Annons:
Etikettutanför-himlen
Läst 1691 ggr
Piixy
2014-01-30 13:02

Demoner?

Vad är demoner?

Var finns dem?

Varför talar man om att vara rädd för denna skepnad?

Annons:
J-Artur-K
2014-01-30 13:37
#1

Yamher kan förklara demoner bättre tror jag.🙂

Demoner kan ta över en människa men en ande kan inte det. För att förklara kortfattat. Nu vet jag inte om jag har rätt. Men tror en demon måste bryta ner en person psykiskt först. Sedan kan den ta över personen. Om vi kallar en demon för Karl och han vill komma i mänsklig person genom en person som heter David. 

Så gör han saker för att bryta ner David psykiskt så David blir svag. När David är svag nog. Så tar Karl över kontrollen över David. Nu är inte David , David längre nu är han Demonen Karl. Men genom exorcist så kan man få bort Karl så David blir David igen. 

Man tjänar inget till att vara hemma o vara rädd för demoner för man kommer troligast aldrig stötta på en. (Att man sitta hemma i rädsla för att stötta på en demon i onödan)

 Jag har aldrig hört talas om ett fall i Sverige men kan säkert ha hänt fast man inte hört talas om det. Är ju väldigt mycket som aldrig kommer fram. Ja det mesta kommer aldrig fram till allmänheten. Men Yamher kan nog förklara detta bättre. Vet inte om det jag sade nu stämmer in. Är min tanke i det hela. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Twinflamewolf
2014-01-30 14:05
#2

Demoner är ett påhitt av människan och har använts som skrämsel inom filmens och fantasins värld men det handlar om andar som av olika orsaker inte mår bra och därav har man satt namnet demon i ren rädsla för man vet inte vad man har att göra med.

Så dom är ingen mörk existens utan det handlar om själar som av olika orsaker mår fruktansvärt illa och dessa blir oftast jordbundna men det finns hopp och hjälp för alla även om en del tar betydligt mer tid på sig än andra att gå till ljuset.

En ande kan inta kroppen det gör min guide dagligen genom olika manifesteringar där han bla formar mitt utseende till sitt och även under trance.

Demoner kallar man även sk fallna änglär och det här har gjorts om av Kristendomen till deras nackdel.Ta bara "skyddsdemonen" Bes som är omskriven av Kristendomen just för man ville skrämmas.

Så demon i sig är ingen varelse utan ett ord man använder när man inte vet vad man har att göra med,en del kallar det bara ond ande medan man istället ska se till att hjälpa dessa sorgsna själar över till ljuset så dom får ro istället för lidande i ett astralplan dom inte ska befinna sig.

Det finns en uppsjö med olika väsen som människan genom alla tider inte förstått eller låtit sig skrämmas av.Man kallar även lägre andeväsen demoner inom den Grekiska mytologin eller som den Kristna kyrkan påstår att Satan drog med sig fallna änglar i syndafallet.

Det här är väldigt uppförstorat och ordet demon populärt att använda när man inte vet vad man har att göra med men alla väsen,mörka som ljusa kommer till slut in i ljuset men en del blir kvar av olika orsaker som rädslor mm och behöver mer tid än andra som går raka vägen in och sen stannar innanför ljusporten.

Piixy
2014-01-30 15:16
#3

Hur ser demoner ut?

J-Artur-K
2014-01-30 15:18
#4

När jag menar att andar inte kan inta. Menar jag utan tillåtelse. Så i så fall bryter demon antagligen ner en människa så den blir svag så demonen får tillåtelse att ta över möjligtvis. Om demon är en ande.

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2014-01-30 15:18
#5

När jag menar att andar inte kan inta. Menar jag utan tillåtelse. Så i så fall bryter demon antagligen ner en människa så den blir svag så demonen får tillåtelse att ta över möjligtvis. Om demon är en ande.

Ny dag nya möjligheter

yamher
2014-01-30 22:55
#6

Demoner kan se olika ut. Strikt hierarki. Söker anarki och tillfredställelsen att söndra o härska. Snarare mer likt råttor än någon motsats till Gud.

Så länge man är stark i sin livslust och inte välkomnar dem finner de inget intresse att ägna sin tid på dig.

Ohälsosamt intresse för den mörka sidan, lekar eller försök att kommunicera med andra sidan - upprepade gånger oftast, påverkad av negativa känslor - då under en längre tid är ofta vad som attraherar dem. Negativa känslor som hat, vrede, depression, förakt, avund, ilska osv.

Se det som kriminalitet i vårt samhälle - förneka den inte, förstora inte upp det eller söka den. Det räcker med att känna till att det finns och veta hur man ska minimera riskerna så kommer du med största sannolikhet aldrig komma i kontakt med en.

OCH;

Det finns alltid hjälp att få om man ber om den!

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
J-Artur-K
2014-01-30 23:18
#7

#2 #6 Tackar: ) Demoner är inte alls mitt område

Ny dag nya möjligheter

[Juel70]
2014-01-31 09:20
#8

http://youtu.be/kwt3MGvrLig

Handlar om den demoniska invasionen som kommer.

Piixy
2014-01-31 09:57
#9

#6

Hur vet man om en har intagit eller försöker inta ens kropp?

yamher
2014-01-31 22:38
#10

någon pratar med dig, impulser/känslor som du inte känner igen. Dina negativa känslor sen innan. MInnesluckor. Impulser att vilja göra saker som du inte vill kanske? känslan att vara iakttagare.

innåtvänd. Osocial. Ungefär som filmerna beskriver det.

men som beskrivs hemsökelse, förtryck (påverkan) och sista fasen att bli besatt av en. Så först hemsökelse biten och själva mottagandet.

Alis volat propriis Oskyldig

J-Artur-K
2014-02-01 00:31
#11

#10 Var jag inne på rätt spår med att dom måste få en svag först. Att dom leker med ens psyke först. Genom hemsökelse bitten. För att förbereda?

Ny dag nya möjligheter

Piixy
2014-02-01 11:51
#12

#10 kan man med hjälp av sin inre styrka mota bort den?

Zamizen
2014-02-01 15:02
#13

Jo det kan man, som dom sa att om man har mycket livsglädje och är positiv så vill inte demonerna ha en. Men om du har redan en demon i dig så måste du ändra ditt tankesätt, för då har du förmodligen varit väldigt negativ av dig så då måste du ändra det och va mer positiv. och lyssna aldrig på var demonen säger, du kan ha ett kors på dig o tänka att du är skyddad av jesus.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Annons:
yamher
2014-02-01 22:32
#14

precis, de finner inget intresse i en levnadsglad o positiv människa, eller någon med en stark skyddsängel (förutsätter inte att andra har svag).

Svaga - nja det behöver de inte vara men deras negativa känslor gör dem mer mottagliga. Bitterhet och hat är två mycket starka negativa känslor. Samt nyfikenhet (ingen känsla men den tyder på intresse) eller lek.

 De kan börja viska saker i ditt öra, skrämma dig eller på andra sätt nå fram till dig. När du börjar lyssna på dem så kan de påverka dig allt mer och tillslut mer eller mindre använda dig helt o fullt.

Skräckfilmer kan förtydliga det som jag skrivit. Amytville, the shinning, poltergeist osv.

Men de flesta av oss är inte så negativa. Eller mottagliga. Eller tillgängliga. Ja, att ha en stark tro kan underlätta.

Alis volat propriis Oskyldig

Upp till toppen
Annons: