Annons:
Etikettandra-personer-varelser
Läst 3660 ggr
J-Artur-K
2013-11-28 19:58

Drakar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har berättar jag om upplevelser jag har haft med drakar. 🙂

Detta är vad jag fått för intryck av drakar 🙂

Drakar är mytomspunnet varelse. Man kan inte beordra en drake att göra något men man kan be en drake att göra något. En drake lyssnar och hjälper gärna till men gör aldrig något mot denns egna vilja. 🙂

En drake kan ge en styrka. Den är självständig och kraftfull. Man kan få hjälp av en drake inom healing där draken kan använda sin eld som healande eld. 

En drake kan presentera en för andra drakar som kan hjälpa en. Presentera en för äldre drakar med mer kraftfulla krafter på grund av att dom är äldre har mer kunskap genom det. 

Det finns olika slags drakar med olika slags krafter. 🙂

Detta är något som jag har upplevt efter jag träffat en drake som hjälper mig och tog mig till en speciell plats. 🙂

Jag träffa en drake som hjälper mig idag på olika sätt. Han reste sig upp så man såg drakens mage eller vad man ska kalla det för det kom en blixt och när det hände så kändes det som att han ville visa att vi är allierade och att han är till min hjälp. Efter jag träffa han några gånger fick jag ge han ett namn. (Drakar säger inte sitt namn om man inte fått väldigt bra relation med dom och dom litar på en så dom har förtroende för en så dom säger sitt namn) 

Senare när vi bildad relation så tog han mig till en grotta där det var fullt med drakar. Det var mörkt där och kändes som det var ett bo för drakar där dom höll till. Var drakar överallt med olika slags färger. 🙂

Detta är vad jag varit med om med drakar och vad jag har fått för uppfattning av drakar. 🙂

Ni får gärna berätta om era upplevelser och vad ni har fått för uppfattningar om drakar 🙂

Bild : Copyright information: © dracozlat - Fotolia.com

Ny dag nya möjligheter

Annons:
[Bettanbop]
2013-11-28 23:06
#1

Har aldrig haft någon kontakt med drakar, kanske för att jag inte har trott på deras existens. Men å andra sidan tror jag ju på Änglar och andra väsen så varför skulle inte drakar finnas 🙂

Häftig upplevelse du har haft Arthur, du kanske vill berätta lite mer om hur du kom i kontakt med din första drake. Hur länge har du haft den kontakten.

Twinflamewolf
2013-11-29 10:30
#2

Har personligen inte mött drakar nån gång men spännande det du vart med om och jag följer tråden med intresse för drakar är intressanta även om jag inte har någon kontakt alls med dom .

Helande eld var helt nytt och det förvånar mig inte alls om den kraften finns i drakars eld.Tänker som så också att elden kan både förstöra och hela samtidigt,både som ett försvar och hjälpande kraft 😎

[Sparkle*]1
2013-11-29 10:54
#3

Vilken fin bild och intressant inlägg! Glad

Nästan en sådan drake fick jag till mig en gång när jag halvslumrade men den var mer brun i färgen och hade inte så mycket taggar. Den såg kraftfull ut och verkade så snäll. Jag vaknade direkt och kände mig överlycklig! Så kom jag på att jag hade sagt att jag kanske behövde ett nytt kraftdjur samma dag men hade inte tänkt på drakar alls. Trodde också att de var gröna/blå i färgen.

Provade att meditera över draken. I meditationen hade jag en väldans respekt för draken men jag fick åka med på en flygtur. Tyckte dock att den var lite för stor och kraftfull för mig fastän den var snäll. Då fick jag en liten rödbrun drake istället som var som en katt i storlek. Skrattar Denna drake skulle jag ta hand om och den hjälper mig genom att heala mitt hjärta. Då blåser den eld och gör rent i hjärtat.

Ja, det var mina upplevelser med drakar. Glad

ALPHIRA
2013-12-01 13:00
#4

Tack Artur och Sparkle! ❤️

Jag har aldrig reflekterat över drakar och därmed inte heller haft någon relation till dom.

Men är beredd att tro att drakar finns. Har själv sett och upplevt (i andras ögon och öron) så märkliga varelser så varför skulle man inte kunna ha drakar som vänner! 🙂

J-Artur-K
2013-12-02 14:19
#5

#1 Jag fick min först kontakt med min huvud drake när jag gjorde healing för över ett halv år sedan. Kan ha varit i Jaunuari 2013. Jag gjorde en healing sedan kom en drake flygande o böra spruta healande eld på den som fick healing. Efter det kom han tillbaka när jag gjorde healing efter det och sprutade eld på den som fick healing. 

Jag fick klart sagt att den hjälper mig när den gjorde det jag nämnde i huvud inlägget men den berättelsen var andra som hjälpte mig med i också som ville visa att dom är vid min sida. Jag gjorde en healing o efter healingen fick jag se i mitt inre öga detta 🙂

Jag såg en halv crikel av samling av dom som hjälper mig. Var En enhörning , en vithövdad örn som var i luften, en orm, en drake (man kan ha en drake som kraftdjur) en medicin man som ser ut som en munk , sedan 2 änglar, Alla ville hällsa på mig, änglarna nicka vänligt , munken nickade lite gran med huvudet, örnen flög o titta mig i ögonen, ormen slingra på marken o titta mig djupt in i ögonen och slingra så nära mig att jag till slut bara såg hans huvud o ögon o han titta mig djupt i in ögonen. Enhörningen föll ner på knän o boka/nicka med huvudet till mig, Sedan reste sig draken på två ben o sedan kom en blixt, Dom ville visa att vi är vid din sida o hjälper dig, Vi är allierade. och jag kände en otrolig harmoni i mig själv. Jag bara visste att dom är vid min sida. o alla tveksamheter försvann.🙂

Efter detta börja draken visa mig saker o ta mig till andra drakar. Så ibland när jag ger healing kan det vara 3 drakar som hjälper till. Olika färger kan dom ha. 🙂

Ny dag nya möjligheter

ALPHIRA
2013-12-02 17:24
#6

#5 Härlig upplevelse, Artur! Tack för att du berättar. Man lär sig hela tiden. Jag lär mig, menar jag. 🤗

Annons:
Farwuq
2013-12-03 18:06
#7

Är det den europeiska varianten som du mött Artur, eller den kinesiska?

🤔

/Draken

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

J-Artur-K
2013-12-03 18:32
#8

Jag tror inte det är europeisk jag känner inte någon dragning ditåt. Jag dras till Kinesiska drakar. Så i själva känslan känns det mer Kinesisk än europeisk. 

I kinesiska zodiaken är jag född i Jorddrakens zodiak roligt samman träffande 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-12-06 18:21
#9

Jag har träffat en drake med 3 huvuden också. (känns som att det är en drake i alla fall med 3 huvuden) Men även att min huvud drake tagit mig till en annan drake som var väldigt stor den draken var 4-5 gånger större än min huvud drake den var så himla stor. Jag undra vad det var för drake hade varit roligt att veta för den var så himla stor. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Emo
2013-12-08 17:05
#10

Intressant text och fantastiskt fin bild. Jag ser att den är från Fotolia och när vi startade Pärlpyssel blev vi ombedda att försöka hitta en bild till vinjetten där.

Då försökte jag läsa igenom villkoren, men orkade inte igenom allt, så jag undrar hur mycket det kostar att ha deras bilder på sajten.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

J-Artur-K
2013-12-08 17:10
#11

#10 Ja den är ifrån Fotolia det är olika priser beroende på bild o storlek man vill han. Denna gick på 1 credit som är det billigaste. 1  Credit motsvarar 10 kr kan man säga. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Emo
2013-12-08 17:18
#12

#Tack för svaret. Hur länge får man ha den för de pengarna?

Hur länge som helst?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Lindyhop]
2013-12-09 12:13
#13

Tycker väldigt mycket om drakar och enhörningar, har dock aldrig haft kontakt med nån av dessa. Men de är väldigt vackra alltså de som jag sett på bild. Nån som vet lite mer om enhörningar?

Annons:
J-Artur-K
2013-12-09 12:37
#14

#12 Är bäst du kollar med Fotolia själv så jag inte säger något fel men som jag har förstått det är det för alltid för man har köpt bilden men man äger inte copyright för bilden men man får använda den. Så har jag uppfattat det som. 🙂

#13 Ja dom är väldigt vackra 👍🙂 Det finns flera trådar om du trycker på äldre inlägg om annat men detta är länk till ett inlägg om enhörningar http://himlen.ifokus.se/discussions/528e7f1ece12c40d7e0009f9-enhorning?discussions-2

Ny dag nya möjligheter

Emo
2013-12-09 13:08
#15

#14 Tack för svaret.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Lindyhop]
2013-12-09 13:31
#16

Tack från mej med.

J-Artur-K
2013-12-09 13:35
#17

#15 - #16 Varsågod 🙂

Ny dag nya möjligheter

Josse5233
2013-12-10 19:13
#18

Åh, vad häftigt! Jag har alltid älskat drakar. :) Aldrig träffat på någon hehe men jag verkar ha en räv som skyddsdjur. :)

Ha en trevlig dag! 

Timmorn
2014-01-05 17:15
#19

När jag gjorde min initiering till reiki 1 och 2 så såg jag både mästarnas ansikten (jag googlade deras namn efteråt och sa bara det är han!, den ena kunde jag hitta men jag såg 2 ansikten så båda hittade jag inte)

Men jag såg också mig själv ståendes på marken tittandet upp mot himlen där en drake kinesisk med långa mustascher flyger runt runt i en perfekt cirkel. När jag gjorde den här initeringen upplevde jag att jag var på ett helt annat plan, jag var inte i min kropp. Jag är ganska hundra på att draken i fråga var manlig och var vit iaf väldigt ljus. Vad det betydde däremot vette tusan.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Upp till toppen
Annons: