Annons:
Etikettvälkommen-nya-medlemmar
Läst 3309 ggr
J-Artur-K
2013-11-21 14:34

Välkommen nya medlemmar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag önskar er alla välkommen till Himlen I Fokus 🙂

Denna sida är för er som tror på Himlen och Gud. Vi som är Medarbetare och jag som värd har gjort denna sida för att medlemmar här ska kunna få en inblick hur det är i himlen och inblick hur Gud , Jesus , Gudar , Gudinnor och andra som finns där är som. Men även hur det kan se ut där. Olika platser i himlen. Vi delar våra upplevelser ifrån himlen och kontakt med Gud , Jesus eller andra som är i himlen. Glad

Himlen I Fokus ska vara en trygg plats och man ska kunna berätta sina upplevelser utan att bli på hoppad. Sidan är inte skapad för att få bevis att Himlen och Gud finns. Den är skapad för personer som redan tror på Himlen och Gud. Glad

Ni får gärna lämna ett avtryck här 🙂

       Med vänliga hälsningar / Joakim -Värd på Himlen I Fokus- 🙂

Tillsammans med härliga Medarbetare som ni kan se i denna länk 🙂

http://himlen.ifokus.se/about?discussions-1

Ny dag nya möjligheter

Annons:
[Bettanbop]
2013-11-21 18:03
#1

Himmel och Plättar! Tack för inbjudan och att ni vill ha med mig här.

Ska bli kul att följa utvecklingen av denna himmel 😃

Min tro på himlen och högra makter minns jag inte rickigt när den började så den har nog alltid funnits där. Lika så att det finns andra väsen än bara oss männskor både här på jorden och där uppe i universum/rymden. 

Det konstiga med mig är att jag har svårt att säga att GUD finns, så som jag tror ni menar, men däremot inga svårigheter eller tvekan om Änglar Gudinnor Gudar osv, men just singularis GUD….. knepigt 😃

J-Artur-K
2013-11-21 18:20
#2

#1 Välkommen Bettanbop 🤗🙂 Roligt att du är här med oss 🙂

Vi håller på och bygger upp just nu så kommer fler trådar allt eftersom 🙂

Är bara hojta till om det är något som du tycker skulle passa här 👍

Ny dag nya möjligheter

ALPHIRA
2013-11-21 22:02
#3

Hej Bettan! Roligt att du är med! 🤗
Det om det finns bara ABSOLUT EN GUD eller FLERA GUDAR…Det kommer säkert att diskuteras på den här sajten.

Det är omöjligt att vi alla kunde tycka eller tro likadant. Men vi lär alltid något av varandra.

Twinflamewolf
2013-11-22 05:05
#4

Himmel och plättar vad kul att se dig Bettan och välkommen hit till oss 🌺❤️🌺

Känner igen det där med att använda just namnet Gud eftersom jag som shaman använder andra ord för skapelsen men när allt kommer omkring är det ju samma skapare bara olika namn.Kärt barn har många namn heter det ju 😉

Här inne kommer jag att använda namnet Gud så snart sitter det också bekvämt men lära gamla hundar att sitta tar lite tid och jag har fått moderera om i mina inlägg ett par gånger redan för jag skrivit Fader Sky istället för Gud 😃men men snart sitter det där i ryggen det också 😎

[Sparkle*]1
2013-11-22 06:21
#5

Tack så hjärtligt för att jag är inbjuden hit. Ser fram emot att få läsa om fina och intressanta saker om himlen. Har själv lite undringar om himlen också. Vill gärna åka dit på en astralresa någon gång som jag hittills inte kommit ihåg att jag gjort. Kanske har varit där en gång vid närmare eftertanke.. Men det är säkert ett himla farande på nätterna. 😉

Att använda ordet Gud började jag lära mig för någon månad sedan och det gick förvånansvärt snabbt att känna mig tillfreds med det. Kan tycka att det känns bra att bara be till en Gud även om det kanske finns flera. Det blir enklare så och jag har tillit till att Gud skickar den hjälp från himlen eller på jorden som jag behöver för tillfället. 🙂

Jag vet att jag någon gång pratade med en man i himlen när jag var liten men använde inte ordet Gud då. Så tron på något större har väl egentligen alltid funnits.

Kramar till alla! 🌺

Fjäril
2013-11-22 08:24
#6

Lycka till med er nya sajt! Ska bli spännande att se dess utveckling! 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Twinflamewolf
2013-11-22 08:51
#7

Härligt att se dig Fjäril,välkommen hit 🌺❤️🌺

J-Artur-K
2013-11-22 12:35
#8

Välkommen Sparkle och Fjäril, roligt att ni är här. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Twinflamewolf
2013-11-22 16:38
#9

Men förlåt Sparkle såg inte ditt inlägg ☺️☺️☺️

Varmt välkommern hit så klart 🌺❤️🌺

[Sol69]
2013-11-22 16:45
#10

Hej på er!

Intressant med en egen himlen på iFokus.. Ska bli intressant att följa. 🤔Vet ju sen länge att Jocke har skrivit en del inlägg om om himmelen. 🙂Så ska blir kul att få följa med från starten och se hur det utvecklar sig.. 🤗

J-Artur-K
2013-11-22 16:50
#11

#10 Välkommen sol roligt att du ville komma med här 🙂

#6 - # 10 Ja vi jobbar nu med att ordna med spännande trådar om det som vi har upplevt och varit med om. Kommer komma mycket mera men tar tid att ordna allt o så 🙂 Man får fylla på efter hand , 🙂

Ny dag nya möjligheter

Twinflamewolf
2013-11-22 17:18
#12

Välkommen Solstrålen,härligt att ha dig här ☀️🌺❤️🌺

lenjon1
2013-11-22 18:04
#13

Hej på er alla goa vänner.

Det här ska bli så spännande och roligt. Säger som alla andra att jag böjer mig ödmjukt av tacksamhet att jag fått förmånen att vara här med er.

Gud för mig är skaparen av allt och ren kärlek. Tror inte på någon dömande Gud som skickar folk i någon skärseld när vi är klara i jordelivet. 

Jag lever i den tron att vi lever många liv här på jorden. Vi får möjlighet att göra om - och göra rätt. Karma helt enkelt.

Tror inte heller att vi är ensamma. Det finns flera existenser på andra ställen i vår himmel. Existenser som kommit "längre" i sin utveckling än vad vi har gjort. Och det finns väl någon mening med det också.

Att det finns änglar råder det ingen tvekan om. Har ju mött vad jag kan komma ihåg idag en ängel.

Det här ska bli så roligt att följa och jag tycker ditt initiativ till denna nya sida är toppen.

Jag har en fråga - är detta en dold sida?

Kram på er allesammans.

Lena

Annons:
Twinflamewolf
2013-11-22 18:12
#14

Välkommen Lenjon och tack för en fin presentation ❤️

Nej det är inte en dold sajt men just nu håller vi trådarna låsta fram till att sajten lanseras för alla 😉

Härligt att se dig igen 🌺

J-Artur-K
2013-11-22 18:13
#15

#13 Roligt att du tycker initiativet var bra att starta den 🙂

Du är varmt välkommen här i Himlen I Fokus 🙂

Den är dold just nu men när ska öppnas för alla senare när den är redo för att öppnas för alla. Då kan vem som helst få tillgång till den. 🙂

Ni som är här nu är med i smygstarten eller vad man ska kalla det för 🙂

Ny dag nya möjligheter

[Sol69]
2013-11-22 18:33
#16

Vi har äran att vara med i smygstarten 😃 Ett stort tack för det 🤗

lenjon1
2013-11-22 20:41
#17

Härligt att få tillhöra VIP-gänget.

Tack goaste ni

Kram Lena

ALPHIRA
2013-11-22 21:39
#18

Hej lenjon 😉och hej Sol 👋

❤️❤️ Välkomna!

Loris M
2013-11-22 22:18
#19

Tack för inbjudan! Så spännande att få vara med från början. 🌺

Himlen är nog en av få saker vars existens jag aldrig betvivlat. Det har alltid känts naturligt och självklart på något vis att det ska finnas. Sen hur det ser ut där, hur det är ordnat, vad vi gör när vi återkommer hem… det är jag inte lika säker på. Men det ska bli roligt att diskutera det här. 🙂

J-Artur-K
2013-11-22 22:20
#20

#19 Välkommen mesa 🙂 Roligt att du vill vara med här 🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
Loris M
2013-11-22 22:23
#21

Tackar! 🙂

ALPHIRA
2013-11-22 22:29
#22

Kära mesa. Behövs inga ord, du vet mina tankar…❤️🌺

Loris M
2013-11-22 22:36
#23

Ja, ibland är ord överflödiga… 🙂❤️

ALPHIRA
2013-11-23 01:29
#24

Cahira! Vi nådde varandra till sist! Härligt! Känn dig så välkommen! ❤️

yamher
2013-11-23 10:26
#25

Välkomna!! ❤️

Alis volat propriis Oskyldig

lenjon1
2013-11-23 20:04
#26

Förklara för mig ni kloka varför jag så känner att den här sidan borde vara en dold sajt?

Jag orkar verkligen inte med alla dessa så in i vassens meningslösa diskussioner som blir på ÖN. Det börjar med intressanta trådar som fullständigt går åt ett helt annat håll där man vänder och vrider på vart eviga ord man skrivit. Vilket gör att jag inte ens orkar fortsätta läsa, än mindre kommentera.

Men det är kanske egot i mig som talar och inget annat

Kram Lena

Twinflamewolf
2013-11-23 20:15
#27

Håller med dig Lena,vissa sajter får man helt enkelt undvika för diskussioner har en tendens att gå överstyr och vändas och vridas på tills allt bara är söndertuggat.Inte ett dugg upplyftande.

Den här sajten är redan godkänd som en öppen sajt och vi har dolda trådar enbart nu tills den ska lanseras men först måste vi jobba klart med bla artiklar.Men nog är dolda forumen dom bästa,lugn och folk respekterar varandra.

Har faktiskt tänk tanken att den här vore bra som dold men den kommer lanseras öppet framöver och vi kommer att ha noll tolerans med skeptiker.Minsta lilla och skrivförbud direkt 😉order från chefen på sajten 😎

Annons:
lenjon1
2013-11-23 20:23
#28

I stället för totalt söndertuggade trådar så tänker jag ofta - varför kommentera överhuvudtaget. Varför inte bara ignorera för jag tycker oftast synd om TS då dennes tankegångar/frågor försvinner i att vända ut och in på ord och formuleringar som inte har ett dugg att göra med det TS skrev från början.

Men det är bra Twinflamewolf det är bra att ni har en strategi - 👍

Kram Lena

J-Artur-K
2013-11-23 20:25
#29

Jag tror ni alla ser Skrivregler i Skrivregler i himlen. På aktuellt just nu. 

Regler är att om något går ur trådskaparens ämne o trådskapare säger till så får man ej fortsätta med gå ur OT man får skapa ny tråd i så fall. 

Forumet är till för troende inte skeptiker. Moderator kan ge skeptiker skriv förbud utan varning om det anses nödvändigt. 

Varning kan ges ut om moderator anser att någon använder dålig attityd mot andra eller en annan person. 

Är strikta regler men för att få en lugn plats. 

Reglerna kan ses här. Kommer nog läggas till mer men så här ser det ut just nu. 🙂

http://himlen.ifokus.se/discussions/528f6d6c8e0e74102200039a-skrivregler-i-himlen?discussions-1

Ny dag nya möjligheter

Twinflamewolf
2013-11-23 20:27
#30

Från början kände man den där ivern at svara på allt men med tiden ger man upp och bara undviker vissa ämnen.En del räcker med att läsa trådstarten så kan man se vart det leder och man låter bli men det tog tid innan nyfiken kunde låta bli men i dag har jag nog mer pli på mig😉

Vi kommer göra vårt absolut bästa för att forumet ska vara trivsamt och det är en troende sajt där alla som tror ska få rum med sitt så ingen känner sig det minsta påhoppad eller kränkt i sina upplevelser utan tas på fullaste allvar 🌺

J-Artur-K
2013-11-23 20:30
#31

Vid sidan av skeptiker så kan skrivförbud ges direkt efter en varning om det känns nödvändigt för att få en lugn plats 🙂 Jag ska formulera mera på reglerna fram över så det blir bättre 🙂

Skrivregler i Himlen I Fokus för att det ska bli en trivsam plats att vara på Glad

iFokus allmänna regler:

Det är inte tillåtet att:

  • Bryta mot svenska lagar och förordningar.
  • Kopiera upphovsrättsskyddat material.
  • Skriva inlägg i reklamsyfte eller marknadsföra produkter/tjänster utan sajtvärdens medgivande.
  • Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet. 
  • Efterforska annan användares identitet.
  • Ägna sig åt personangrepp.
  • Använda svordomar eller annat ovårdat språk.
  • Skriva inlägg med innehåll av diskriminerande karaktär.
  • Konflikter/bråk mellan medlemmar ska skötas privat och aldrig i öppet forum

Du godkänner att sajten publicerar det material du bidrar med. Sajten förbehåller sig även rätten att redigera innehållet.

Sajtens egna Skrivregler :

* Om en trådskapare säger att man går ur trådens ämne så ska man respektera trådskaparen och inte fortsätta diskutera det som trådskaparen inte vill ska diskuteras i trådskaparens tråd

* Vi respekterar varandra och att vi kan ha olika åsikter

* Oavsett om vi har olika åsikter ska vi ha bra attityd mot varandra

* Om en person 

tycker att man frågar något som den besvarat på redan så ska man respektera att personen anser att den redan svarat på det och inte fortsätta

* Moderators har rätt att ge varningar och skrivförbud om regler inte följs. Även ta bort eller ändra på inlägg som anses vara olämpliga

* Sajten är inte till för skeptiker. Den är till för troende och moderators har rätt att ge skeptiker skrivförbud utan varning om vi anser att det är nödvändigt på grund av att sajten är till för troende och ska vara en lugn och trygg plats utan konflikter mellan troende och skeptiker

* Inget prat om Demoner och onda andar

* Man får inte lämna ett privat meddelande i forumet på grund av att privata meddelande är privata meddelanden

* Vi uppmanar att inte prata nedlåtande till andra personer i forumet. Anser vi moderators att det går över gränsen kan varning ges ut. Ha bra attityd i forumet

* Tänk på att det kan finnas yngre personer i forumet när det är ett öppet forum så använd bra attityd och tänk på språket. Vi ska vara en förebild för yngre personer 

Följs dessa regler så blir det ett lugnt forum med härliga diskussioner Tummen upp

Ny dag nya möjligheter

lenjon1
2013-11-23 20:32
#32

Tack - känns tryggt

J-Artur-K
2013-11-23 20:33
#33

Om inte regler följs så ska det läggas till att moderator kan ge varning eller ge skrivförbud. beroende på situation. 🙂 En person som får varning o inte ändrar sitt beteende bruka oftast fortsätta som den gjort och man har redan get varning så i min åsikt räcker det med en varning. Hård men rättvis. 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-11-23 20:44
#34

 🙂

Inget prat om anden i glaset o sådant. Så ska finslipa reglerna fram över jag skrev ihop det lite snabbt bara för att få något. 

Reglerna ska vara tydliga för att det ska vara lugn trivsam miljö här. Personer som tar bort lugnet att det blir tjafs kommer antagligen brutit mot någon regel  så fall. Behöver inte vara så men när det blir massa tjafs så bruka det vara av anledningar som jag skrivit ihop i reglerna för att få ett lugn. Men sedan kan det ju skapas tjafs o sådan av andra anledningar men är det som jag inte vill att det ska vara så försöker skriva regler som skapar ett lugn o trygg miljö. Men ska arbeta mer med det senare så det blir bra 🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
ALPHIRA
2013-11-24 12:16
#35

Välkommen fatcat!!!! 🎈❤️

J-Artur-K
2013-11-24 12:38
#36

Välkommen alla nya 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-12-08 17:12
#37

Önskar alla nya medlemmar välkommen till Himlen 🙂

Ny dag nya möjligheter

mona43
2013-12-09 16:21
#38

Ser med spänning fram emot att läsa och skriva här 🙂

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

CarolinaE
2013-12-09 19:29
#39

Jättespännande !
Har varit intressad av de andliga dimensionerna i många år
och slukar det mesta som jag hittar både i böcker och
på olika forum.
Det kommer garanterat att bli en vänlig och omtänksam
stämning här då Gud och Himmelriket är ren kärlek. ❤️

[gryningen67]
2013-12-10 11:11
#40

Är också ny här på sidan.
Blir spännande att följa med,så jag dimper nog ner i något inlägg framöver vad som lider.🙂

[Sol69]
2013-12-10 11:18
#41

Välkommen Gryningen har du också hittat hit 😃

Annons:
[Mellma]
2013-12-12 13:34
#42

Hej på er. Roligt med en ny intressant sajt. Har precis hittat hit. Skriver inte så mycket, men ibland så kanske jag nämner något i någon tråd. 🙂

J-Artur-K
2013-12-12 13:37
#43

Välkommen mona43 , CarolinaE , gryningen67 ,Mellma 🙂

Mellma du får gärna skriva när du känner för det🙂

Ny dag nya möjligheter

mona43
2013-12-12 20:22
#44

Tack 🙂

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

[Mellma]
2013-12-13 19:15
#45

Tack från mig med 🙂

[gryningen67]
2013-12-14 14:46
#46

Tack🙂

CarolinaE
2013-12-17 07:36
#47

Tack ! 🌺

Upp till toppen
Annons: