Annons:
Etikettporten-till-himlen
Läst 1130 ggr
[Hukanson]
2015-08-02 20:58

Bygga Himlen På Jorden

En stor förändring skedde i Amerika vid sekelskiftet för Den Reorganiserade Kyrkan av Jesu Kristi Helgon . Den förklarade att nu handlade det om att sluta tro på något som skall komma utan att börja bygga upp något med det vi är och kan vara! Kyrkan bytte namn till Christ Community och gick ut på webben med sin mission att levandegöra Kristus i våra vardagsliv. De har nu medlemmar i 60 nationer som tror på att leva himlen på jorden helhjärtat varje dag!

Annons:
[Hukanson]
2015-08-02 21:20
#1

Kolla in deras websidor om du tror på det berättigade att intressera dig för att leva Kristusmedvetande på Tjugohundratalet. http://communityofchrist.net http://cofchrist.org

[Hukanson]
2015-11-25 15:16
#2

Redan före Jehoshua ben Youssefs tid ville man bygga ett himmelrike på jorden närmare bestämt i Grekland där Olympens gudar verkade med De Fria medborgarna i staten. De som hade rösträtt. Alla andra var bara medlemmar i de frias hushåll eller bönder uti naturen eller hantverkare med viss status i samhället. Till exempel målare som redan då gjorde underbara målningar, ja bättre än många gör idag! http://greenlifes.net/discovery/1021-2200-year-old-stunning-mosaics-discovered-in-ancient-greek-city.html

K.R.J.T
2015-12-12 17:28
#3

man bygger sitt eget himmelrike pa jorden, ar du en snall manniska far du det bra pa jorden, ar du en elak manniska far du ett helvete pa jorden.

ja vi alla gor vara val ifall vi ska vara snalla eller elaka.

Religioner ar ofta vinklande och fel, men det finns bra saker i alla religioner att hamta , men ingen religion har helt ratt, utan alla har lite fel och lite ratt i sig.

Men sjalv ska ga sin egna vag har i livet 🙂

[Hukanson]
2016-04-12 09:26
#4

KRJT håller med dig. De allra flesta av oss vill ha ett gott liv för oss själva och de vi har omkring oss i familjen, på jobbet och fritiden. Vi kan göra en skillnad genom att medvetet vilja välja det goda, det bästa för alla. Det brukar kallas kärlek. Glädje och gemenskap. Lycka. Det går att skapa, bygga dag för dag. En familj som trivs tillsammans. En arbetsplats där det är kul att jobba och där man utvecklas och lär sig något. En fritid med nya spännande utmaningar för glädje och gemenskap. Vi har vår tid…den är knapp…varje dag är unik och kommer aldrig tillbaka typ. Vill vi bygga ett himmelrike för samhället bör vi välja det för oss själva här och nu. Men det borde inte innebära att vi separerar oss från de olyckliga, vi sitter alla i samma båt och det vi gör för de lidande har vi också gjort för oss själva. Att välja glädje för sig själv varje dag är att bygga himlen. Gud är kärlek. Lycka och glädje är för människan som upplever att livet är kärleksfullt. Vi ska inte vara negativa motståndare till religioner. Vi ska bejaka friheten att leva som Guds Barn hur vi vill i framtidens samhälle av större gemenskap, jämlikhet och frihetliga omtanke. De gör så gott de kan för sin tro på profeter och uppenbarare. De tror på en värld dit vi alla kommer efter tiden på köttets jord. Den andliga världen kallas himmelen och den är av andlig substans för våra andesubstanskroppar. Dessa har vi i oss hele tiden. Dessa kroppar tas omhand av det vi kallar Gud i andevärlden dvs Himlen. Där finns änglamakter och krafter. Där finns andligt ljus, lycksalighet och kärlek. Evig frid och intelligens. Religionen vårdar den tron medans politiker och vetenskapsmän tror på vår jordiska tillvaro och försöker göra den så bra som möjligt.

Ser0tonin
2016-07-24 09:24
#5

Bara ytterligare ett av alla villoläror som det står om i Bibeln.

”När det gäller vår Herre Jesu Kristi ankomst och hur vi skall samlas hos honom [alltså i uppryckandet], ber vi er, bröder, att inte så plötsligt tappa fattningen och bli skrämda, vare sig av någon ande eller av något ord eller brev, som påstås komma från oss"

[Hukanson]
2016-07-24 10:39
#6

…och det finns ondska av två slag…onda gärningar och tystnadens uteblivna goda gärningar…

Annons:
Ser0tonin
2016-07-24 15:09
#7

Om man vill förenkla det så visst. Men förstår inte riktigt kopplingen. Menar du att det är bättre att predika och leda Herrens flock vilse, än att inte predika alls?

”När det gäller vår Herre Jesu Kristi ankomst och hur vi skall samlas hos honom [alltså i uppryckandet], ber vi er, bröder, att inte så plötsligt tappa fattningen och bli skrämda, vare sig av någon ande eller av något ord eller brev, som påstås komma från oss"

[Hukanson]
2016-07-24 20:05
#8

Präster predikade för församlingen inför den dom som skulle komma, inför Jesu andra ankomst och den stora dagens himmelska eld. Hur tycker du att svenskar ska fortsätta med det?

Ser0tonin
2016-07-24 20:26
#9

Ja till en början kan man ju slå väck tanken på att skapa ett himmelrike på jorden. Den enda som kan göra det är Gud, och det är det han kommer att göra. Jag säger inte att man inte ska sträva efter att göra gott. Men att tro att man kan upprätta ett himmelrike på jorden, det är väl magstarkt. 
Ska detta himmelrike komma före eller efter vedermödorna?

”När det gäller vår Herre Jesu Kristi ankomst och hur vi skall samlas hos honom [alltså i uppryckandet], ber vi er, bröder, att inte så plötsligt tappa fattningen och bli skrämda, vare sig av någon ande eller av något ord eller brev, som påstås komma från oss"

[Hukanson]
2016-08-17 11:07
#10

Religioner brukar påstå att de har budskap från Gud och att den gudomliga planen är att låta mänskligheten utveckla ett himmelrike på jorden genom att först bygga ett Kungarike på jorden som sedan tar emot och förverkligar en andlig himmelskcentrerad civilisation…med allt vad det innebär. Jesus kallas den Budbärare som kom för tvåtusen år sedan med detta budskap. För de som levde med honom var himmelriket nära därför att han var så gudomlig. Men det tar mycket lång tid att förverkliga en global himmelsk civilisation. Om man gillar andlig sanning och vill leva för och i Kärlek så skulle man kunna börja bygga för det med sina nära och kära här och nu. Speciellt lätt är det just nu för vem manifesterar sig andligen i bland människorna i vår tid? Jo Jesus! Det har blivit tid för hans andra ankomst. Hans ande söker mönniskor som vill vandra med honom och dessutom har han vissa människor som får fullheten av hans medvetande! En australier vid namn Alan John Miller har fått det gudomliga ödet att vara Guds Budbärare för Jesus Sananda i vår tid. Den danneman som kallas Martinus var också mottagare av Jesus medvetande men då var fortfarande Jesus frälsaren Kristus och Martinus nedtecknade Jesu Kristi vishetslära i sju volymer. Idag är en ny tidsålder och Jesus har blivit Sananda, den som är Gud för hela fotapallen och han vill att vi fortsätter att lyssna till honom som en budbärare för det är fortfarande den enda vägen till Gud. Om du finner sanningen vara för dig så gå in på sajten och börja aktivera dig med allt vad där bjuds och börja bygga himmelriket hemma hos dig, det är du värd! http://divinetruth.org

Upp till toppen
Annons: