Annons:
Etikettolika-platser-i-himlen
Läst 2814 ggr
Twinflamewolf
2014-01-14 04:10

Himlen finns på riktigt

Satt och googlade runt lite och kom över den här bloggen och det är en bok jag tänker köpa omgående.En fyraårig liten kille som beskriver hur han lämnat sin kropp under operation,möter Gud,Jesus,Änglar och anhöriga.

Är det nån av er som redan läst boken,tycker det är så ofattbart härligt med dessa berättelser som kommer från barn som inte ens kan läsa än mindre förstå hur stor himlen är så där har vi verkligen ytterligare bevis och erfarenhet av Himlen.Att det inte bara är vi vuxna som ser och upplever evigheten.

Hur imponerande som helst när det kommer från en fyraåring 🌺

Beställt och klart men lite svår att få tag på men gospel media tycks ha den om den nu inte är slut där också men beställningen blev genomförd,vilken intressant läsning att se fram emot 😎

Annons:
J-Artur-K
2014-01-15 17:19
#1

Låter väldigt intressant. Speciellt när det kommer ifrån en 4-åring: )

Ny dag nya möjligheter

Twinflamewolf
2014-01-17 06:42
#2

I går damp boken ner i brevlådan och jag hann läsa mer än hälften i går kväll.Det är en bok man inte kan sluta läsa väl man börjar och så lättläst och skrivet på ett enkelt sätt.

Pappan är pastor i en mindre församling och boken inleds med familjens kamp mot brutna ben och sjukdomar,ekonomi som går i backen tack vare sjukhusräkningar.

Pastorn far i huset citerar lite ur Bibeln men inte alls på ett tungt eller dömande sätt och när man kommer in en bit i boken där sonen berättar så blir man så fast att man bara vill ha mer.

För honom är det bara så självklart och oj vilken kamp han fick gå igenom den lille killen så illa så dom trodde han skulle dö från dom men repar sig och sen berättar han om allt han sett,hört,fått möten med folk på andra sidan.

Det här är en sån där bok man önskar var betydligt tjockare än den är för den där läser jag ut idag eller i morgon.

Det är så himla härligt att höra vad sonen säger och svarar sin far pastorn,han nästan verkar tycka att det här borde ju alla veta och pappan försöker att inte leda honom ett dugg men med enkla frågor undrar han exempelvis hur ser Jesus ut,eller hur ser Änglarna ut.

Han frågade honom också vad gör man i himlen?svaret var direkt att han lärde sig.Hur länge var du där ? Tre minuter punkt slut,ingen diskussion sonen är tvärsäker 😮

Efter hans sjukdom kom andra intressanta frågor upp,det var begravning i deras lilla församling och sonen var alldeles till sig och frågade känner mannen Jesus,han som låg i kistan.Han var så på om det att mamma Sonja fick ta ut honom därifrån.Han sa också att känner man inte Jesus kommer man inte till himlen.

Vilket direkt förde in mig i tanken på att oavsett vilken tro vi har,har vi bara erkänt andlig existens kommer vi in.

En annan familj som besökte församlingen,tror det var mor med dotter så hade dottern frågat sin mor varför inte alla i kyrkan hade ett ljus över sina huvuden.¨

Pastorn hade då inte frågat dottern vidare men önskade han ställt frågan om han själv hade ett ljus över sitt huvud.Här funderade jag på hur många av dom i församlingen som inte hade ljuset var äkta med sin tro medan dom som var äkta hade detta ljuset över sig.

Vi får se om han skriver något mer om det i slutet av boken men troligen inte för jag vet inte om just dom finns kvar i deras församling.

Helt klart en läsvärd bok där man för kamp mot sjukdomar och en kraschad ekonomi men med bön kommer det en massa bidrag in från alla sorters människor,släkt,bekanta,församling så hur det är får dom ihop nästan hela summan 23 000 dollar som skulle betalats för flera dagar sen.

Jag rekommenderar den varmt fast jag inte hunnit läsa hela och ser fram mot att höra vad Colton har mer att berätta om sitt besök i himlen.Jag är helt tagen av den här lille grabbens berättelse om sitt besök,saker han omöjligt kunnat känna till och förhoppningsvis finns eller kommer en uppföljare till boken hur han minns och är när han blivit äldre och det här var 2003 om jag minns årtalet rätt så jag hoppas det skrivs eller rent av har skrivits fler böcker om Colton och hans himlafärd.

Verkligen värd att läsa kan jag lova,man blir fast och vill inte lägga boken ifrån sig 😎

ALPHIRA
2014-01-17 08:00
#3

Ja. Den boken måste man ju läsa. Tack för tipset.

[Lindyhop]1
2014-01-17 09:52
#4

Jag ska beställa den direkt! Tack för tips!

[Mellma]
2014-01-26 14:00
#5

Har beställt den. Väntar den vilken dag som helst i lådan. Ska bli jätteintressant att få läsa den. Tack för tipset! 🙂

[Juel70]
2014-01-27 12:03
#6

Intressant, ska se om jag också kan beställa den. Var den dyr?

Själv hade jag liknande upplevelse när jag var 7 år.

Annons:
Loris M
2014-01-27 15:00
#7

#6 Finns i pocket på Adlibris för bara 46 kr. http://www.adlibris.com/se/sok?q=himlen+finns+p%C3%A5+riktigt

Twinflamewolf
2014-01-27 17:09
#8

46 pix jag som betalade över 200 nånting 😃aja sånt är livet och jag dog inte och kom till himlen för det,attan också 😡

Juel,boken var hur bra som helst och även om jag inte är Kristen så skriver den här pastorn väldigt bra måste jag säga men önskade väl ändå mer information från sonen man fick liksom inte nog av det han delade med sig av.

Oj har du vart med om det här?känner du för men bara om du vill så dela väldigt gärna med dig men bara om du själv känner för det förstås 🌺

Tänk vad många som upplevt NDu och det är så underbart att ta del av deras berättelser och vittnesmål från andra sidan,Läste boken som Don Piper skrev men den var lite mer tungläst än den här om än intressant och bra men det var många år sedan nu.

J-Artur-K
2014-01-27 19:06
#9

Jag skicka efter boken Min tid i himlen. Där en person är med om en olycka och dör. Han kommer tillbaks i livet igen efter 8 timmar. I boken berättar han vad han var med om. Jag bestälde den på adlibris så sände ett mail nu precis och bad dom sända med paketen Himlen finns på riktigt med om går att ordna. Men tro inte det lär vara. några problem. Den verkar ju bra: )Vi verka vara några som kommet läsa den här. Så lär bli härliga diskussioner om den boken: )

Ny dag nya möjligheter

[Juel70]
2014-01-28 18:18
#10

#8 Jag kan ju skicka i PM nån dag. 🌺

alekta
2014-02-05 01:16
#11

Har läst boken också, det finns om honom på youtube också :)

Magi-cat
2014-02-05 08:50
#12

Glöm inte att böcker finns att låna alldeles gratis på bibliotek! 😎👍

(Jag ska beställa den där, tror jag.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Juel70]
2014-02-05 11:21
#13

Här är länken till youtube http://www.youtube.com/watch?v=lN0GYUc3VQ4

Vilken gripande berättelse, man fick ju gåshud överallt! 

Det var inte länge sedan som jag hade en dröm om att jag kom till himlen någonstans. I drömmen fick jag veta att vi var i ett rum under tronrummet.

Där fanns en massa själar och änglar och alla sjöng och lovprisade Gud hela tiden. Jag såg också Jesus och han såg lite bekymrad ut. (Inte bekymrad kanske.. fridfull, men jag kände av ett allvar) 

 Vi talade inte direkt med varandra utan vi bara visste. Jesus "sade" att detta var ett väntrum och alla väntade på ett klartecken från Jesus, men det fanns stor frid där. Jag visste att Jesus bara väntade på att ge klartecken för att återvända till jorden, men att han var lite bekymrad över att allt ännu inte var "klart". 

Jag var med bland själarna och "specialänglarna" som jag kallar dom. Dom hade något sigill över bröstet/magen och när jag tittar på dom så ser jag att jag också har samma märke på mitt bröst/magen..eller snarare vid diafragman. Jag försökte dölja märket eftersom jag blev generad, men dom andra sade till mig att inte skämmas.

För att göra en lång dröm kort, så på vägen "tillbaka" till jorden, så kom det en ung kvinna gående och vi tittade på varandra och även om jag inte kände igen henne till det yttre, så kände jag igen henne på ögonen och hennes hela energi och vi blev så överlyckliga över att se varandra!

Jag tror jag aldrig känt sådan glädje och lycka samtidigt, och vi kramade varandra hårt och tårarna rann av glädje.

Sen när jag vaknade undrade jag vem den där kvinnan kunde vara!

Det enda jag kan komma på är att det var min ofödda dotter.❤️

Annons:
alekta
2014-02-05 19:40
#14

#13 vilken mysig dröm :)

[Lindyhop]1
2014-02-06 10:08
#15

Det var en fin dröm Juel70. Tack för att du delar med dej.

[Juel70]
2014-02-06 11:51
#16

Tack för att ni delar också 🌺 Det är fint att lyssna på era upplevelser också. 

Drömde nåt inatt också om att Jesus kommer snart. Kommer inte ihåg så mycket, men det jag kommer ihåg var att jag såg fyra ljus. Två ljus brann och snart skulle det tredje ljuset tändas. Det såg ut som adventsljus.

Ordet advent betyder Herrens ankomst. Advent, som kommer av latinska adventus Domini, Herrens ankomst (ordet advent betyder alltså inte"väntan", vilket många tycks tro, utan "ankomst"), är inledningen på kyrkoåret och förberedelsetid för julen. Adventstiden börjar den fjärde söndagen före jul - kallad första advent - och kan infalla mellan 27 nov och 3 dec.

I drömmen fick jag känslan av att varje ljus representerade en lång jordslig period.

Enligt kyrkans bibeltexter ang varje advent:

1:a advent= Ett nådens år

2:a advent= Guds rike är nära

3:e advent= Bana väg för Herren

4:e advent= Jesaja kapitel 52, vers 7 - 10

Härligt är att höra budbärarens steg när han kommer över bergen, han som bär bud om seger, som ropar ut goda nyheter, bär bud om räddning och säger till Sion: ”Din Gud är konung!” Hör, dina väktare ropar och jublar. Med egna ögon ser de hur Herren vänder åter till Sion. Brist ut i jubel, Jerusalems ruiner, Herren tröstar sitt folk och friköper Jerusalem. Herren visar sin makt och helighet inför alla folk, hela jorden skall se hur vår Gud räddar oss.

[Juel70]
2014-02-06 16:56
#17

sista inlägget var lite virrigt på slutet. Ni får ursäkta, jag har influensa och 39,5 feber.

Twinflamewolf
2014-02-06 17:09
#18

Krya på dig Juel och inlägget ser inte alls virrigt ut,tvärtom 🌺

[Lindyhop]1
2014-02-06 19:21
#19

Krya på dej som sagt! Och jag hoppas att Jesus kommer väldigt snart. Håller tummen faktiskt.

[Juel70]
2014-02-06 21:33
#20

Tack snälla ni 🙂 🌺 Ja man känner sig helt vimmelkantig idag. Verkar som om influensan börjat härja nu. Hoppas ni får vara friska.

Annons:
OlgaMaria
2014-02-07 09:08
#21

Har också läst Himlen finns på riktigt. Underbar bok! 

Nu senast läste jag också Proof of Heaven, som är skriven av en hjärnkirurg som hamnade i koma i 7 dagar. Han upplevde himlen och mer på andra sidan. Och det var nog ett mirakel att han över huvud taget överlevde och kunde komma tillbaka helt återställd utan hjärnskador. Han skriver utifrån ett tidigare skeptiskt perspektiv, där han själv fått höra sina patienter berätta om Nära-döden-upplevelser men han hade absolut inte trott på detta. Nu fick han själv uppleva det och valde att skriva en bok om det för att vi behöver känna till att himlen finns och att det finns en Gud som älskar oss. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Twinflamewolf
2014-02-07 09:26
#22

# 20 Ja man känner sig som en rugg uggla när man är förkyld 🤢peppar peppar så har jag ännu sluppit undan men säger man så där lär man ligga i morgondag 😃

# 21 Undrar om det var han jag såg på youtube i Oprah där han intevjuades och den mannen var läkare och väldigt skeptiskt lagd innan men efter den händelsen förvandlades precis allt.

Det är underbart att höra om NDU och så många som inte alls trott innan som blir totalt omvända efter.Det är stort 😎

OlgaMaria
2014-02-07 14:03
#23

#22 Det låter som att det var han! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

MrsGoldfire
2014-02-07 23:15
#24

Jag har också läst om den lille pojken, fick boken av min mamma som tyckte den var så bra att hon skickade en till. Så jag har 2.. om någon vill köpa.

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

J-Artur-K
2014-02-17 10:36
#25

Dom hade redan sent iväg packetet när maila om jag ville ha Himlen finns på riktigt. Men har lånat den boken nu. Så nu kan jag börja läsa den =)

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2014-02-24 15:09
#26

Jag har läst den nu. Jag läste ut den samma dag. Gick inte att sluta läsa den 😃 Rekomenderas 🙂

Ny dag nya möjligheter

[Rulander]
2016-08-31 11:14
#27

Jag har läst den. Tyvärr är det påhittat. Tråkigt att det händer. Annars är det intressant.

Annons:
OlgaMaria
2016-08-31 12:34
#28

Finns en bok som heter "The boy who came back from heaven" och den visade sig vara påhittad. Pojken bakom "Himlen finns på riktigt" står fast vid sina upplevelser och att boken är sann. Folk brukar blanda ihop de här två böckerna.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Rulander]
2016-09-01 08:04
#29

Tro på Jesus är väl inte samma som att tro på en andlig existens?

OlgaMaria
2016-09-01 08:43
#30

#29 Förstår inte riktigt vad du menar med din fråga, eller vem frågan är ställd till, och angående vad?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Rulander]
2016-09-01 13:32
#31

2014-01-17 06:42 #2 av: Twinflamewolf

Efter hans sjukdom kom andra intressanta frågor upp,det var begravning i deras lilla församling och sonen var alldeles till sig och frågade känner mannen Jesus,han som låg i kistan.Han var så på om det att mamma Sonja fick ta ut honom därifrån.Han sa också att känner man inte Jesus kommer man inte till himlen.

Vilket direkt förde in mig i tanken på att oavsett vilken tro vi har,har vi bara erkänt andlig existens kommer vi in.

Detta skrevs för länge sedan men jag kunde inte låta bli att kommentera

OlgaMaria
2016-09-01 14:03
#32

#31 Okej. Bra om man hänvisar till vilket inlägg man kommenterar vidare på så att folk kan hänga med i tankegångarna. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: