Annons:
Etikettot
Läst 1004 ggr
P_hansson
2013-12-18 21:52

Är detta

En kristen site?

Annons:
Twinflamewolf
2013-12-18 22:50
#1

Det är en sajt för oss som tror på himlen och dess invånare,Gud Jesus med flera så jag skulle vilja säga som så att alla får plats med sina tankar om himlen oavsett vilken tro man tillhör 🙂

Så här skriver sajtvärden om sajten :

Denna sida är för er som tror på Himlen och Gud. Vi som är Medarbetare och jag som värd har gjort denna sida för att medlemmar här ska kunna få en inblick hur det är i himlen och inblick hur Gud , Jesus , Gudar , Gudinnor och andra som finns där är som. Men även hur det kan se ut där. Olika platser i himlen. Vi delar våra upplevelser ifrån himlen och kontakt med Gud , Jesus eller andra som är i himlen. Glad

Himlen I Fokus ska vara en trygg plats och man ska kunna berätta sina upplevelser utan att bli på hoppad. Sidan är inte skapad för att få bevis att Himlen och Gud finns. Den är skapad för personer som redan tror på Himlen och Gud. Glad

Min kontakt med Gud börja när jag var barn och i 10 års åldern. Jag hade tragiskt barndom och jag vände mig till Gud för att få hjälp i mitt mående. Varje gång jag bad om hans hjälp så sände han mig 2 änglar. En vid varje sida som gav mig harmoni och han sade till mig att jag måste hålla ut att allt kommer bli bra. Jag är vid din sida och hjälper dig men du måste hålla ut. Han höll sitt löfte och hjälpte mig att komma på benen igenGlad

J-Artur-K
2013-12-18 23:16
#2

Man behöver inte vara kristen för att vara här.  Jag själv tror på gud , jesus och himlen men jag ser inte mig själv som kristen 🙂

Ny dag nya möjligheter

ALPHIRA
2013-12-18 23:55
#3

P_hansson. Jag tror på Gud, Jesus och den helige Anden. Plus annat som kan finnas när man talar om Universum. Och jag tror på livet efter döden.

Mvh Marjaana (en av medarbetarna).

ALPHIRA
2013-12-19 00:27
#4

Bästa P_hansson.❤️

Vad är skillnaden för dig att vara "kristen" eller "religiös" eller "troende" som många kallar sig för?

P_hansson
2013-12-19 00:37
#5

Ingen i grunden ALPHIRA
Kristen = religiös = troende = icke vetande.
Tro = inte veta, vilket gör hela tron i sig ointressant dock kan jag finna intresse i det som tron innehåller, men tron i sig är inte värd något.

Twinflamewolf
2013-12-19 07:58
#6

#5 Intressant du tar upp just den biten för det är något jag reagerar starkt emot för ofta hör vi orden tro vilket jag förknippar med en svaghet eller som du skriver att inte veta.

Jag använder mig numera av övertygelse,att jag vet vilket många har svårt för att göra eftersom dom kanske inte fått dom övertygelserna.

Vi möter ofta just orden "jag tror" det är så här,vi möter också orden att "ingen vet" och det här är nåt som stört mig länge nu för många är vi som vet och inte tror utan lever med både kunskapen och övertygelsen.

När man diskuterar både på nätet och i verkliga livet får jag ofta uppfattningen att man helt enkelt inte riktigt vågar säga jag vet jag är övertygad av rädsla för att stöta sig med andra.

Det här går inte ihop för mig eftersom det finns annat i livet vi vågar säga jag vet jag är övertygad så varför ska man ha det så svårt med det inom andligheten det är som om man istället kryper och stryker medhårs bara för att.Sen har vi ju självklart gruppen som tror men en dag står dom också med kunskapen,insikten,upplysningen och behöver inte längre ordet tro.

Jag hoppas fler vågar stå upp för sin övertygelse,vågar säga jag vet för det ser jag enbart som en styrka i en andlig utveckling för varför förminska sig och det man faktiskt vet,finns ingen som helst anledning sen ska man ju inte använda sig av vetskapen/upplysningen för att sätta sig på andra men att våga säga jag vet,jag är övertygad och inte krypa fegt med ordet tro det hoppas jag vi får se mer av för det är många som verkligen vet,erfarit andra världar där ingen som helst tvekan råder men av olika skäl inte vågar stå upp just för den stora skaran man kan få emot sig.

Vissa saker är man inte ens berättigad att dela med sig av ännu för världen är inte redo för dom kunskaperna eller den upplysningen men den dagen kommer när människor kommit så pass långt att dom kan ta in och förstå innebörden i allt.

Vägen dit är fortfarande lång men man ser allt mer att fler vågar stå för orden övertygelse och vet.Att man vågar vara i sin andlighet utan orden tro eller kanske.

Ordet tro är ju en svaghet i det man tror på så jag ser ingen anledning till att krypa för andra eller ha nån form av inbördes beundran där man förminskar både sig själv och sin andlighet av rädsla för vad andra ska säga och tycka men det får inte bli ett översitteri på nån annan men våga stå för det man faktiskt vet för hur skulle annars sanningen och kunskapen nå fram om alla bara säger jag tror=vet ingenting.Det skulle se ut det och det här verkar vi se mer och mer av men vägen dit är lång till att verkligen med sin övertygelse visa och stå upp för sin kunskap och vetskap men med en ödmjukhet som inte får stiga oss åt huvudet där vi på något vis gör oss förmer än andra.

Annons:
Mirinda
2013-12-20 23:31
#7

#6 Att tro behöver inte stå i motsättning till att veta. Min tro är stark och jag har inget behov av att veta (ha konkreta bevis för) att det är som jag tror. Jag är trygg med det jag vet i hjärtat.

Jag använder också ordet övertygelse. Men att använda ordet tro är vedertaget när det handlar om religion. Det är ju inte i bemärkelsen gissa eller vara helt ovetande som kristna använder det.

Om någon säger något till mig och jag tror på det, så betyder det att jag litar på att det som sägs är sant. Jag har tillit till Gud. Det betyder inte att jag tror på allt som andra (t ex präster) påstår är Guds vilja eller tolkar in i bibeltexter.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

ALPHIRA
2013-12-21 00:26
#8

Bästa P_hansson. Du säger att "tro i sig är inte värd något" (#5).

Visst är det det ändå. Man kan bli "salig" som man säger …🙂

När vi här grubblar över saker vi tror på, vi kanske undermedvetet har valt att göra det eftersom VETANDE många gånger är utanför vårt förstånd.

Samtidigt många gånger vi som tror OCKSÅ VET, har fått kunskap som vi tagit till oss. -Men långt ifrån att "sanningen" varje gång skulle vara likadan för var och en. Inom en skara av troende finns det tusentals sanningar men det finns ändå ett rött tråd.

Du tycker att t ex jag är icke-vetande. Ja, det ÄR jag men någon kunskap har jag ändå fått, vissa saker VET jag.

Vetenskap går framåt och därmed ökar "vetandet". Så är det också i det andliga livet, man växer och kan hitta nya infallsvinklar. Men sanningar man har i sitt inre, dom är svåra (men inte helt omöjliga, vissa av dom) att utrota.

Det jag VET har jag fått genom mina egna erfarenheter. Tror varken på kyrka eller präster (i största allmänhet).

[Lindyhop]
2013-12-21 06:28
#9

Jag lyssnar aldrig på präster om jag kan undvika det och jag får ångest och blir jätteledsen i kyrkor. Men jag har de finaste mest värdefulla (för mig) upplevelser som gör att jag VET djupt i mitt hjärta. Gud finns.Jesus finns.Efterlivet finns.

Upp till toppen
Annons: