Annons:
Etikettärkeänglar
Läst 3082 ggr
yamher
12/30/13, 12:24 AM

Ärkeängel Ariel

                              
                                              Ariel

                                          Guds lejon

Ariel är en kvinnlig ärkeängel. Hon är den ärkeängel som ansvarar för djuren i vår natur. Även om hon själv inte ansvarar för plantor och skog som hjälper hon gärna till för att se till allt fungerar. Att kretsloppet är slutet. Här och var kan hon ge en hjälpande hand till djuren. Hon ogillar vår överkonsumtion och nöjesjakt.

Ariel helar gärna djuren. Ofta kan man se henne samarbeta med Rafael när helst det behövs då båda, även om de flesta ärkeänglar kan hela, har mer kunskap om healing i deras ansvaras område.

I bibeln nämns hon men oftast som en ängel. Oftast i den hebreiska skrivna bibeln. Men även i andra ockulta texter kan man finna namnet Ariel.

Även hon visar sig ofta med en grön nyans. Oftast kan man se henne med något djur i sin famn eller i sin närhet.

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
J-Artur-K
3/24/14, 11:28 AM
#1

🙂

Ny dag nya möjligheter

ALPHIRA
3/24/14, 4:53 PM
#2

Jag har alltid trott att Ariel är en manlig ängel. Tack för infon.

Lussan20
5/4/18, 11:24 AM
#3

Vackert med tanken att även djuren har sina änglar. De lider så oförtjänt mycket!

Barn växer upp och kan lämna dåliga hem, ett djur blir kvar på livstid hos ibland fruktansvärda ägare. Hoppas de känner att de har någon som är vid deras sida!

Det är tröstande tankar då man hjälpt djur ett helt liv.

Hemskt att se alla Tv såpor med rika lyxdamer som omger sig med hundar som de färgar pälsarna på och inte orkar rasta , de får göra sina behov inne på mattorna.

De söker uppmärksamhet  men  med få undantag så ser ingen deras kontaktsökande vädjan.

Djur är inga leksaker för barn heller, så om djuret kläms av barnet eller skadas på annat sätt, ja då får hunden skulden och avlivas ibland.

De sista åren har jag tagit hand om omplaceringshundar, gett dom kärlek, vård och sköna promenader. Många år var det hittekatter. Helt säkert har varje individ sin egen personlighet. Att vara skyddsängel för djuren är nog extra fint…Mvh/WL

P.O
7/8/20, 4:19 AM
#4

Även ärkelängel Ariel vakar över älvorna och andra naturväsen och naturen och djuren. Det står det på Google. Hon gillar naturvård.

Kreatia
9/27/21, 5:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#0: Hej 😊 ny här. Då jag läser att Ariel är en kvinnlig ängel så måste jag få visa min ängeltavla som jag gjorde i tekniken intuitiv målning. Det går ut på att bara låta färgerna flöda o sen kan man se om något eller någon framträder o förstärka det. Det är en härlig form av skapande utan prestationsångest 🤗 tavlan är inte riktigt klar än men det var häftigt att se då hon plötsligt dök upp på tavlan 😊

Upp till toppen
Annons: