Annons:
Etikettot
Läst 1244 ggr
J-Artur-K
2013-11-23 20:58

Ideer för Himlen I Fokus

Här kan ni skriva om ni har några ideer för vad vi kan lägga till på Himlen I Fokus. Så sidan blir mer som ni vill ha det 🙂

                     Alla ideer är välkomna 👍🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
[Sparkle*]1
2013-11-26 12:40
#1

Jag skulle gärna vilja ha något om drakar. Har det funnits drakar på riktigt egentligen? Någon som vet något? :)

J-Artur-K
2013-11-26 15:12
#2

#1 Då kan jag lägga upp en tråd om vad jag känt av drakar och hur dom hjälpt mig. Sedan kan det bli diskussions tråd om drakar. där vi kan berätta våra upplevelse och vad vi fått för intryck av drakar.. Jag själv tror att mycket av mytomspunna djur som finns i historier o myter har funnits på riktigt även drakar 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-12-08 13:46
#3

Några fler ideer ? 🙂

Ny dag nya möjligheter

Skogshumblan
2013-12-08 20:40
#4

Hej! Jag såg att ni startat denna sajt. Så spännande! Lycka till alla medisar &sajtansvarig! Jag har en liten tanke om att presentera olika trosuppfattningars syn på himlen, andar et.c. Allt från antikens gudar på Olympen, via våra asar till de mer moderna spirituella uppfattningarna som finns idag.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

ALPHIRA
2013-12-09 02:16
#5

Finns det någon som kan detta med gamla nordiska asa-gudarna (säger man så..) Och nu menar jag dom manliga…😃 

Jag har en upplevelse som jag på något sätt tror har med dom att göra. Är inte säker men har en känsla att det kan vara så. Men vet ingenting.

J-Artur-K
2013-12-09 03:50
#6

#4 Bra ideer 👍

Men  hur menar du som🙂. Hur antikens gudar ser på himlen , hur andar ser på himlen och hur asar ser på himlen. Är det så du menar ?  🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
ALPHIRA
2013-12-09 04:19
#7

Artur. Vet egentligen inte hur jag menar 😃.

Allt detta med "andra gudar" än EN ENDA GUD är än så länge så främmande för mig att jag vet inte hur jag tänker…I dagsläget är jag lite förvirrad kring alla gudar och gudinnor.

Jag kanske ska låta tiden lite flyta här för min egen utvecklingens skull.

Men eftersom jag av någon anledning tolkar en av mina "syner" var en asagud så…mer vet jag inte.

Faktum är att jag aldrig någonsin har varit intresserad av dessa gudar men har blivit det pga denna syn jag haft.

Men jag har ingen direkt fråga, Artur.

Skogshumblan
2013-12-09 06:48
#8

Artur ho jag menar att alla trosuppfattningar har en syn på sin version av himlen. Asarna har Valhall, de gamla grekerna hade sin motsvarighet. Himlen är för mig synonymt med var vi människor finns innan vi kommer hit ned samt var vi hamnar när vi dör. Kanske,kunde man,skriva artiklar om detta utifrån exempelvis ovan nämnda vinklar.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Maggan71
2013-12-09 14:11
#9

Jag har bara ögnat lite på sajten, men tror mig sakna en tråd med boktips. När jag läst om "Visdomens hus" och liknande här så kom jag att tänka på boken "Själarnas resa" av Michael Newton, som jag läste i somras. Tror den skulle platsa här. "Själarnas resa" handlar om livet MELLAN liven. Det är en psykiatriker som skrivit boken och den bygger på fallbeskrivningar när han lotsat sina patienter genom hypnos/regression. Jättespännande!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

J-Artur-K
2013-12-09 14:40
#10

#9 Ordnat 👍 Jag är i Norge just nu så jag ska försöka titta mer på det senare men finns en tråd där ni kan tipsa om böcker nu och har lagt till den du nämner 🙂

http://himlen.ifokus.se/discussions/52a5c7fbce12c427ca00185b-boktips

Ny dag nya möjligheter

Upp till toppen
Annons: