Annons:
Etikettärkeänglar
Läst 856 ggr
yamher
2014-03-02 22:38

Ärkeängel Sekel

Ärkeängel Sekel jobbar huvudsakligen med tiden. Han kan behövas när tiden är olag för till exempel oss människor. Då har han befogenheten att se till att allt jämnas ut och blir så smidigt som möjligt för oss att anpassa till verkligheten.

Det är ingen ärkeängel man ber om hjälp till. Han är en av dem som får allt att gå ihop utan att bli känd för mänskligheten. Alla ärkeänglar jobbar inte för att erkännas eller bli stora inför oss människor. Det är därför det ofta stannar vid ett mindre antal kända ärkeänglar än vad det egentligen finns just för att de tjänar ett syfte som vi människor inte ska behöva bli involverade i. Dessa ärkeänglar har dock en lika betydande roll i helhetens funktion som ärkeängel Mikael eller Gabriel.

Sekels jobb är svårt att beskriva lätt förstående utan att jag ska måla in mig i ett hörn, men det finns mer med tid än vad vi kanske kan förställa oss.

Eftersom att Sekel inte är känd bland oss så visar han sig inte på något speciellt igenkännande vis än att man skulle kunna beskriva honom bära en mörk himmelsk blå mantel.

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
ALPHIRA
2014-03-02 23:35
#1

❤️

J-Artur-K
2014-03-02 23:49
#2

Tackar och bokar Tummen upp

Ny dag nya möjligheter

[Bettanbop]
2014-03-03 19:15
#3

👍

lenjon1
2014-03-03 20:20
#4

Där lärde jag mig något nytt! Kul

Tack

Upp till toppen
Annons: