Annons:
Etikettandra-personer-varelser
Läst 1393 ggr
J-Artur-K
11/21/13, 9:41 PM

Merlin

Man kan ju få hjälp ifrån andra än Gud , Gudar , Gudinnor , Ärkeänglar och änglar också. 🙂

En person som hjälper mig är faktiskt Merlin. Som i myter och historier anses vara en av dom största trollkarlarna genom tiderna om inte den största till och med. Ibland är det stor sanning i det man hör i myter och historier. Även filmer. 🙂

        Det jag berättar om han är hur jag upplevde han 🙂

Första gången jag träffa han var när jag gjorde en healing. Jag träffa en kvinna som visa mig en kristall kula. I kristall kulan såg jag slottet Camelot som King Arthur var konung i. Jag får till platsen som var i kristall kulan och hamna på gatorna i camelot. Kvinnan visa mig en bild på Merlin ur serien Merlin som jag har sett ganska mycket. Sedan peka hon på mig som att det var något med Merlin och jag. Hon försvann sedan såg jag en man som kändes som en magiker. Han hade en mörk blå munk klädsel på sig med gul kanter. Jag förstod att denna klädsel bruka han inte ha och denna person hade jag träffat förut med men inte fattat vem det var. Men nu ville dom att jag skulle veta vem det var. Genom klädseln han hade på sig förstod jag att det var en magiker för i ett spel jag spelade när jag var yngre så fanns det en person med exakt samma klädsel i det spelet som var en magiker. Så jag bara visste att detta är faktiskt merlin och att dom visa det tydligt för att jag skulle förstå det. 🙂

Han höll i en stor energi kula mellan sina händer lika stor som en kanon kula kan man säga möjligen lite större. När jag tog emot kulan så låg jag ner men när jag fick den så får jag upp i raket fart och energierna i kulan höll mig uppe så jag satt upp i sängen. Det var inte alls skrämmande kraften av energierna var harmoniskt och lugnande och man kände i hela kroppen att energier byttes ut. Efter ett tag så for jag ner i sängen igen och man kände fortfarande hur energier byttes ut och kraften som var i energierna i kulan man fick av merlin. När man kände det så visste man bara detta måste vara merlin. 🙂

Jag startar med denna berättelse sedan om någon annan har träffat en person som hjälpt till på något sätt får ni gärna lägga till det här eller starta en ny tråd under fliken andra personer. Det skulle vara underbart att få höra mera 🙂

Kanske någon annan har träffat Merlin med och kan berätta om han också ?  🙂

                                   Mvh / Joakim 🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
J-Artur-K
1/15/14, 4:56 PM
#1

Puff

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
1/15/14, 4:59 PM
#2

låter coolt! har aldrig mött någon förut som har sätt merlin!!  :)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

J-Artur-K
1/15/14, 5:15 PM
#3

Om tro om han. Är att han hade stora andliga förmågor. Synskt, medium och stor healing förmåga. Sedan har det utvecklas att han var magiker efter det. Med andra förmågor. Historien har ändras med tiden. Men jag tror han var en andlig person med stora andliga förmågor: )

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
1/15/14, 5:24 PM
#4

förmodligen! för healing var en sak han höll på med väldigt mycket!

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

linnease
1/23/14, 4:29 PM
#5

Åh kul tråd! Jag har haft hjälp från några av figurerna i tv-serien Battlestar Galactica flera gånger, av en myrsnok som dök upp en gång för att hjälpa mig handla mat på ett stort Coop (ja, det var en myrsnok, inte en myrslok, för han var så bra på att snoka reda på saker 🤗), och av Stålmannen!

Merlin skulle jag jättegärna träffa 🙂

Akasha Delenn Hag
10/9/19, 6:36 PM
#6

Hej. Min förste far är Merlin på denna planet för 40 000 år sedan på Atlantis.

Annons:
Aron73
4/12/23, 9:55 AM
#7

Så härligt och spännande!
Uppfattar du som jag, att Merlin och Metusale, som var Noas farfar är samma person?

Upp till toppen
Annons: