Annons:
Etikettot
Läst 1485 ggr
[Bettanbop]
2013-12-18 18:49

Hur Ber du?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har börjat fundera på om det är vickigt hur man Ber.

Praktiskt alltså, inte vad själv bönen innehåller. 

Spelar det någon roll vad man gör med händerna? Måste man ha knäppta händer eller hålla dem i ……… hm, som Lucia.

Måste man stå på knä eller sitta rakt? tycker ju inte det ska spela någon roll hur man gör….praktiskt med kroppen…..eller?

Hur gör ni?

Annons:
[Sparkle*]1
2013-12-18 19:50
#1

Åh, vilken söt bild! Katt

Ja, hur gör jag.. Jag sitter eller ligger ner. Det spelar nog ingen roll hur. :) Det viktigaste är att bönen känns äkta (kommer från hjärtat) och att man verkligen menar det man säger. :)

[Bettanbop]
2013-12-18 21:16
#2

Vist är den söt 🙂 tyckte den passade in med min fråga 😉

Inte kan det ha någon större betydelse hur man ber, eller hur.

Det viktigaste är som du säger är ju känslan.

Ofta när jag gått och lagt mig så funderar jag igenom dagen, så kommer jag på något jag vill be himlen om, då orkar jag inte sätta mig upp och fixa utan ligger kvar som jag gjorde.

[Sparkle*]1
2013-12-18 21:26
#3

Precis, de hör ändå. Och så brukar jag förstås tacka för all hjälp jag får också. Men jag tycker att det ingår i bönen egentligen.. :)

jojjana
2013-12-18 22:10
#4

Jag tror du kan vara i vilken ställning som helst :-) - Det är snarare sinnesstämningen, och din egna starka önskan.

Himlen hör dina tankar och dina önskningar oavsett. Men genom bönen koncentrerar du din kraft och din önskan blir tydligare.

jojjana
2013-12-18 22:25
#5

Senast jag bad riktigt mycket och länge var när jag flög ifrån Bryssel härmomveckan.. Vi skulle landa i stormväder (torsdags kväll) i Göteborg. Prognosen såg bra ut. Verkade inte vara farligt alls när vi lyfte planet..

Jag brukar aldrig be när jag flyger. Men direkt när jag satte mig i planet bad jag till Gud och till änglar om välsignelse av planet att vår resa skulle vara trygg och vi skulle landa säkert -alla välbehållna och planet intakt.  Jag fick ett ganska omgående svar/känsla att allt skulle gå väl.

När planet väl skulle landa så var det full storm i göteborg med kastvindar upp till 30m/s + snö som vräkte ner.

Planet krängde vid de plötsliga kastvindarna, skakade så man inte kunde sitta still. Tankarna fördes till hemska flygplansfilmer. Kan säga att jag bad intensivt och ihållande. Fick blunda för syn upplevelsen blev för kraftig tillsammans med de fysiska upplevelserna. (synupplevelsen med att planet kraftigt lutade nedåt tillsammans med plötsliga kraftiga ryck.) Panik känslorna var närvarande med denna lisebergsbana upplevelse. Planet kom ner på andra försöket. 

Vilken lättnad, när däcken nuddade marken!

Twinflamewolf
2013-12-18 22:46
#6

Vilken flygfärd jojjanna och ibland kan det vara lite spektakel med flygplan men tur det gick väl för er.

Bettan,vet du jag hade lagt mig och fick den här tråden så starkt i huvudet så upp och göra en fika för jag sa till Wolf,hur ber jag och vi kom fram till att jag ber ju inte alls ☺️

Jag ber varken till Gud,Jesus eller Änglar har ni hört 😮fast jag är så fast övertygad i min andlighet, Wolf och jag pratar ju som två vanliga fysiska så honom behöver jag inte be till men faktum är jag ber aldrig.

Hur man ber spelar ju ingen roll för bara tanken går raka vägen dit den ska oavsett man är ombord på ett flyg eller står i en kö i affären så når bönen fram.

Förutsatt man ber då förstås🤫säg inget till dom där uppe om mitt slarv😉

Annons:
[Bettanbop]
2013-12-18 23:08
#7

Hahaha T-Wolf 😃 kryp nu ner och lägg dig igen, men det har du nog gjort redan 😴

Men huga va läskigt Jojjana 😮 tackar gudarna för er lyckade men omtumlande landning 🙂 (vi bord ha en smilis som knäpper händerna)

[Juel70]
2013-12-22 13:44
#8

Jag ber större delen av dagen, i tankarna. Sen tar jag mig tid att be åtminstone en gång per dag då jag knäpper händerna och är stilla inför Gud.

Jag försöker att konversera i anden vart jag än gå eller vad jag än gör.

Upp till toppen
Annons: