Annons:
Etikettot
Läst 2424 ggr
ALPHIRA
2013-12-12 00:02

Flera liv samtidigt...

Har läst någonstans att vi lever alla våra "levbara" liv tidsmässigt samtidigt.

Har ni hört om detta?

Hittade själv på ordet "levbara". Jag menar -har vi i så fall valt att leva vissa liv och förkastat några andra liv som vi upplevt icke-levbara…

Annons:
yamher
2013-12-12 09:55
#1

nej, din tid är rak, den är endast flexibel gentemot andras. Konsekvenserna skulle bli förstora och det skulle inte tjäna något syfte eftersom nästa liv bör vara med ett syfte i förhållande till det du redan upplevt. Det är nog så komplext utan att vi ska leva flera liv samtidigt.

Alis volat propriis Oskyldig

Twinflamewolf
2013-12-12 10:17
#2

Nej säger jag med,har hört den här teorin om att vi ska kunna leva var det tre liv samtidigt men det skulle ju då innebära att vår ande är på tre platser samtidigt så nej det här kan jag inte alls ta in 😃för tänk vad splittrade personligheter alla skulle vara om anden befann sig lite varstans 😃

CarolinaE
2013-12-12 10:59
#3

Eller syftar det på att det är nuet som gäller, att
dåtid och framtid inte existerar utan allt som sker
händer just nu. (har själv lite svårt att tänka i de
tankegångarna men har läst det i bl.a. "A course
of Miracles".

[Mellma]
2013-12-12 13:35
#4

Nej jag tror inte på att vi lever flera liv samtidigt. Det skulle bli för rörigt för vår utveckling. Vi lever ju olika liv av en anledning.

lenjon1
2013-12-12 14:41
#5

Men jag tror att det är som CarolinaE säger. Tid är ju en mänsklig uppfinning. Den finns ju egentligen inte och därmed inte igår eller imorgon. Det enda som existerar är här och nu och därmed blir det att vi lever flera liv samtidigt. Nog sjutton är våra hjärnor lite för sega för att vi ska förstå. Men jag har också läst det här i böckerna "Samtal med Gud" Tror det är i del 3 man talar om det här. Vi har ett behov av att ruta in våra liv i tidsmönster. För att det är så vi fungerar, det är så hela världen är uppbyggd. Och att tänka utanför den boxen är skitsvårt. Jag kan inte. Kram Lena

yamher
2013-12-12 18:32
#6

tid existerar precis som tyngdlagen. Den existerar över allt fast den är anpassad till varje planet (existens). Eller inom en ram så är den flexibel.

Dvs att vi kan uppleva en förändring i tiden. Vi upplever att tiden står stilla och att tiden rusar. I olika materia så ger den en liten skillnad. Problemet är att den är knappt mätbar.

En minut kommer att visa en minut oavsett och endast i kontrast med annan tid kan man se att den visar olika. Ungefär som tyngdlagen.

Skulle tiden har varit snabbare skulle våra hjärtan inte ha klarat takten på slagen, vi skulle inte få tid till våra tankar, stressas ihjäl. För långsamt så riskerar vi att få för långsamt mellan hjärtslagen. Och därmed inte heller kunna förse kroppen med syre. Våra tankar skulle hinna passera innan vi hade hunnit genomföra dem. Därför optimal för vår planet och vad dess invånare klarar av.

 Idag har forsarna rent vetenskapligt börjat närma sig detta. En liten tidsresa när vi sätter oss i bilen, att tiden är lite olika i olika materia (tex lite långsammare i vatten än på land). Så följ med den forskningen!

Om tiden inte existerat så skulle vi inte ha liv och död heller. Så nej tiden är inte uppfunnen av oss. Möjligtvis urtavlan. Men inte tiden.

Det är endast genom att korsa tex andra sidan med vår tid som de blir flexibla. Dvs att om jag på mitt håll och min granne skulle göra var sin sittning med kontakt med andra sidan och båda skulle sitta en timme av vår tid. På andra sidan skulle det kanske för grannen vara i deras tid 5 minuter medan hos mig o min sittning varar 20 minuter.

Det är också så de skulle kunna se vår framtid, eller vår dåtid. Vi kan inte gå tillbaka till vår egna dåtid. Betyder inte att vem som helst på andra sidan har rätten att gå tillbaka eller se i framtiden. Men det är lite för komplicerat att beskriva med ord här utan att det lätt misstolkas.

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
jojjana
2013-12-12 19:18
#7

jag har läst någonstan (förlåt att jag inte minns källan:-) ) att när vi går ner då går vi inte 100% ner utan bara delar av av själen går ner på jorden. tom att man delar sig till två personer. - Enbart för att få lärdomarna senare när man kommer tillbaka till himlen. Det är för att se olika delar av livet och uppleva olika upplevelser.

Men delningen är inte för att "träffa sig själv" utan bara för att inta lärdomarna.  

Tex under krig kanske man antar både offret och förövaren för att uppleva dessa båda delar.

ALPHIRA
2013-12-13 01:25
#8

Tack till er alla!!!❤️

Tror jag tog upp en fråga som jag inte själv kan förstå och inte förstå svaren heller. ☔️ (Det är inte fel på er utan på min egen hjärna.)

I en bok (vilken?) läste jag att man kan födas på nytt på Jorden eller någon annanstans men man kan avsiktligt lämna en del av sin själ där uppe för att t ex kunna möta sina nära och kära. Ändå ska dessa båda "delar" vara "hela", enligt författaren.

Det där med tiden är intressant för mig men dels obegripligt. Orkar inte helt enkelt tänka så långt.

jojjana
2013-12-13 09:06
#9

Jag håller med. Det är ganska svårbegripligt och luddigt allt sammans. Men vi kommer förstå senare när vi är "tillbaka" till himlen.

Mitt högre jag - tänker jag att det är den delen av mig själv som är kvar i himelen- och som hjälper mig ta beslut i olika delar i livet. Detta är mina egna tankar och funderingar så det behöver ju inte vara "rätt" tänk för alla. :-)  

Ha en underbar dag, idag❤️.

Upp till toppen
Annons: