Annons:
Etikettporten-till-himlen
Läst 1338 ggr
J-Artur-K
11/20/13, 1:51 PM

Porten till himlen

Här kan vi berätta om hur vi har sett porten till himlen. Dela våra upplevelser av hur vi har sett porten till himlen. 🙂

Som jag har sett porten till himlen. Så var det så starkt sken att det blev 2 vita vägar för skenet var så starkt. Mellan dom två vita vägarna var det en grind gjord av guld. Ovanför grinden var det en halv cirkel karm ifrån dom två vita vägarna så dom höll ihop. Karmen var också gjord av det starka skenet så den var vit av det starka skenet. 🙂

Ni får gärna berätta hur ni har sett porten till himlen i denna tråd 🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
ALPHIRA
11/20/13, 10:23 PM
#1

Artur! Min upplevelse av porten till himlen är exakt likadan,

ORDAGRANT!

Fast jag vet inte om den porten var huvudporten -om man säger så. I "min värld" ledde porten till Arkivet/Biblioteket. Till en liten park eller förgård som var utanför själva byggnaden.

I alla fall så hade porten öppnats och jag gick in i den vackra förgården. Där fanns en gunga (ni vet två snören som hänger ner…) Fast nu pratar jag inte om SNÖREN utan materialet var något annat så klart…

Så jag sitter där och gungar. Tittar på den glänsande vita byggnaden och önskar att jag någon gång skulle kunna jobba där! Vet att den är full med böcker och förresten i det verkliga livet har jag också velat jobba på biblioteket.

Så här långt har jag berättat tidigare någon gång…men har aldrig velat berätta resten eftersom det känns så pinsamt…Men jag gör det nu, av olika skäl, skäl som jag inte vill gå in på just nu.

Det pinsamma är att på något märkligt sätt fick jag en stor tiara, nästan som en krona på huvudet. Den var så fin med alla juveler. Gungade där ett tag och tittade på kronan fast den var på huvudet. -Har inte kunnat berätta sånt här tidigare, det är så jäkla pinsamt…Som om jag skryter med det…men det gör jag inte…☺️

Sen hände ytterligare något men det handlar om en person som jag tidigare har haft en relation med. Men om den episoden är mycket privat.

Allt som allt, så det var jätte roligt att vår upplevelse av porten stämde så bra, Artur!

J-Artur-K
11/20/13, 11:35 PM
#2

# Vad roligt att höra din berättelse 🤗🙂

Speciellt att höra det där med tiaran. 🙂

Jag har varit med om liknande men har aldrig vågat berätta om det för någon faktiskt men nu när du berätta om tiaran så vågar jag berätta om min krona 🙂 

Det var ett rum och det satt flera olika personer där. Gudar , gudinnor o andra av betydelse var 10 st i en cirkel. Gud stod på en predikar stol högre upp och sade till alla i rummet. Joakim är nu en av oss. Sedan gick han ner och satte en guld krona på mitt huvud. Inte för att jag förstår vad han menade med det där men var en underbar känsla i alla fall. Antar att när du fick den där tiaran att det var en underbar känsla för kommer ihåg när jag fick guld kronan på huvudet vilken känsla det var. Går inte beskriva med ord. Vore ännu mer roligt att veta vad han menade med det han sade och den händelsen 🙂🤗🙂

Ny dag nya möjligheter

ALPHIRA
11/20/13, 11:46 PM
#3

👍för Marjaana och 👍 för Artur!

Det finns SÄKERT HUR MÅNGA SOM HELST i detta avlånga land som upplevt liknande.

Nu har vi öppnat "porten" så ut med språket bara…ingenting att skämmas för!

J-Artur-K
11/20/13, 11:51 PM
#4

#3 Ja finns nog hur många som helst som upplev det i vårat avlånga land 🙂

Ny dag nya möjligheter

Farwuq
11/21/13, 1:36 PM
#5

Jag har bara sett ett stark ljus. Troligen var jag för långt ifrån.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

J-Artur-K
11/21/13, 1:54 PM
#6

#5 men du såg ett ljus måste varit härligt att få se det ☀️🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
Farwuq
11/21/13, 2:08 PM
#7

Ja, det var det. Jag försökte komma dit, men drogs åt sidan.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Lindyhop]
12/10/13, 4:06 PM
#8

Tack för att ni delar med er! Vi som upplever saker måste våga börja prata om det åtminstone med likasinnade…

yamher
12/10/13, 7:44 PM
#9

liknande upplevelser ;)

Alis volat propriis Oskyldig

braaanji
12/12/13, 2:54 PM
#10

Jag har en gång i en väldigt stark dröm fått komma in till ett "bibliotek" lr i ett runt stort rum med 2 fina gubbar i, som bläddrade i en väldigt stor bok åt mig. Jag hade så många frågor om varför saker var som dom vart och dom gav mig svar på jätte många frågor om varför d blev så å så osv… men dom var samtidigt lite stressade och lite lättirriterade för dom sa attd var jag som hade skrivit min egen livsplan och när ja inte förstod hur ja kunde ha plockat ihop de så, så var dom lite stressade men gav mig ändå snabba antydningar så jag förstod mera.. var som att dom inte hade tid med mig men att dom var tvungen att "träffa" mig. Sen också när 2 unga personer hade dött i min omgivning så har jag en tid efter deras död, säkert mer än 1 år men minns inte exakt iaf fått sitta i ett "väntrum" sen fått träffat å prata med dom! Fantastisk känsla och fyllf med ngt helt underbart har jag varit efter dom här besöken i drömmarnas värld. Dom 2 som dog skillde de sig många år emellan så har alltså drömt om detta ställe med flera års mellanrum. Detta kan jag ju inte säga är himmlen lr så men de är en plats som är väldigt speciell för mig och som jag alltid sett de, som underbara drömmar med en mkt stark påverkan på mig! Har Inte gått dit och blivit tröstad utan har varit där för att säga hej då å dom har förklarat för mig vad som händer med dom efter deras död och vad meningen med deras liv var, även om d inte är nåt som jag i ord lr fasta tankar vet så VET jag ngt inom mig. Närmsta "himmlen" jag kommit och de är mer än väl för mig :)

[Mellma]
12/12/13, 7:54 PM
#11

Jag har också snarlika upplevelser av detta som er. Det kupolformade Bibilioteket i guld minns jag klart och tydligt. Jag bad om att få läsa i min livsplan när jag var där, men blev nekad.

Upp till toppen
Annons: