Annons:
Etikettärkeänglar
Läst 1331 ggr
yamher
3/2/14, 10:48 PM

Ärkeängel Seth

Seth är en manlig ärkeängel som även han jobbar med ljuset. Hans specifika uppgift är att hantera ljuset till en svagare form så att vi människor eller snarare våra själar klarar av ljuset.

Ljuset är en slags livselixir och själva grunden för själars existens men även vår världs existens. Ljuset finns i olika styrkor. Solen brinner med ofantlig kraft medan det tända stearinljuset är svagare.

Ibland kan våra själar mattas av en aning, vi kan känna oss hängiga, matt eller liknande och ett av de effektiva sätten att komma på rätt köl är att låta oss helas, och som namnet antyder så hjälper det att hela och stärka själen. Eller "tvätta" ren själen.

Det finns fler ärkeänglar som har snarlika uppgifter och de bistår varandra på alla sätt o vis. Seth hjälper gärna dem på andra sidan att hantera ljuset på ett effektivt sätt för bättre upptagning. Även om han kan hela är det inte hans primära uppgift. Han är en av de ärkeänglar som jobbar i bakgrunden och lär upp änglar och själar.

Seth känns huvudsakligen igen på hans otroligt ljusa hårfärg, det smycke han bär om halsen som innehåller ljus (som tycks omge honom).

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
J-Artur-K
3/2/14, 11:48 PM
#1

Tackar och bokar 👍

Ny dag nya möjligheter

[Bettanbop]
3/5/14, 10:21 AM
#2

Så kul att få möta ää som man inte hört talas om 🙂

Tack Yamher 👍

[Seth]
6/28/15, 3:46 PM
#3

#0 Ok nu har jag fler ledtrådar :( Har sökt genom hela internet efter vem Seth kan vara. Tog kontakt med ett medium i höstas som sa att Seth var en av mina guider och skyddar mig från ondska. Men jag är ytterst tveksam pga vad som sker i mitt liv. Det började med att jag frågade namnet på den som kontaktade mig (och som gör så fortfarande). Men avfärdade namnet. Nu kan jag inte längre göra det eftersom det återkommer i det fysiska. Vet inte om det är namnet på en guide eller om namnet ska ge mig en ledtråd till något. Eller om jag ska ignorera det. Dubbla budskap får jag också hela tiden om allt möjligt och det gör att jag börjar känna mig galen. Är det verkligen en ää? Skulle vilja veta mer om någon har ytterligare kunskap om ää Seth. Själv hittar jag ingen alls info. All annan efterforskning jag gjort leder nämligen till den antika Egyptens gud över ondska, kaos, mörker, storm. Sedan fick jag även en annan input; att Seth är det icke andliga/mitt ego och att det finns ett samband mellan Seth och Gud. Orkar inte utveckla det just nu här. Men kortfattat skulle det vara som så att Seth är det splittrade inre, det ovetande om Gud. Och att ett splittrat inre fylls med mörker och en helad själ fylls med ljus. Egentligen blev jag mest otroligt förvånad att jag just nu såg det här inlägget. Mer information om ää Seth skulle förstås uppskattas jättemycket.

[Seth]
6/28/15, 5:01 PM
#4

Kan inte ha kvar användarnamnet Seth. Vet inte alls varför jag valde det. Känns onekligen inte bra. Men svara gärna ändå om någon vänlig och ärlig vill och vet mer om ää Seth.

[Hukanson]
7/13/15, 9:12 PM
#5

Seth…läs igenom 0 noggrant…jag tycker du får svar på alla dina frågor där…även om han var mörk i Egypten för länge sedan har han tydligen gått över till ljuset och arbetar som lärare. Kanske finns någon som kan förmedla en kontakt för dig?

Upp till toppen
Annons: