Annons:
Etikettgudar-gudinnor
Läst 1962 ggr
GiraffTunga
2014-07-03 21:22

Var försiktig

Lagt ut detta i Övernaturligt iFokus, Änglar iFokus, Himlen iFokus.

Man ska vara försiktig vad man tror på.

Varför?

Jo för att om en själ tror på exempel Gudinnan Diana så är du nog inte den enda och själens tro är så kraftfull. Diana finns ju för det är över 1000 personer som tror på henne. (Gudinna inom Wicca) Sen finns det personer som inte alls tror på Diana.

(diana är ett exempel)

Då förminskar kraften men jag tror inte att Diana försvinner för hon kan inte ploppa iväg. Diana finns kvar men inte så kraftfull som hon brukade. 

Kristendomens Gud avslöjade…

Kristendomens Gud avslöjade ensak. Han sade "Du skall ej ha andra Gudar sidan av mig " Då sägs det att det finns andra Gudar / Gudinnor.

Änglar

Inom kristendomens änglar så får man ej be till dom eftersom man ska endast be Gud. Änglarna är endast här för att skydda oss och trösta och vägleda oss. Sägs om en Ängel tar emot själens tro till ängeln så döms ängeln till fallen ängel.. MEN DET tror jag inte på. 

Jag tror att………

Jag tror att alla Gudar / Gudinnor finns i alla religioner.  Jag tror att man kan be till alla änglar skydds/ärke änglar och att dom hjälper, tröstar och vägleder oss utan att dom faller ner. Jag tror inte är att Kristendomen är den RÄTTA. Alla religioner har deras paradis och deras Gudar/Gudinnor som tar hand om dom.

Det enda jag skrev detta i din sida är: Alla tror olika. En religion är inte äkta och andra falskt. Alla har deras väg. Du har din väg jag har min väg, Vi har våra vägar.

Vad tror du på? Skriv vad du tror på gärna :)

You can not judge me unless you know me.

Annons:
yamher
2014-07-11 08:39
#1

jag vet inte om tron ökar eller minskar makt hos någon gudomlighet.

Som du har jag också noterat det faktum att Gud refererar till flera gudar i bibeln framförallt i ett av budorden. Det antyder i mina ögon att det faktiskt finns fler.

fallen ängel konceptet tror jag mer enbart bygger på egna föreställningar eller snarare vad denne tar till sig och tror på/kämpar för på andra sidan. Om man söker sig till det onda blir man ond och förvriden med tiden. Fallen som utstött tror jag snarare att de har andra effektiva sätt att ta hand om varandra om de skulle begå något fel som skulle i våra ögon leda till ett "fall". Då är knappast idéen att bli utstött den mest lysande.

intressanta tankar :)

Alis volat propriis Oskyldig

[Eleya]
2014-08-18 21:57
#2

Jag känner att alla religioner har korn av både sanning, kunskap, sann kärlek och medmänsklighet. Men att de mänskliga religiösa ledarna vill kontrollera sina anhängare och sprida rädsla för att få dem så trogna och hängivna som möjligt. Jag har flera erfarenheter av olika religioner och dem har jag i princip skrikande lämnat och tyvärr kom längre från Gud eftersom inget hängde ihop..men min själ gav aldrig upp och jag kände ett ständigt sökande av tillhörighet, efter sann osensurerad kunskap som träffar rätt i hjärtat. Jag fasar fanatiker och extremister, men jag vet att så många fantastiska kulturer har sina rötter i deras religion och att vi alla har såååå mycket att lära av varandra. Mitt sökande är över och jag har funnit min inre frid jag i åratal längtat efter och den kunskapen som fyller mig med allt det jag sökt efter och det passa mig. Kunskapen jag har fått är genom det Lorna Byrne delat med sig av och hennes sätt att framföra sin kunskap skiljer sig helt från religiösa ledare och extremister och den är på den vardagliga människans nivå och inte alls påtvingat. Jag hyser inte längre tvivel, ingen rädsla utan full tilltro och frid. Strösta glädjen är att jag inte behöver tillhöra en kyrka, samfund eller sekt för att vara fullt andlig och troende.

saradormin
2015-05-31 12:46
#3

*0 Du har min väg ja har min väg, ja förstår inte vem som kommit på det. De finns väl bara en absolut sanning, och de andliga lagar är väl detsamma för alla. Och kunskapen för utvecklas är väl samma. De är väl bara hur du kommer fram som vägarna är olika.

sajtvärd  drömmar ifokus

Ser0tonin
2016-07-24 15:21
#4

"Du skall ej ha andra Gudar sidan av mig "

Det säger mig bara att man inte skall tillbe andra gudar. Inget påstående att det skall finnas andra. Det är så jag tolkar det.

”När det gäller vår Herre Jesu Kristi ankomst och hur vi skall samlas hos honom [alltså i uppryckandet], ber vi er, bröder, att inte så plötsligt tappa fattningen och bli skrämda, vare sig av någon ande eller av något ord eller brev, som påstås komma från oss"

Upp till toppen
Annons: