången. Glad

Detta är hur jag uppfatta gud som och hur jag såg hur  han såg ut som. Är bara hur jag uppfatta det som. Är inte att så här ser gud ut som. Vi kan uppfatta gud olika och se han i olika skepnader. Så detta är bara hur jag har uppfattat han och hur jag såg han som Glad

Jag hamna utanför en byggnad som såg ut som ett tempel men det som fascinerade mig mest var att det var gjort av rent guld. Hela byggnaden var gjord av guld. Jag kunde inte motstå att gå in i byggnaden för jag ville så klart se vad som finns i denna byggnad. 

När jag kom in i byggnaden. Så vart allt som jag såg där inne gjort av guld. Vägarna, golvet allt. I mitten var det en röd matta som gick fram till en stol som var gjord av guld och den såg ut som en kunga stol kan man säga elegant och vacker. På stolen satt en man som man såg och kände var en vis man och att han var en person som bar på sanning och övertygelse. Han hade en lila dräkt som ser ut som en manlig klänning som man drar över huvudet ett blått band över ena axeln snett ner till andra sidan till midjan. Han hade grå/vit hår med samma färg på skägget. Man kände att det här är gud. Glad

Till höger och vänster om mattan fram till kunga stolen så var det pelare av guld. Efter vägarna så var det något annat men jag såg inte vad det var för jag var så fascinerad av allt guld jag såg och mannen som jag såg. Mannen reste sig upp och gick fram till mig och sade. Så du är här nu välkommenGlad

Har ni sett eller varit i denna byggnad får ni gärna berätta era upplevelser om det 🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
J-Artur-K
11/21/13, 5:44 PM
#1

🙂

Ny dag nya möjligheter

Twinflamewolf
11/21/13, 5:53 PM
#2

Det är riktigt intressant att se hur våra resor kan se väldigt snarlika ut och dom gånger jag besökt visdomens hus är det som en stor härlig katedral med mycket guld men också flertalet kristall pelare som liksom håller om byggnaden.

Väl inne kan jag se stora salar,jag besöker biblioteket där jag kan läsa i min egen livsplan tillsammans med Wolf.

Visdomens hus uppfattar jag som enormt rogivande plats,en enorm plats för massor av kunskap och det är ofta dit våra guider färdas när dom inte vet råd i våra olika situationer då kan dom hämta mer kunskap i visdomens hus och har full tillgång till våra livsplaner.

Det är ofantligt svårt att sätta ord på denna magnifika byggan,den ska upplevas först då förstår man hur vacker den verkligen är.

Tack som delar med dig och visst känner jag igen det du beskriver 😎

J-Artur-K
11/21/13, 6:45 PM
#3

#2 Ja man förstod att det är mycket kunskap i den där byggnaden när man var där. Jag är sugen på att fara ditt igen för kolla lite mera där 😃🙂

Ny dag nya möjligheter

ALPHIRA
11/21/13, 9:37 PM
#4

Alltså -ni som varit där inne- menar ni att Visdomens hus inte alls är samma byggnad som Arkivet/Biblioteket?

Och är Arkivet och Biblioteket helt skilda byggnader?

Bra i förväg att lära känna "staden", slipper gå och fråga folk där… 😉

Fjäril
11/22/13, 8:28 AM
#5

Det där låter precis som en dröm jag hade, ett "palats" skapat i guld, en röd matta och en stor dörr, en flera_meters_hög sådan, där jag möttes av en triangel. Utanför, där jag såg mig så där jätteliten bredvid den gigantiska dörren, kom jag ut i någon form av dimma, eller det kändes som om jag kom ut i evigheten. Väldigt märkligt, men fint var det!

Sajtvärd på Övernaturligt

Farwuq
11/22/13, 12:28 PM
#6

Detta med arkivsalar påminner mig om en händelse som inträffade 2005. Nedan kommer ett klipp från min "Book of Shadows"

** **

Oktober 2005 - UKU

En skum upplevelse från natten till den 4:e.

Jag visste först inte riktigt om jag drömde eller om jag var där.

Det var skymning och landskapet runt mig var dunkelt, det verkade skånskt och tryggt på något sätt. Jag gick med föresatsen att nå ett bestämt mål, jag kom strax fram till en bred å; platsen som jag skulle till var en byggnad på andra sidan, det fanns ingen bro eller så och de mörknade raskt.

Jag lade mig på strandbrinken för att vila och snart var det helt mörkt runt mig.

Jag vet att jag somnade eller ”slocknade” på annat sätt.

Jag vaknade av att någon ”petade” mig försiktigt i sidan med tåspetsen på sin sko.

Normalt så skulle ett sådan försiktigt förfarande näppeligen leda till att kroppen ”deformerades” av det lätta trycket, men i mitt fall var min kropp som gjord av mjukt gummi och skospetsen sjönk nästan decimetern in i mig.

Jag förstod att någon ville ”väcka” mig, det var totalt mörkt och jag såg inte vem det var, men när jag reste mig så reste jag mig ur mig själv, jag lämnade kvar kroppen som om jag klivit ur en sovsäck.

Ögonblicket därefter så tilltog ljuset och jag fann till min förvåning att jag stod inne i byggnaden.

Inuti såg den ut som ett arkiv eller bibliotek.

Sen var det inget mer.

En intressant sak är att det påminner om tidigare upplevelser där jag har varit ”på andra sida” eller i astralvärlden, på så sätt att det inte fanns någon märkbar temperatur; allt var precis lagom varmt, jag kände ingen vind och ingen fukt denna gång.

Platsen jag besökte var nog det Akashiska arkivet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
J-Artur-K
11/22/13, 6:21 PM
#7

#5  Roligt att du känner igen dig i det hela 🙂

Är spännande att höra andras upplevelser 🙂

#6 Tack för du dela med dig av din upplevelse ifrån Akashiska arkivet. Vet du vad det är för slags arkiv har inte hört talas om det förut tror jag. Så vore roligt att höra vad det är för något om du kan tänka dig berätta mer om det  🙂

Ny dag nya möjligheter

Farwuq
11/22/13, 6:55 PM
#8

Det är där all erfarenhet och alla händelser finns lagret. Det är det kosmiska medvetandes högborg.

Det är som så att energin från varje persons tankar, motiv, och handlingar är registrerade i de Akashiska arkiven.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

J-Artur-K
11/22/13, 7:01 PM
#9

#8 Intressant härligt 🙂

Ny dag nya möjligheter

Upp till toppen
Annons: