Annons:
Etikettolika-platser-i-himlen
Läst 1341 ggr
[Lindyhop]
12/11/13, 9:05 AM

Kulturer / hudfärg

Nu ska jag försöka uttrycka mig klart; ett medium påstår att på andra sidan/ i himlen finns inga olika kulturer och inga olika hudfärger utan alla ser likadana ut i färgen. Jag blev alldeles vriden inuti detta känns fel för mig, det måste väl ändå finnas indianer, afrikaner m.m jag hörde någon som hade en afrikansk krigare med sig och han var då verkligen inte vit! Det är väl underbart med olika kulturer, att få ha så mycket olika människor att besöka och lära känna? Känns hemskt om vi alla ska vandra runt som genomskinliga gelefigurer och bara vänta på att reinkarneras i en fysisk kropp igen… Nää nu blev jag ledsen! För detta känns så fel. Vad tror ni kloka därute?

Annons:
Twinflamewolf
12/11/13, 9:23 AM
#1

Klart det finns andra kulturer och min tvillingflamma och guide Wolf är då rakt inget annat än ren indian,det är så han manifesterar sig och bara för vi går över på andra sidan förlorar vi ju inte dom personligheter vi är både som individ och utseende. Det låter mer som just det mediet skulle ha problem med olika hudfärg och kulturer.

Inte är vi genomskinliga heller,vi har vår andekropp lika fysisk som den vi är i nu med undantaget att andekroppen aldrig kan ta skada.Ofta känner vi ju att dom vidrör oss,håller om eller klappar på kinden och vore det bara energi skulle vi inte kunna känna det rent fysiskt som om en människas hand tar på eller kramar om.

Många tillför andra sidan en massa konstigheter men tänk så här dom som vi är olika individer och vi har med oss våra små egenskaper och personlighet över,vi fluffar inte runt på ett rosa moln i tomma intet utan gör sånt vi själva vill och tycker om.Umgås med dom vi vill eller är för oss själva allt efter eget tycke och smak.

Som här så är andra sidan stor så varför skulle inte olika kulturer exempelvis finnas,vi dras ju till dom grupper vi trivs med både här och där.Svårare eller mer komplicerat än så är det inte 😉

[Lindyhop]
12/11/13, 9:56 AM
#2

Tack evigt tacksam det kändes så jäkla fel så jag blev ledsen. Min övertygelse är precis tvärtemot vad hon sa men jag har lätt att bli osäker. Nu känns det mycket bra. Det finns många medium som ger rådgivning online och på bloggsidor, många frågar, och ibland ger de såna svar som är så uppåt väggarna och man vill bara skrika nej, nej, nej. Men vem är jag att kritisera andra, jag följer min intuition och hjärtats röst men som sagt är jag väldigt osäker på mig själv och då är det så bra att få det bekräftat av er härinne! Tack för att ni finns allihop!

Sjöstjärna
12/11/13, 11:09 PM
#3

Så ser inte jag på det. Jag tänker mig att vi på andra sidan lever som rena energier och inte har någon fysisk kropp och därför inte heller någon kultur eller hudfärg. Däremot kan vi välja att tillfälligt anta en mer fysiskt visuell kropp för att visa oss för någon levande och då gör vi det som den personen är van att se oss. Som jag ser det så har vi alla levt många olika liv och tillhört vitt skilda kulturer med olika hudfärg, så även om jag är vit i detta livet så har jag med all sannolikhet varit afrikan, asiat, indian, arab, eskimå osv i tidigare liv. Då skulle det vara konstigt om min själ skulle välja ett enda av de utseendena i andevärlden när jag egentligen är alla och samtidigt ingen av dem. Behover av att identifiera sig och varandra med en fysisk kropp tror jag är inkarnationsbundet till jorden och inte något som existerar i andevärlden. Där upplever vi varandras rena och fullständiga energier och begränsan inte av en fysisk manifestation. ❤️

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

jojjana
12/12/13, 7:20 PM
#4

#3 Sjöstjärna

Så tänker jag med :-)

[NeferNefer]
12/14/13, 2:18 PM
#5

#3: Vi är själar, inte kroppar, så jag håller med dig. Och det är klart vi visar oss på ett sätt som personen förstår.

JonasDuregard
12/16/13, 12:31 AM
#6

#0 En fråga i all välmening: Om du tror på reinkarnation och samtidigt tror att själen har en egen etnicitet (eller hudfärg); betyder det att du tror att man alltid återföds med samma etnicitet, alltså att indianer återföds som indianer och så vidare?

Annons:
Upp till toppen
Annons: