Annons:
Etikettutanför-himlen
Läst 734 ggr
[Bettanbop]
2013-11-21 19:20

Utanför himmlen

När slutar himlen och vad börjar då? Och då måste väl något annat finnas bortom det, eller?

Är himlen det som är innanför ozonlagret eller utanför, om himlen är utanför vad är det då vi har innanför? bara luft?

Är det egentligen någon skillnad på universum och rymden?

Detta kan man vända och vrida på hur mycket som helst. Det finns nog inget rätt eller fel, allt utgår från vad man själv tror, du skapar din egen sanning. (Förutom fröken i skolan som propsade på att 1+1 är =2 hihi)

Annons:
[Bettanbop]
2013-11-21 20:07
#1

Jag tror att himlen är det vi har innanför bubblan/ozonlagret, där andas vi luften och fåglarna flyger mm.

Rymden och universum är samma sak och är utanför vår bubbla. Där är det uppdelat i flera sektioner ungefär som Sveriges olika landskap. I norr bor De högsta makterna i söder bor våra nära och kära och i mitten har vi våra änglar.

Det är okej att skratta åt min liknelse och min knepiga fantasi 😃

Vad tror ni 🙂

J-Artur-K
2013-11-21 20:24
#2

Bra diskussion du tog upp o bra ide du nämner 🙂 Går ju inte veta säkert hur det är. Så finns ju inget rätt o fel i ämnet. Men bra att diskutera 👍🙂

Som jag ser det så har himlen flera dimensioner. Man är inte lämpad att vara i den högsta dimensionen för man måste förtjäna sin plats där kan man säga. Man kan säga så här. Man blir inte chef på ett företag om man inte gjort rätt för att förtjäna det. Som jag ser det så är vi människor längst ner. Vi är talarna / förmedlarna om himlen till andra människor. Det betyder absolut inte att man inte får en bra plats i himlen om man inte talar om himlen i livet. Men på ett enkelt sätt att förklara. 

Vi är i den lägsta dimensionen i himlen. Sedan finns det andra dimensioner i himlen som har olika uppgifter. Man kan säga att som i företaget folksam så finns en avdelning för hemförsäkringar , olycksförsäkring , djurförsäkring , bilförsäkring , sedan finns det ledare för dom som arbetar där och deras uppgift är att hjälpa dom under sig. Sedan har ledaren en egen ledare som hjälper dom ledarna , sedan har dom ledarna en annan ledare. Samma med dimensioner att i den dimensionen finns ledare över en ledare som är kan sin sak för att hjälpa dom som är under den ledaren. Blir som en pyramid och sist är Gud som är den största ledaren men han har andra ledare under sig som ska hjälpa dom som är under han/hon. 🙂

Men det är som jag ser på det hela. Yamher kan säkert förklara detta bättre tror jag 🙂

Ny dag nya möjligheter

[Bettanbop]
2013-11-21 20:44
#3

Du förklarade jätte bra, jag är helt med på hur du menar och det kan nog vara på så sätt eller liknande. Men vem vet med säkerhet….

yamher
2013-11-21 21:16
#4

jag ser det snarare som att universum är en värld för sig, eller en dimension.

Himlen är som vår existens fast på deras sätt. Som ett rike bland flera andra riken. Varje rike har en del av universum till sitt förfogande. Mellan vårt rike (samt de andra som finns) och vår existens finns ett ingenmansland. Om du har sett poltergeistfilmerna så befinner de sig i ett ingenmansland och det är ungefär så det ser ut. Ju närmare tex jorden du kommer desto tydligare blir vi som lever. Ju närmare himlen desto tydligare är det. Våra skyddsänglar som finns hos oss är i ingenmanslandet nästan som man skulle kunna beskriva det som en bubbla från himlen (med deras tid).

Det är här som ofta våra mediala gåvor skiljer oss åt. De på andra sidan kan backa här fast ändå ha kontakt med oss, och backar de tillräckligt beroende på hur medial personen är eller medveten, hur långt denne ser in i detta ingenmansland. Så det kan alltså finnas personer hos dig fast de inte visar sig (säger vi) fast de är där, bara tillräckligt långt in i denna sfär. Tunneln en del upplever är väg genom detta ingenmanslandet även om det är en förkortad väg, men du hamnar utanför grindarna.

Så som det brukar gestaltas i filmer tycker jag är rätt nära. Lite som asatron och som de tar upp i Thor stämmer bra.

Jag skulle inte riktigt beskriva himlen med olika dimensioner (inte överförtjust i det ordet), snarare bara en massa olika platser. Det finns platser själar inte får vara, platser bara en del av dem får tillträde till, väntrum för audienser, osv. Var o en av  oss har också ett eget utrymme. Det finns marker utanför himlen också, bortom muren. Om det tillhör vårt himmelrike eller något annat har jag inte engagerat mig i.

Alis volat propriis Oskyldig

Twinflamewolf
2013-11-22 05:16
#5

Dimension kan betyda fler saker och universum är ju så ofantligt stort att jag idag oftare kallar det för multiversum för det är så gränslöst.

Himlen är ju så stor att vi i jordiska mått har svårt att se den rymd den innehåller.Som Yamher skriver har vi egna marker eller platser och kan dra oss undan på där vi får vara ifred om vi vill.Jag och min guide befinner oss på en sån plats tillsammans med våra djur och sällan sällan lämnar vi vår egen lilla underbara paradis hage medan andra flaxar runt lite överallt.

Du nämner ordet bortom och det finns en ände som jag astralt besökt vilket visat sig att flera än mig gjort och vi har kunnat beskriva platsen lika dant när jag fört det på tal så en form av slut finns och är en helt orörd fantastiskt vacker plats man inte sätter ner sin fot på innan den tiden är inne för alla att gemensamt förenas just där och dit är en lång process innan hela jordens folk inkarnerat klart.

En bra och intressant fråga men svår att med jordiska mått beskriva för man har en sån oerhörd liten uppfattning om hur pass stort det är 🌺

lenjon1
2013-11-22 20:58
#6

När man ligger och tittar upp mot himlen och försöker föreställa sig vad som finns bakom det jag inte kan se, var tar det slut, finns det något slut? Då blir jag alltid helt yr i huvudet för jag tycker det är så stort att jag inte har förmågan att greppa eller förstå.

Jag har aldrig tänkt som du Bettanbop att rymden skulle delas in väderstreck att änglarna har sin boning på ett ställe och våra nära och kära ett annat. Men å andra sidan har jag heller aldrig försökt formulera hur jag tänkt - var min pappa tex befinner sig.

Jag tänker ibland på min vän som tog livet av sig för över 20 år sedan och när hon dog var jag så förbannad på henne - kunde inte förstå. Och den ilskan gick jag med ganska länge tills jag en natt drömde att hon ringde till mig. Jag slet åt mig luren och hade tänkt tala om för henne både det ena och det andra. Men då säger hon innan jag hinner säg är det du XX? Lena var inte arg på mig längre. Jag ångrar inte det jag gjorde och jag har det så bra där jag är idag. Men vad gör du då frågade jag? Här är så grönt och så mycket blommor. 

Jag vet att jag hade så mycket frågor till henne och hon säger att hon inte kan prata längre och att hon inte heller kommer att höra av sig fler gånger och så blir som om hon är längre och längre bort.

När jag vaknade den morgonen var all min ilska som bortblåst och jag har heller aldrig varit arg på henne efter det. Trots att det här var 1992 minns jag det lika klart idag.

Så hon är där det är grönt och mycket blommor. Vilket i och för sig inte förvånar mig då det var en kvinna med gröna fingrar. 

Så det finns kanske olika avdelningar utifrån intresse för oss?

Kram Lena

Annons:
yamher
2013-11-22 21:41
#7

tror det är en mänsklig egenskap att söka ett slut, men jag tror att vi tänker för fyrkantigt för att få ihop det :)

Alis volat propriis Oskyldig

[Sol69]
2013-11-22 22:25
#8

Himmelen för mig är oföränderlig utan slut dem är enorm och allt och alla får plats där. 🙂

ALPHIRA
2013-11-22 23:20
#9

Lenjon! Vilken HÄRLIG erfarenhet!

Blev rörd när jag läste den.

Cahira
2013-11-23 06:42
#10

"Är himlen det som är innanför ozonlagret eller utanför, om himlen är utanför vad är det då vi har innanför? bara luft?"

Jag tror att det finns olika dimensioner, som olika lager av världar. Ibland fastnar andar mellan dessa lager och ibland "kommer dom ända fram". Jag tror inte himlen bokstavligen är i skyn, och jag tror inte heller helvetet är under jord. Jag tror det är dimensioner. :) 

Jag tror även att vad som avgör om man hamnar i ett gott eller dåligt ställe är hurvida man dör med hjärtat fyllt med hat eller inte. Du dör som du lever och lever som du dör. 

Jag tror även det finns gott i alla människor och att folk som begår fruktansvärda brott inte är i balans inombords och bär mycket hat. Men det är vad jag tror.

Jag vill absolut inte trampa på någons tår, vill bara yttra min tanke om detta. :) 

Jag tror att allt har en motsats och då dom säger "hot as hell" så tänker jag "cold as heaven". Människan har alltid drömt om att vara fri och flyga och tror det är därför man kallar det himlen.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: