Annons:
Etikettandar
Läst 1697 ggr
--Rose--
2/13/14, 1:04 PM

Skräckfyllda dimensioner

På TV så finns det ju ett program där 2 medier gör
besök i hem som är hemsökta. De som bor där mår
oerhört dåligt då de upplever mycket obehagliga
energier. De leder dem sådan till Ljuset.
Men hur kommer det sig att de aldrig kommet till
dit  utan hjälp ? Varför får dessa själar uppleva
vissa saker om och om igen, ex att deras barn dör.
Hur har de hamnat i denna dimension ?

Annons:
Twinflamewolf
2/13/14, 8:46 PM
#1

Det kan finnas många många orsaker till varför en ande kan bli jordbunden.Allt från rädslor till traumatisk död som gör att en del behöver mer tid på sig att släppa taget än andra för dom kan en tid tro dom fortfarande bär sin fysiska kropp.

Sen har vi ju också rädslor,en del kan känna rädsla av att ha uppfostrats i en tro om straff och helvetet vilket gör att vid sin död håller dom fast här i rädsla över att dom inte ska komma till ljuset.

Det finns egentligen hur många orsaker som helst som gör att dom inte släpper greppet om det här astralplanet.En del släpper själva efter en tid andra kan behöva knuffas på.

Det här var väldigt kort och enkelt förklarat och orsakerna kan vara oändligt många till varför en del fastnar i vår dimension och då är det mediets jobb att ta reda på varför och låta anden få komma till tals då först brukar dom inse att ljuset finns där och så släpper dom taget och får frid.

lenjon1
2/13/14, 10:25 PM
#2

Det är bra förklarat Twinflamewolf, men jag har ytterligare en fråga utifrån TS tankegångar.

Det här mellantillstånden eller vad vi nu ska kalla det. Nu vet jag ju inte hur det "ser" för dem men jag tänker så här att på andra sidan finns det alltid någon anhörig redo att ta emot, och så har vi ju alla änglar som hjälper oss. Varför kan inte dessa stötta så pass mycket att de kan för över dem till ljuset? Eller handlar det då fortfarande om att vi har en fri vilja och så länge du inte själv vill - tja då finns det inget de på andra sidan kan göra?

Men så tänker jag så här att vi lever många liv. Vår själ är här för att växa, när den har befriats från sin kropp kan den inte då resonera logiskt? Vet den inte att den kan få en andra/20.e/100:e chans i en ny kropp? Gör om gör rätt.

När vi är här på jorden kan vi ju använda oss av vår intuition, vi litar på känslan för rätt eller fel. Försvinner den då i det här mellantillståndet?

Oj det blev visst många frågor och tankar…hade en när jag började skriva men det bara fyllde på av sig själv

Twinflamewolf
2/13/14, 11:57 PM
#3

Jag vet inte heller hur det "ser" ut för dom men jag vet att alla inte lyssnar till ljuset just av olika rädslor och många som kanske vart med om en hastig traumatiskt död kan ju hänga kvar men dom brukar oftast ändå gå vidare självmant.

Om vi tar ett exempel på ett scenario jag själv mött vid husrening så var det en man som syndat hela sitt liv,vin,kvinnor,stöld,våld mm och han kom ju självklart både guider och anhöriga för att hämta hem men han hade lärt sig under sitt liv och uppväxt att enligt Bibeln är det satan som är förklädd så självklart vågade han inte lyssna eftersom han blvit i tutad dessa ord vilka sen satt kvar som sten hos honom efter hans fysiska död.

Den gången höll jag på i många timmar och en viktig sak att komma ihåg är att det är inte vi som shamaner eller medium som för över.Vi är bara en länk som förmedlar och uppmuntrar samt lyssnar på dom.I den här mannen fanns även ånger som han absolut behövde få dela med sig till det sina för att kunna få ro.

Ljusets invånare är dom som möter upp,shamanen eller mediet är enbart en länk för att upprätta kommunikation och kunna övertala dom att det finns inget att vara rädd för så när det handlar om jordbundenhet så har dom lättare att lyssna på en jordisk fysisk person eftersom dom själva stannar kvar här och av olika rädslor inte släpper taget men det är alltid ljusets invånare som gör det stora jobbet medan vi enbart är en länk så dom kan göra sig förstådda.Däremot kan vi se och veta om när dom släppt taget och gått mot ljuset och då har vi som länk gjort vårt 🌺

yamher
2/14/14, 11:32 AM
#4

jag tror det finns många orsaker. Tänk förr då man skrämde barn att de kom till helvetet om de inte gjorde som de skulle. Där finns nog förklaringen till varför en del barn har blivit kvar. Också att ouppklarade saker och andra orsaker håller någon kvar och alla andra orsaker som brukar komma upp.

Men jag är övertygad om också att det finns ett lärande också. att personer faktiskt har gått hela vägen över fast kommer tillbaka för att lära sig. Tänk en som har tagit livet av sig och lämnat sin familj bara för att han inte kunde ta ansvaret för sitt liv. Där finns det nog mycket lärande i att se sin familj få kämpa. Vad han egentligen har lämnat (vem säger att helvetet är värst?).

Men även att sker utger sig för att vara något de egentligen inte är. Kanske det inte är så enkelt som vi tror? Det kanske inte bara är någon som inte bara vill gå över? Någon som utger sig att vara denne? Eller av någon anledning manipulerar denne att stanna kvar?

Lika mycket tror jag att flera redan har varit över, fast vänt för de av olika orsaker trivs att vara i närheten av de levande. Dessa upplevs nog som att de e fast de troligtvis bara tjurskalliga och vil inte över inte än iaf. Denna gruppen tror jag är det största antalet utöver dem som bara hälsar på.

Andra orsaker är att de kan ha ett syfte som att stanna kvar - av egen vilja, av någon annan eller redan förutbestämt sedan innan (medan de levde eller innan de kom ner). Som vara en väktare. Varna andra. Som de där gestalterna som dyker upp på platser som det händer många olyckor/dödsolyckor. Alla dessa är inte platsminnen. Eller på platser där vi människor helst bör undvika som den ökända självmordsskogen i Japan. En del människor som kommer dit går att rädda. Hitta sin väg tillbaka. Eller hittas i skogen. Vakar över skogen.

Eller för mediala människor att träna på att föra över. För jag tror inte det lika mycket "rädda" som det så vackert beskrivs lite varstans. De skulle kunna ha blivit "räddade" av andra så mycket enklare. Tror inte på andra sidans nonchalans eller ignorering. Så alltså måste de fylla en funktion. Kanske för att hålla oss sysselsatta?  och då tillbaka till ruta ett - varför finns det själar så nära inpå?

De flesta är inte det minsta vilsna. Oavsett vilken anledning de ger, oavsett vilken den verkliga orsaken är så är den nog mer förstående än vad vi kanske vill tro än att allt handlar om att vara vilsen och att vi - mänskligheten - är dess stora räddning. Vi måste våga ta ett steg bak o betrakta ett större perspektiv…

Alis volat propriis Oskyldig

yamher
2/14/14, 11:38 AM
#5

Så att förtydliga och förkorta; det finns lika många orsaker till varför det finns själar runt om oss som det finns varför vi kliver utanför ytterdörren och svaret på den frågan kan inte bara bli att för att gå ut.

Det mesta har fullständigt naturliga förklaringar (till vår besvikelse kanske) eller fler skäl än bara en tomhet som det tycks vara omkring oss (är vi så rädda för att vi inte är själva?). Det är inte tomt omkring oss. Även om ett medium inte ser alla betyder det inte att det inte finns något runt omkring. Bara att de flesta av dessa är så naturliga och hör dit o som tjänar ett syfte att faktiskt inte visa sig. Om grannen får besök av en släkting kan denna råka ta vägen igenom din lägenhet/bostad. Om ett medium befinner sig där då så kanske hon /han plockar upp denne i sin radie. Och personen han/hon får på sin radie kan ju beskrivas i detalj om personen stannar kvar av nyfikenhet och hör inte alls till platsen.

Vad händer om personen har ett sinne för humor? Vem skulle inte vilja spela ett spratt?

Alis volat propriis Oskyldig

J-Artur-K
2/15/14, 12:18 AM
#6

Läste inte allt du skrev nu Yamher men du nämnde att dom kan gått över men sedan kommit tiillbaka o stanar. Det är något jag tror med. Tror det är vanligare än vad vi tror faktiskt. 

En ande som har olika slags personliga problem. Inre frustration o sådant. Kanske inte känner sig hemma i ex himlen. Så den kommer tillbaka till jorden där den känner sig hemma. Man kan tänka att varför skulle den det. När man kan få inre friden i himlen. Men anden kanske inte tänker så. Av olika anledningar känner den att den vill gå på jorden. Tror att det är vanligare än vi förstår att det händer. Att en ande har gått över men kommer tillbaka o stanar. Fast finns ju många olika slags orsaker att den kommer tillbaka men ett exempel bara 🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
yamher
2/15/14, 7:58 AM
#7

Artur - jag skulle inte skriva synd att du inte läste, men jag tog upp mer.

Om vi skulle jämföra andra sidan med vårt samhälle så är de allra flesta "ordnade". Den delen som ligger utanför i form av hemlöshet eller den kriminella utanförskapet är marginellt liten jämfört resten.

och frågan jag ställde innan var varför andra sidan/högre makter låter dem finnas. De måste fylla något syfte. Eller kanske inte fara så illa som vi tror. Eller varit över och sedan kommit tillbaka. Så det kanske inte är så att de inte hittar hem utan att de faktiskt bara vill så gärna vara kvar. Men det finns mer än vad ögat ser iaf. Och detta med räddandet kan vi ägna oss med, den tjänar ett helt annat syfte. Men den kan knappast vara det absolut nödvändigaste.

Alla medium skulle syssla med detta. Det skulle kanske vara hela meningen med att vara medial om det hade varit så. Vems tankar är det då - våran eller andra sidans?

Alis volat propriis Oskyldig

Upp till toppen
Annons: