Annons:
Etiketthelvetet
Läst 6904 ggr
J-Artur-K
2014-01-30 17:22

Helvetet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har blivit en del prat om helvetet så jag lägger in en tråd som jag skrivit på ett dolt forum som jag gjorde förut. 🙂

Min åsikt om helvetet är att det missuppfattas. Att det är något som måste finnas. Men att bilden av den att det bara är ren ondska där inte stämmer riktigt. Visst är det ondska o så. Men är något som måste finnas. Är inte bara att det finns för göra skada o så. Är något som behövs fast det kan vara svårt att förstå. 🙂
Jag går inte djupare in i just det för blir väldigt lång skrivning då. Men i min åsikt så ligger kyrkan lite i grunden av att det har missuppfattas 🙂
 
Skriver här om olika vistelser där o vad jag var med om. Glad
 
Vid mitt första besök där så kom jag till en grotta där jag gick i en grott gång. Var ganska mörkt där. Jag hade tidigare bara varit i himlen så jag tyckte stället var väldigt konstigt. Inga känslor alls som i himlen. Jag tänkte var tussan är jag nu. Detta var mysko ställe. Jag gick fram genom gången och till höger var det små fängelse celler , efter varandra. sedan var det något i cellerna 

kommer inte ihåg riktigt vad det var. Men kan ha varit handfängsel o fotbojor eller liknande. Sedan till vänster var det ett eld hav i luften och möjligt att det var lava längre ner också. Inne i helvetet är det starka vilddjur känslor. Återkommer med resten av den historien i slutet Glad
 
Ett annat besök. så träffa jag en av Dödens Lärljungar. Som jag berätta tidigare så är det stark vilddjur känslor där inne. Jag är känner av fysiskt på mig själv väldigt mycket och när jag träffa en av dödens lärljungar så blev jag själv som ett vilddjur i känslor o kroppen aggerade som ett vilddjur men jag kan när jag vill avsluta kontakten o jag blir mig själv igen.

 Han var klädd i mörkare röd munk kläddsel med en huva på huvudet där det var en guldigt emblem på pan området på huvan som han hade över huvudet. Huvan gjorde så det blev mörkt vid ansiktet så jag inte såg ansiktet.

 Han hade även en brun stav av något slag. Han prata med mig men kommer inte ihåg allt i alla detaljer men han sade att jag var välkommen att gå här i helvetet o utforska området o se hur det fungerar där. Var som han ville säga att tiden är kommen att folk får veta sanningen om hur det fungera. 

Ett annat besök träffa jag en av dödens liemän
Samma här med villdjur känslor alla jag träffa är det sådana känslor men med vis skilnad såklart. Jag satt på en stol av sten och var ett bord av sten där med, på andra sidan satt en av dödens liemän och han var klädd i svart tunt tyg av någt slag med huva över huvudet liknande munk kläddsel kan man säga.

 Hans ansikte kunde jag se och var blod-Eld-Röd. Han hade någon speciel färg på ögonen med men kommer inte ihåg har träffat flera olika så är svårt att komma ihåg visa specifika detaljer hos alla. Men han hade ett timglas sedan en kula som ser ut som en spåkula ungeför. Var som att det var något med tiden. 

Sedan peka han på bordet. Mot mig var det himlen visa han sedan mot han helvetet.. Sedan peka han mitt emellan himlen och helvetet där det var en bro där emellan som inom islam kallas för Sirat Bridge. 

Är Bron som man måste gå igenom efter sin död o man får veta sedan om man hamnar i himlen eller helvetet. Inom islam är det att man blir testat på olika sätt. Vet själv inte hur det fungerar som exakt. 

Men han pekade på mig o sedan på bron o var en personer på bron o han menade att jag var personen på bron. Sedan peka han på himlen o visade en nyckel o berätta att jag redan har nyckeln till himlen. Att jag kan gå där inne. Sedan peka han på helvetet o tog fram en nyckel o gav den till mig och sade att du kan även gå här inne i helvetet och utforska. 

Sedan reste han sig upp och han klädde föll av och han var bara ett sklett som gick iväg o föll ihop ner på golvet efter ett tag. 

En annan gång träffa jag en liknande person och klädsel men han hade en mask för ansiktet. Är möjligt att det även var en av dödens liemän, Han visa att jag skulle följa med till ett rum. Inne i rummet var det två till personer med samma utseende o klädsel. Var som kopier av den första personen i allt. I rummet var det en kista gjord av guld. 

Vacker kista är möjligt att det var något slag av ädelstenar på den med. (Kallar han för Liemannen men vet inte säkert om det var det men känns som det)  Liemannen öppna kistan och i kistan låg det en till lika dan person som dom med en mask i ansiktet han med. Sedan ville han att jag skulle följa med till ett till rum.

 Som såg exakt ut som det föra rummet o 2 lika dana personer i det rummet. o en kista med en lika dan man i den med. Han följde mig till kanske 3-4 rum som såg exakt lika dant ut. var som att man gick in o ut i samma rum men var olika rum.

Ett av mina senaste besök träffa jag en kvinna som jag fick starka känslor av att hon borde inte vara där. Hon borde vara i himlen. Kvinnan jag träffa är en Gudinna ifrån himlen vid namn Persephone och är bortrövad av Hades ifrån himlen.

På en stol satt en man med svart klädsel och han hade eld blod rött ansikte och 2 horn som kom ur pannan. Han skällde ut mig att jag inte hade något där att göra och att jag inte har någon anledning att prata med den där kvinnan.

Jag fråga han vem han var. Han svara att jag inte har ställning nog att veta vem han är. Jag svara han att jag vet att du är Hades. Han skällde ut mig igen att jag inte har tillgång att vara där jag är nu. Jag gick iväg men kom tillbaks och prata med Hades igen. Ett privat samtal oss emellan

Han lugna ner sig och öppna en dörr där han visa mig ett ställe i helvetet. Det var som en grytta med eld framför oss. Eld for upp i luften. Var bergrum och om man titta uppåt såg man något som liknar fängelseceller och i dom var det människor själar. Man såg på dom deras frustrationer på kroppen och ansiktet. Deras inre psykiska frustrationer och deras själars inre vrål hördes ifrån alla möjliga hål. Vrålen bara fortsatte och fortsatte.

Hades flinade nöjd och han titta på mig och sade. Var det de här du ville se ? medans han flinade och skratta nöjd och belåten. Jag svara han. Ja ett av ställena är det. (Jag vill veta hur saker fungerar som sedan vad det är , är en annan sak.)

Detta blir sista berättelsen och är slutet på första berättelsen men även lagt till ett annat besök i helvetet i den på slutet. 

Från förut: 

Vid mitt första besök där så kom jag till en grotta där jag gick i en grott gång. Var ganska mörkt där. Jag hade tidigare bara varit i himmlen så jag tyckte stället var väldigt konstigt. Inga känslor alls som i himlen. Jag tänkte var tussan är jag nu. Detta var mysko ställe. Jag gick fram genom gången och till höger var det små fängelse celler , efter varandra. sedan var det något i cellerna kommer inte ihåg riktigt vad det var. Men kan ha varit handfängsel o fotbojor eller liknande. Sedan till vänster var det ett eld hav i luften och möjligt att det var lava längre ner också. Inne i helvetet är det starka vildjurskänslor Återkommer med resten av den historiendjur känslor i slutet Glad  

Jag börja tänka att helvetet kan se ut så här om jag skulle fantisera själv. Är läskigt ställe det här faktiskt. Jag gick längre fram och såg en man på en stol som såg ut som en gammal kunga stol. Den var gjord av sten. Mannen var Blodröd-Eld-Färgad i hela kroppen och han hade 2 horn som stack ut ur pannan. 

Det enda man såg i hans stirrande blick var ondska och jag tänkte bara det här är absolut inte himlen det här är ju helvetet det där är ju Djävulen vad gör jag här ? Men fast hans utseende o ondska man såg i han var man inte rädd.

 Jag tänkte att det jag inte skulle bli är rädd. Kommer rädsla fram så är det bara en nackdel o att stället jag är på är bara såhär o inget kan hända mig.  Jag tänkte sedan nu sticker jag här ifrån o går till himlen i stället. Där är det frid o fröjd o harmoni mycket trevligare. 

När jag sedan en annan gång besökte helvetet igen o träffa djävulen o en man som var klädd som en munk med snyggt lent svart tyg material av något slag och fråga han vem han var. Så svarade han mig: Jag är döden du har träffat några av mina undersåtar. Tiden är kommen att folk ska få veta hur det egentligen fungerar här.

Djävulen sade :  Detta är bara början på din resa här. Det du har sett är ingenting mot vad du kan se här. Om du själv vill se mera. Du är en pusselbit till att pusslet blir färdig lagt. DjävlasGlad

           Saker dom sagt är min tolkning av vad dom sade 🙂

Bild källa : © Dusan Kostic - Fotolia.com

Ny dag nya möjligheter

Annons:
J-Artur-K
2014-02-01 01:01
#1

Har ordnat med mera rad byten så det går lättare att läsa.  Är ju oerhört lång berättelse. Så kan vara väldigt jobbigt att läsa allt om det är för lite radbyten 😃 Såg att det var mycket text på visa ställen innan det blev nytt radbyte 😃

Ny dag nya möjligheter

[Fabulous.]
2014-02-01 13:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag tror inte att " djävulen " ser ut så som du sa riktigt.. Lucifer kallas " djävulen satan " Lucifer är en fallen ängel. Han ser inte ut som en halv människa med häst ben? Han ser ut som han skall se ut. 😉

[Fabulous.]
2014-02-01 13:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bild 2 😃

anonymous.
2014-02-01 14:02
#4

#2 #3 håller med dig det är la så lucifer ser ut 😛 

" djävul satan "

[Fabulous.]
2014-02-01 14:03
#5

#4 Ja, är nog så.

#0 Det var bra skrivet annars, Är intresserad av Lucifer. Bra att du skapade tråden 👍 

Folk kommer nog skriva om helvetet. 😃

Kramar.

J-Artur-K
2014-02-01 14:14
#6

Bilden har inget med Djävulen och Satan att göra. Fanns ingen bild som var passa. Man måste köpa bilder som man lägger upp här. Bilden föreställer ingen jag nämnde. Men fanns ingen bild att ta som passa samman hanget bra. :)

Ny dag nya möjligheter

Annons:
J-Artur-K
2014-02-01 14:18
#7

#2 Jag har inte skrivit att han har häst ben. Du har missuppfattat det jag skrev med bilden tror jag: )

Ny dag nya möjligheter

[Fabulous.]
2014-02-01 14:21
#8

#7 Ja jag brukar göra det ibland. Haha, men väldigt bra skrivet. 😃

J-Artur-K
2014-02-01 14:23
#9

Lucifer har inget med djävulen och Satan att göra. Han är fortfarande en God Ärkeängel.: )

Ny dag nya möjligheter

[Fabulous.]
2014-02-01 14:37
#10

Ja, det är ganska synd att folk tror inte det. FLESTA

Man är väl inte satanist om man ba tror det? 

J-Artur-K
2014-02-01 14:39
#11

#5 Tackar: ) Ja det kan nog bli en del frågor om helvetet. Så tänkte det kunde vara bra att lägga upp denna tråd. Så kan man få en liten bild av hur det ser ut och av några som är där. Men går aldrig att förklara med ord för när man är tillbaka så försvinner ju känslorna. Är känslor som är endast när man är där. Som inte finns här. :)

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2014-02-01 14:45
#12

#10 Vad menar du med synd att dom flesta tror inte att Lucifer är satan? :) Om han inte är det. Så är det ju bra: ) Haha nej det är man nog inte: )

Ny dag nya möjligheter

[Fabulous.]
2014-02-01 14:54
#13

Jag tror inte heller att Lucifer är satan/djävulen. Han är bara en vilse ärkeängel.

Annons:
J-Artur-K
2014-02-01 14:58
#14

#13 Då fattar jag vad du menade. Var jag som missuppfatta nu: )

Ny dag nya möjligheter

[Fabulous.]
2014-02-01 14:59
#15

Haha det är ju ingenfara, alla gör det någongång.

Zamizen
2014-02-01 15:04
#16

Men jag trodde satan var bara en kraft? asså att han inte har en form?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

[Fabulous.]
2014-02-01 15:11
#17

#16 Det vet inte jag exakt, det enda jag är säker på att Lucifer är inte satan.

ALPHIRA
2014-02-02 23:59
#18

#16 Zamizen. Nu vet jag naturligtvis ingenting bestämt men-

tror mig själv vara säker på att Satan har en form!

Däremot vet inte jag hur det är med Lucifer men jag tror att han är en ängel. 

Jag tror mig veta (=är säker på) att även Gud har en form!

[Juel70]
2014-02-05 22:39
#19

Han ser nog nog liknande ut i sitt rätta utseende, men han kan ju förvandla sig till vad som helst.  

Jag har haft mkt drömmar jag med, inte från helvetet, men himlen och även från prövotiden som ska äga rum här på jorden innan Jesus kommer tillbaka. 

Men jag har haft många drömmar där den onde förvandlat sig till den mest charmerande person du kan tänka dig och när jag inte går på hans försök, då har han åter förvandlats tillbaka  till sin rätta skepnad. 

Men drömmarna om prövotiden var inte trevliga på långa vägar, det är så hemskt så man vill inte tala om det. Sådant som ska ske efter att den onde öppnat porten till avgrunden och släpper loss alla "dödens änglar"

Iselinka
2014-05-26 13:18
#20

http://polarprefecture.blogspot.se/search/label/Hell

En predikan om helvetet från 1700-talet

Annons:
Zamizen
2014-05-26 14:02
#21

Men vem bestämmer i helvetet? Hades eller satan?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

J-Artur-K
2014-05-26 14:36
#22

Hades är det 🙂 Hades skapa helvetet

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
2014-05-26 14:38
#23

För när jag har pratat med djävulen så låter det absolut inte som att det är hades som bestämmer utan han. För djävulen är ju en Djinn, som jag trodde bestämde över helvetet

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

J-Artur-K
2014-05-26 14:56
#24

Hades son Io:s är hemskare i sitt sätt än Hades . (Har träffat dom båda) Han ger ifrån sig mer skrämmande bemötande. 🙂

Hades är typiskt att han skäller ut en om man stöter på han. För är vanligt om man möter han så är man på ett ställe där man inte får vara för han. 

Han har skällt ut mig när jag möt han och sade att jag inte hade något där att vara där jag var just då och sade att jag skulle försvinna. (han var ganska arg o rött o så. ) Jag försvann men kom sedan tillbaka och sade att jag vet  du är hades. Jag vet att jag är ingenting alls mot dig. Att jag har inget värde mot dig. (Visa respekt för han men var inte rädd men stor respektet att jag är ingenting alls mot dig. Att jag har inget värde mot dig. (Visa respekt för han men var inte rädd men stor respekt) 

Vi diskuterade (kan inte säga vad vi diskutera ) Men sedan fick jag hans tillåtelse att gå vart jag ville och han visa mig ett område som för visa kan vara mycket skrämmande.

Vi stod vid en öppning i berget att vi stod vid en kant och det var en öppning inne i berget (inte att det var en öppning att man kunde kliva ur berget men störe luft öppning (utryme inne i berget)

Framför oss var det som en bassäng av eld som får upp i luften , titta man uppåt så var det som fängelse celler ovanför oss. Man såg människo själar och man såg skräcken och frustrationen i dom och alla vråla av inre frustration och lidelse. var som ur en film ifrån mental sjukhus men dessa vrål var inte för att det var ett mental sjukhus var deras inre frustration o lidelse som deras utseende och vrål kom ifrån.

Hades hån flinade för sig själv nöjd. Han titta på mig och fortsatte flina. Han frågade var det hör det du ville se ? och skrattade nöjd. Jag svarade bara kort : Ja. 

Han fortsatte flina nöjd. 

Fast dom är som dom är. Så är det man ska ha för dom stor respekt för dom. Men man behöver inte vara rädd för dom i min åsikt om man  visar stor respekt för dom. 

Genom att jag visade stor respekt och diskutera med han (men kan inte säga vad vi diskutera ) Så fick jag tillåtelsen att se det jag vill se. Efter samtalet försvann hans vrede  mot mig. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
2014-05-26 15:10
#25

Jag tror inte jag skulle få tillåtelse att komma dit ner, eftersom jag har gjort så mycket mot djävulen och hans kompanjoner. Sedan så visar jag ingen respekt för något sådant ont eftersom dom inte kan göra något ändå eftersom jag har väldigt mycket skydd runt om kring mig, men hades ska jag nog träffa nu i helgen då haha 😉

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

J-Artur-K
2014-05-26 16:34
#26

#25 Man ska inte söka kontakt precis. Med den delen. Speciellt om man inte visar respekt. Om man inte visar respekt ska man inte vara där. 

Är tecken på att man inte ska vara där. För då vet man inte hur det fungerar om man överskattar sitt skydd.

Fast man har oerhört bra skydd ska man visa respekt. Man ska inte överskatta sitt skydd o tro att man inte behöver visa respekt. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
2014-05-26 16:38
#27

Just nu har jag kontakt med hela ängla riket bakom mig, så förstår inte det farliga? Och varför ska man visa respekt till sådana onda ting om dom inte ens kan göra något på dig?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Annons:
J-Artur-K
2014-05-26 17:06
#28

Helvetet är en ondska som måste finnas. Är inte en ondska som inte behövs. Visa respekt för det är en ondska som behövs. Lek inte med något man inte kan hantera. Visar man inte förstår att man ska ha respekt för det. Så ska man inte leka med det heller. 

Spelar ingen roll om man har hela himlen på ens sida. Visar man inte respekt så finns det anledning att dom vill göra så man visar respekt. Lek inte med elden kan man säga. Krävs mycket vatten att släka en stor eld. Om himlen är vattnet så krävs det mycket vatten att släka en stor eld om det kommer. 

Jag menar inte att dom lär komma och hälsa på en och så. Men är inget man ska leka med och med och är viktigt att man har respekt för det. 

Tänk om du inte har himelska änglarna på din sida. Vem är du mot Hades i så fall. 

Du pratar om att du är skyddad för du har himlen ängar på din sida. Men tänk vem vi pratar om och vilka tror du han har på sin sida. Det minsta man kan visa är respekt. Man ska inte överskatta sig själv mot sådana personer. Vi är ingenting mot dom. Fast vi har hjälp av himlens änglar. För är på grund av himlens änglar vi har skyddet. 

Det jag menar är. Vad tror du en som hades kan göra om han själv vill mot en människa. ? En knäpning med fingret så får du svaret. 

Överskatta inte ditt skydd mot en sådan person som Hades. 

Anledning att han inte gör något är för att vi inte är något mot han. Han tjänar inget mot att göra något mot oss. Men vi ska inte ge en anledning att han vill skoja med oss för att vi ska ge han vår respekt. 

Lek inte med en eld du inte kan hantera. För i så fall kanske du förstår senare att du överskattat dig själv den hårda vägen. 

Låter hemskt men är för att du ska förstå att visa respekt är något som är bra. 

Dom är onda men är en ondska som behövs finnas är en bra ondska på sätt o vis. 🙂

Fast det jag nämnde om att Hades kan göra något med ett knäpp med fingret är något som inte lär hända men vist kan han det om han själv vill. Nämner det bara för du ska förstå vad som kan hända, O fast man har änglars skydd så är det Hade vi pratar om. Änglar är änglar. Hades är en av dom 3 största Gudarna. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
2014-05-26 17:11
#29

Men varför måste ondskan finnas? När jag menar änglar riket så menar jag också större krafter också, har träffat Zeus och Poseidon och dom också, är även väldigt bra kompis med Emperius (som till och med har ett starkare vapen en Zeus). Har stått öga mot öga med djävulen utan att han kunde göra något så visst kan jag hantera det. Men varför måste denna ondskan finnas? Mina kompisar hade demoner i sig förut (som jag sedan har tagit bort) och jag förstår inte varför dom skulle ha demonerna? vad gör dom för nytta?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

J-Artur-K
2014-05-26 17:53
#30

Demoner har inget med helvetet att göra. 

Jag har själv kontakt med Gud och träffat han. Träffat Zeus o Poseidon , Gudinnor o alla möjliga. Som jag har kontakt med, Träffat flera olika i helvete o träffat Djävulen. Men djävulen har inget med helvetet att göra. Han är ledaren för demonerna. Har träffat en demon med. 

Om man anser att man inte behöver ha respekt så är det till ens naktdel. För då överskattar man sig själv. (inget illa menat men i min åsikt sanningen.) Fast mina kontakter jag har så har ju stor respekt för dom i helvetet  djävulen. Bara för dom inte gör något för man inte visat respekt betyder det inte att dom inte kan det. Dom skrattar nog för sig själv att man inte visat respekt och att man tror dom inte kan göra något. (hån skratt för dom vet ju sanningen och att man har fel ) 

Fast jag har mina kontakter är jag ingenting mot hades eller djävulen o liknande med en knäpp på fingret så skulle dom kunna göra det dom vill. Men dom vinner ju inget på göra det. Så finns ingen anledning för dom att göra något att bry sig. Jag är ju skämt för dom kan man säga så finns ingen anledning att dom skulle göra något. 

Men att inte ha respekt är en svaghet i min åsikt. Ingen styrka. 

Som du nämner sådana kontakter har jag med. Men ändå visar jag respekt för ondskan. 🙂

I helvetet hamnar personer som är ex mördare som inte förstår att dom gjort fel. Som måste få se vad dom gjort i helvete så dom förstår att dom gjort fel. (sedan om det var självförsvar o sådant så hamnar man inte i helvetet ) det blir psykiskt lidande så man förstår man gjort fel. 

Är en ondska som måste finnas en psykiskt ondska för att personer som gjort hemska saker ska förstå att det var fel att göra. =ondska som måste finnas.

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
2014-05-26 17:57
#31

men att "knäppa med fingret" och liknande är kanske lite överdrivet, men vad vet jag. Men att dom skrattar tror jag nog inte eftersom jag har "bekämpat" djävulen 2 gånger utan att använda full styrka. Sedan med hades vet jag inte, men ska väll träffa han i helgen så får vi se vad han kan göra.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Zamizen
2014-05-26 18:05
#32

Men vad anser du om demoner då? Är dom något ont som måste finnas? och dom har ju till helvetet att göra eftersom dom jag träffat (flera stycken) kommer där ifrån

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

J-Artur-K
2014-05-26 19:58
#33

Demoner o Djävulen till hör inte helvetet. Dom är på annat stäle men påminer om helvetet kan det göra. Så man kan tro det är helvetet. 

Jag tycker du verka underskatta dom väldigt mycket. Om du tror du bekämpat djävulen 2 gånger så är det troligast dom skojar med dig. Leker med dig. Dom kan ha rätt sjuk humor. 🙂 

Demoner vet jag inte om det har någon positivt uppgift. Är det som jag ser som bara har negativa syften och inget annat än negativt. Men kan ha fel. Men är vad jag tänker. När jag träffa demonen drog jag direkt är inget man ska träffa , dra direkt kan inte leda till något bra.

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
2014-05-26 20:04
#34

Dom skoja inte, poseidon var med mig en av gångerna, och tror inte djävulen skulle tillåta så mycket smärta för lite skoj. Demoner tycker jag är rättså roliga haha, kanske låter lite sjukt men dom är intressanta, har nog träffat ett 20 tal olika demoner, och vissa är otrevligare en andra. Men alla demoner är ju inte onda, demoner har inte bara i uppdrag att förstöra andras liv osv.. utan har viktiga sysslor också

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Annons:
J-Artur-K
2014-05-26 20:19
#35

Man ska veta att dom är väldigt smarta med. Allt behöver inte vara som det verkar. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
2014-05-26 20:31
#36

Om du menar att poseidon inte var mef mig så kan jag säga att det var han verkligen, jag kallade på Zeus men han var upptagen just då, sedan var jag med många andra. Men har du någon kontakt med änglar då?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

J-Artur-K
2014-05-26 20:41
#37

#36 Jag menar inte att du har fel o Poseidon inte var med dig. Menar inte att du uppfattat saker fel. Absolut inte.

Jag sade bara det. För att på den sidan behöver inte saker vara som det ser ut att vara. (men jag har aldrig försökt bekämpa något så kan inte uttala om det ) 

Det jag skrev var inte menat att du har fel i det du skriver. Var bara förklaring hur det kan vara. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Zamizen
2014-05-26 21:01
#38

Jaha, ja jag vet dom är listiga, t.ex. min kompis hade haft en demon i sig i 16 år, sedan erbjöd jag att ta bort den men hen ville inte eftersom hen trodde den var snäll (även när den hade gjort hemska saker på hen) Men ibland så sa den snälla saker till hen för att hen inte skulle vilja ta bort den

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

yamher
2014-05-27 09:07
#39

djävulen har sitt eget lilla paradis. Kalla det något slags out-laws.

Alis volat propriis Oskyldig

Zamizen
2014-05-27 11:47
#40

Aa okej, min kusin har varit där, han gick genom djävulens portal när vi träffade han. Och då såg det ut som helvetet

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

No0ra
2014-07-04 05:30
#41

Som muslim tror jag inte på att Djävulen eller någon annan person har skapat Helvetet. Utan det är Gud som har skapat Paradiset, Helvetet och allt annat. Djävulen/Satan kommer absolut inte att ha någon makt i Helvetet, även han kommer att brinna där för evigt när tiden är inne. Och Gud är Den som har all makt. Däremot kommer det finnas en ängel vid namn 'Malik' som vaktar i Helvetet, samt 19 andra änglar som vaktar, men Malik är ledaren. Det är inte heller logiskt att en ängel skulle gå emot Gud, en "fallen ängel". Eftersom att Gud har skapat änglarna att lyda Honom, de har ingen fri vilja (som oss människor och de osynliga väsendena). Djävulen/Satan ('Sheytan') är ingen fallen ängel, han är av sorten "djinn", en skapelse, även kallad "osynliga väsen". Änglar är skapade av ljus, och "djinn" är skapade av rökfri eld. Det finns en mycket intressant och logisk beskrivning i Koranen om vem Satan är och hur han blev utvisad från Paradiset och varför. Jag tycker att det är väldigt intressant att du drömde om bron, 'Sirat', eftersom att det är bron över Helvetet, inom Islam.

"The ultimate ignorance is the rejection of something you know nothing about and refuse to investigate." - Dr. Wayne Dyer

Annons:
J-Artur-K
2014-07-04 14:46
#42

#41 Djävulen är egentligen inte i helvetet. Är på annan plats där demoner är. För han är ledaren över demoner. Är Hades som har kontrollen i helvetet. o Zeus som har kontrollen i Himlen.

Som du nämner finns det änglar som vaktar i helvetet o har svarta vingar istället för vita.

Är mina åsikter

Det jag skrivit är inte ifrån en dröm är ifrån astral resor. 🙂

Ny dag nya möjligheter

No0ra
2014-07-05 08:19
#43

#42 Jag skrev inte att Djävulen är i Helvetet just nu, utan att han kommer brinna där när tiden är inne, efter Domedagen. För allt dåligt han har gjort, som att gå emot Gud och vilseleda och lura en massa människor. Vilket han och hans demon-följeslagare gör. Detta är vad jag tror på. Men varför tror du att "Hades har kontrollen i Helvetet och Zeus i Himlen"? Vill bara veta, ta inte illa upp. :-)

"The ultimate ignorance is the rejection of something you know nothing about and refuse to investigate." - Dr. Wayne Dyer

J-Artur-K
2014-07-05 11:13
#44

Nej var inte menat att du påstod det. Är även hur jag ser på det inte att det måste vara så. Jag formulera klantigt. Ber om ursäkt för det. Glad

Jag har varit både i himlen o helvetet genom astral resor så har fått sett båda sidorna. Träffat både Zeus o Hades, Gud o Djävulen. Men det jag säger o tror går emot många religioners tro som möjligt. 

Som du nämner är himlen som ett riktigt Paradis med full harmoni o oerhört vackert. 

Helvetet är vild djurs liknande känslor speciellt personerna som är där (när jag säger personer menar jag Hades , Liemän , Döden o liknande lättare att formulera så) 

Hades , Liemän ,, döden ger ifrån sig starka vilddjur känslor. Är mycket mörker i helvetet o atmosfären där är mycket psykologiskt ner brytande. Enda ljuset är ifrån eld i princip. Himlens ljus skulle förinta dom som är i helvetet i princip, (Men är bara mina åsikter jag pratar om) 

Men det jag nämner om upplevelser går emot dom många religioners tro antar jag som möjligt att få uppleva. 

Dom i helvetet gör inget om det inte är för egen vinning i princip. Så man ska vara försiktig med deras bakankar i saker. (men är bara mina åsikter i det hela ) 🙂

Ny dag nya möjligheter

ALPHIRA
2014-07-06 22:58
#45

NoOra. Helt allmänt jätte intressant att läsa vad du som muslim skriver och hur du uppfattar saker och ting. 🙂

[Juel70]
2014-11-16 09:09
#46

#44 Jag har läst lite om dina upplevelser av himlen på din hemsida och här och dina upplevelser var säkert sanna för dig, men jag kan säga att du var inte i himmelriket, för inget orent kan bestå inför Gud.  (Oren blir man när man håller på med orena andar och inte tagit emot Jesus i sitt hjärta)  Enda vägen till Gud är ju genom Jesus. Han är vägen, sanningen och livet.

Man ska inte tala med de döda, hålla på med spådom och avgudadyrkan om man vill se Gud. Detta säger jag för att du inte ska bli förledd av den onde, som kan iklä sig som ljusets ängel. Han ska förleda många.

[Juel70]
2014-11-16 09:14
#47

#41 Guds änglar har en fri vilja, liksom vi människor. Hur skulle Gud kunna veta vem som älskar honom, om vi inte hade en fri vilja?

Varför skulle inte en ängel, skapad av Gud med en fri vilja, kunna vara Guds tjänare? Gud skapade en ljusets ängel - en god ängel. Och uppenbarligen med en fri vilja.

Men ängeln blev högmodig och gjorde uppror mot Gud och föll därmed bort från sanningen.
Det var med ängeln som det var med de första människorna - olydnad och uppror mot Gud ledde till syndafallet.

Det står också i Guds ord att den fallna ängeln som blev Guds fiende, d.v.s. Satan, drog med sig andra änglar som också syndade. Så visst var änglarna Guds tjänare från början, men de förlorade denna ställning genom att välja fel.

**Tänk också på de änglar som inte bevarade sin höga ställning utan övergav sin rätta hemvist. Dem håller han i förvar i mörker med eviga bojor till den stora dagens dom. Jud. 6 (Folkbibeln)

Ty Gud skonade inte de änglar som hade syndat utan kastade dem i avgrunden och överlämnade dem åt mörker och kedjor, för att de skulle hållas i förvar till domen. 2 Petr.  2:4 (Folkbibeln)**

[Juel70]
2014-11-16 09:28
#48

#9 av: J-Artur-K

Lucifer har inget med djävulen och Satan att göra. Han är fortfarande en God Ärkeängel.: )

-Lucifer var som sagt Guds största ängel som blev högmodig och gjorde uppror mot Gud och kastades ut ur himmelriket med sina fallna änglar.  Lucifer är djävulen.

Vilket fall från himlen är inte detta, du morgonstjärna och son av gryningen! Du som en gång kuvade nationer har blivit störtad från din tron. Du sa för dig själv: "Jag ska stiga upp till himlen och regera över änglarna. Jag ska bestiga den högsta tronen och regera från gudaförsamlingens berg långt uppe i norr. Jag ska bli lik den Högste." Men i stället ska du kastas ner i dödsriket, längst ner i avgrunden. Jesaja 14:12-15 

Annons:
J-Artur-K
2014-11-16 09:56
#49

Juel70 Brytter mot Skrivregler upprepande gånger har varnat förut.

Sista varning sedan får du skrivförbud.

http://himlen.ifokus.se/discussions/528f6d6c8e0e74102200039a-skrivregler-i-himlen?528f57688e0e743128002298-1

Sajtens egna skrivregler:

¤ Man få tro vad man vill men inte använda sin tro inom någon religion som att det är den riktiga sanningen o att all annan tro är fel. (Är andligt öppet forum om Gud och Himlen)  

* Om en trådskapare säger att man går ur trådens ämne så ska man respektera trådskaparen och inte fortsätta diskutera det som trådskaparen inte vill ska diskuteras i trådskaparens tråd

* Vi respekterar varandra och att vi kan ha olika åsikter

* Oavsett om vi har olika åsikter ska vi ha bra attityd mot varandra

* Om en person 

tycker att man frågar något som den besvarat på redan så ska man respektera att personen anser att den redan svarat på det och inte fortsätta

* Moderators har rätt att ge varningar och skrivförbud om regler inte följs. Även ta bort eller ändra på inlägg som anses vara olämpliga

* Sajten är inte till för skeptiker. Den är till för troende och moderators har rätt att ge skeptiker skrivförbud utan varning om vi anser att det är nödvändigt på grund av att sajten är till för troende och ska vara en lugn och trygg plats utan konflikter mellan troende och skeptiker

* Man får inte lämna ett privat meddelande i forumet på grund av att privata meddelande är privata meddelanden

* Vi uppmanar att inte prata nedlåtande till andra personer i forumet. Anser vi moderators att det går över gränsen kan varning ges ut. Ha bra attityd i forumet

* Tänk på att det kan finnas yngre personer i forumet när det är ett öppet forum så använd bra attityd och tänk på språket. Vi ska vara en förebild för yngre personer 

Följs dessa regler så blir det ett lugnt forum med härliga diskussioner Tummen upp

                 Joakim - Värd - Himlen I Fokus -Glad

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2014-11-16 10:07
#50

Om Himlen iFokus

Denna sida är för er som tror på Himlen och Gud och handlar om syn på Himlen och Gud ur andligt seende. (Mer öppet och inte samma rammar som  kyrkan) Vi som är Medarbetare och jag som värd har gjort denna sida för att medlemmar här ska kunna få en inblick hur det är i himlen och inblick hur Gud , Jesus , Gudar , Gudinnor och andra som finns där är som. Men även hur det kan se ut där. Olika platser i himlen. Vi delar våra upplevelser ifrån himlen och kontakt med Gud , Jesus eller andra som är i himlen. Glad

Himlen I Fokus ska vara en trygg plats och man ska kunna berätta sina upplevelser utan att bli på hoppad. Sidan är inte skapad för att få bevis att Himlen och Gud finns. Den är skapad för personer som redan tror på Himlen och Gud.

Ny dag nya möjligheter

[Juel70]
2014-11-16 10:37
#51

Ja jag respekterar inte att ni vanärar Gud, förvränger, hittar på och lägger till och drar ifrån utav Guds ord, 

så därför kan du faktiskt blockera mig för gott om du vill. Men jag har sagt sanningen. När ni diskuterar Gud och bibeln, så visst angår det mig när jag läser vilken okunskap ni har angående Guds ord.

Psalm 45:5: ”Ha framgång i din härlighet och drag ut till försvar för sanning, ödmjukhet och rättfärdighet.”

J-Artur-K
2014-11-16 10:50
#52

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2014-11-16 10:56
#53

#51 Kanske är tvärtom . Man får acceptera om man är i en kyrka eller annat ställe.

Varnar inte Gud för personer som kommer påstå de bär på sanning ?

Jag har aldrig sagt det jag säger är sant ? Har alltid sagt  det bara är min uppfattning 🙂 

Jag har uppträtt ödmjukt men skyddad min åsikt endast inte attackerat. Endast skyddat åsikt. Där du anfallit med som du vet sanningen. Som endast Gud gör. o du har uppträtt som han i hans ställe. Det Gud har varnat för så tänkt på det. 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2014-11-16 11:19
#54

 11Och jag såg ett annat vilddjur stiga upp ur jorden; det hade två horn, lika ett lamms, och det talade såsom en drake. 12Och det utövar det första vilddjurets hela myndighet, i dess åsyn. Och det kommer jorden och dem som bo därpå att tillbedja det första vilddjuret, det vars dödssår blev läkt. 13Och det gör stora tecken, så att det till och med låter eld i människornas åsyn falla ned från himmelen på jorden. 14Och genom de tecken, som det har fått makt att göra i vilddjurets åsyn, förvillar det jordens inbyggare; det förmår genom sitt tal jordens inbyggare att göra en bild åt vilddjuret, det som var sårat med svärd, men åter kom till liv. 15Och det fick makt att giva ande åt vilddjurets bild, så att vilddjurets bild till och med kunde tala och kunde låta döda alla som icke tillbådo vilddjurets bild.

16Och det förmår alla, både små och stora, både rika och fattiga, både fria och trälar, att låta giva sig ett märke på högra handen eller på pannan, 17så att ingen får vare sig köpa eller sälja något, utom den som är märkt med vilddjurets namn eller dess namns tal. 18Här gäller det att vara vis; den som har förstånd, han räkne ut betydelsen av vilddjurets tal, ty det är en människas tal. Och dess tal är sex hundra sextiosex.

Kanske handlar om mer än en ? O är 2 budskap ?

Du gick oartigt persnoligt angrepp mot mig o jag har inte gjort det mot dig i dina åsikter bara sagt accptera min o andras åsikt. Som jag tror är mer likt Gud acceptera andra åsikter.

Men texten jag lade till är ju ifrån bibeln.

o denna är intressant speciellt  =

att låta giva sig ett märke på högra handen eller på pannan

Hur gör man korstecknet ? =

Den enskilda troende korsar sig med högra handen från pannan (vid "Faderns") till bröstet (vid "Sonens"), och från vänstra axeln (vid "den Helige Andes namn") till högra ("Amen"). Enligt Oremus, katolsk bönbok, är korstecknet en påminnelse om vårt dop, och en bön om den Treenige Gudens beskydd.[3] Det förekommer också att enbart korsa sig i Faderns, Sonens och den helige Andens namn

Det blir ett kors o kan man tolka som märke 🙂

Jag säger inte att det är så det ska uppfattas men jag tar upp det för du går personligt mot mig men du gör grövre attack o påstår du bär på sanning jag tar bara upp åsikt utan påstående det är just så här bara egen åsikt. 🙂

Vilket beteende är mer likt Guds beteende egentligen ? o vad varnar han för egentligen. ?

Vilken makt är det han varnat för ? Som sprids ? Tolkning av Guds ord ? Kan det finnas något i det jag nämnt nu ? Eller är det bara en slump ?

Man kanske ska tänka efter att saker inte behöver vara som man tror. Jag påstår inte det är som jag säger bara kräver acceptera o inte pressa annan som inte delar uppfattning. I regler står det vi inte följer religions uppfattning o är öppen om det jag nämnt här. 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2014-11-16 13:57
#55

Så om jag ska vara ärlig. Jag är totalt emot kristendomen. Men har inget emot personer som följer kristendomen inga problem. Jag har kristna vänner. Men vi talar inte om detta så mycket o acceptera varandra.

Är så det ska vara jag har inte gått in på något inom kristendomen mot dig o öppnar min mun om åsikt om det nu när du gått personligt mot mig. Men går inte personligt för jag uttalar fakta vad vem som helst kan se o min åsikt endast inget personligt mot dig.

Jag försöker alltid hålla ödmjuk nivå inte gå in med mina åsikter är sanning för ingen bär på sanningen levande människa.

Man går emot Gud när man påstår det. För han varnar om det.

Min undran varför uttalar du dig på ett sätt som Gud varnar för man ska vara uppmärksam på  o akta sig för. ?

Du pratar ju som du är messias själv märker du inte det ? För om du kan veta allt du säger är sant o du säger ju det är så o vi har fel o säger det rätt ut för du vet sanning.

Det är bara messias som kan säga så. O han behöver inte säga på det sättet.

Tänk på det saker kanske inte behöver vara som det verkar.

Jesus sade väll att när antikrist kommer så har han redan många anhängare sedan tidigare ?

Uppenbarelseboken 9:14-16

14 Den sade till den sjätte ängeln, han som hade basunen: "Släpp lös de fyra änglar, som är bundna vid den stora floden Eufrat." 15 Då släpptes de fyra änglarna lösa, de som för den timmen, den dagen, den månaden och det året stod rustade för att döda en tredjedel av människorna.

16 Antalet män i dessa ryttarhärar var tjugo tusen gånger tio tusen. Jag hörde deras antal

1 Thessalonikerbrevet 5:9

10 och vänta på hans Son från himlen, honom som Gud har uppväckt från de döda, Jesus, som har frälst oss från den kommande vredesdomen

9 Ty Gud har inte bestämt oss till att drabbas av vredesdomen utan till att vinna frälsning genom vår Herre Jesus Kristus.

Uppenbarelseboken 9:14-16

14 Den sade till den sjätte ängeln, han som hade basunen: "Släpp lös de fyra änglar, som är bundna vid den stora floden Eufrat." 15 Då släpptes de fyra änglarna lösa, de som för den timmen, den dagen, den månaden och det året stod rustade för att döda en tredjedel av människorna. 16 Antalet män i dessa ryttarhärar var tjugo tusen gånger tio tusen. Jag hörde deras antal.

Min åsikt är det inte bokstavligt så där o speciellt inte döda. O behöver inte exakt vara som det står.

Det roliga o intressanta som jag tycker är en tredjedel av mänskligheten.

Kristendomen är i dag världens största religion med omkring 2,4 miljarder anhängare, eller 33% av världens befolkning år 2007

Antalet män i dessa ryttarhärar var tjugo tusen gånger tio tusen. Jag hörde deras antal. Det blir 200 miljoner men om det är en enda missuppfattning o det som hördes eller liknande kan det vara det ska vara en nolla till o blir då 2 miljarder . Visst hade man hästar med också i korståg ?

Uppenbarelse boken 13

1.Då såg jag ett vilddjur stiga upp ur havet; det hade tio horn och sju huvuden, och på sina horn hade det tio kronor och på sina huvuden hädiska namn. 2Och vilddjuret, som jag såg, liknade en panter, men det hade fötter såsom en björn och gap såsom ett lejon. Och draken gav det sin makt och sin tron och gav det stor myndighet. 3Och jag såg ett av dess huvuden vara likasom sårat till döds, men dess dödssår blev läkt. Och hela jorden såg med förundran efter vilddjuret. 4Och de tillbådo draken, därför att han hade givit vilddjuret sådan myndighet; de tillbådo och vilddjuret och sade »Vem är lik vilddjuret, och vem kan strida mot det?» 5Och det fick en mun sig given, som talade stora ord och vad hädiskt var, och det fick makt att så göra under fyrtiotvå månader. 6Och den öppnade sin mun till att föra hädiskt tal mot Gud, till att häda hans namn och hans tabernakel och dem som bo i himmelen

Uppenbarelseboken 11:3-13

Och jag skall befalla mina två vittnen att profetera under ettusen tvåhundrasextio dagar

Om man tar en dag är ett år , blir 1260 dagar som nämn i Uppenbarelseboken 11:3-13 = 1260 dagar om man tar 42 månader o varje dag är ett år och snabbt saga hur många dagar det är på en månad så är det ju 30 dag om man måste säga en siffra exakt.

42 gånger 30 = 1260 år

Flera orsaker bakom korstågen

Men även andra orsaker låg bakom korstågen. Folkmängden hade ökat markant i Europa och under en lång period hade det varit förhållandevis få krig. En stor del av överklassens och riddarståndets medlemmar välkomnade därför nya äventyr. Västeuropa hade också fått ett nytt vapen i form av pansarrytteriet som vid den här tiden hade utvecklats till ett kraftfullt taktiskt redskap som kunde användas på slagfälten.

Romersk kejsare

På juldagen år 800 belönades Karl i Peterskyrkan i Rom för sina insatser för kristendomen. Påven Leo III krönte Karl till Carolus Augustus, den store och fredbringande kejsaren av Rom, med ett gyllene diadem och en titel som då inte använts sedan Romulus Augustulus abdikerade som västromersk kejsare 476, alltså på över 300 år.

För att säkra arvkungadömet krönte Karl själv sin son till kung av Franken den 11 september 811 i Aachen, men riket kom ändå att splittras och paradoxalt nog för Karl den store, hade han med sitt religionskrig för lång tid framöver tagit makten från kejsare, kungar, grevar och bönder. Påvestolen i Rom kom att bli den viktigaste maktfaktorn i Europa, något som även de världsliga herrarna måste rätta sig efter.

Åren 802–804 vistades också Abul-Abbas vid hovet i Aachen och i Augsburg han var såvitt man vet den första asiatiska elefanten norr om Alperna sedan Hannibals fälttåg.

Vem vet kanske är ifrån det året man ska utgå ifrån 800 pluss 1260 år =År  2060 ? 🙂

Jag gör inga påstående jag ger bara annan vinkel hur det kan vara  o sedan får andra tolka som dom vill. Men nu vet du min ställning öppet o klart i inga personliga angrepp är tillåtet här. o acceptera varandras tro,

Jag tolkar bibeln ¨på mitt sätt o andra får tolka som dom vill tro vad dom vill, Men inga personliga angrepp är tillåtet o man får dela med sig av av sina upplevelse men ingen får säga du har fel.

Jag har aldrig sagt du har fel bara sagt min åsikt.

Jag får säga ifrån nu så det inte blir personliga angrepp här. För det ska inte ske. Gillar man inte vad man kan läsa här och andra upplevelser behöver man inte läsa det som personer skriver här. Inget jag skrivit är för såra någon eller för trycka ner någon. 🙂

Är bara för hålla bra nivå o acceptera varandra. 🙂

Följer personer som är här det så blir det trevlig plats. 🙂

Det jag skriver nu är för kommit upp hur mycket som helst som ska tala emot det som sagts här i saker vi varit med om och tror. Jag har aldrig tagit upp bibeln texter emot någon annans tro. O jag säger skriver inte att det är så eller något bara visar vad man kan se vem som helst sedan får andra uppfatta o tro vad dom vill. Fri uppfattning för vem som helst våran rättigheter att ingen annan ska styra oss vad vi vill tro. Det är mer likt Gud i min åsikt. Kom till han med din fria vilja och ingen annan ska behöva säga så här är jag detta är sanning det här är Gud allt annat är ifrån den onde. Det är inte vad Gud står för att sprida hans budskap i min åsikt. Så vad är det som gör att det ser ut som det gör att att vi som har våran tro upprepande får detta mot oss. Är det verkligen Gud som framför det då eller kan det vara något annat som påverkar det ? 🙂

Han kanske kommer snart vem vet ? 🙂

Är bara mina tankar och o åsikter inget annat 🙂

                                     Med vänlig hälsning / Joakim 🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
[Juel70]
2014-11-16 14:17
#56

Arthur,  att jag svarar här överhuvudtaget är ju för att jag blir upprörd över hur man ordnar sitt eget lilla smörgåsbord av Gud, änglar, spådom, astralresor och sedan påstå att det är från Gud. Det står ju tydligt i Guds ord vad som är synd och inte tillåtet, men absolut får du tro vad du vill, men det är just när man förvränger Guds ord, för det kan ju vara så att någon som inte är så påläst verkligen tror på allt utan att läsa bibeln. (Jag är själv fd medium/spåkärring mfl saker)

Jag tycker det är min skyldighet att ge rätt information när Guds ord blandas in i det hela. Jag är inte messias, men däremot vill jag vara en trogen tjänare till Gud.

Vi pratar ju inte något ovidkommande som ett tv-spel/Fiction, utan om Guds sanna ord.  Jag hoppar inte på någon och försöker inte att frälsa någon, jag bara rättar felaktigheter angående bibeln. 🌺

[Vandringen Med Wolf]
2014-11-17 07:30
#57

Men kära nån Juel 😮

Du bär på sanningen,alla andra har fel eller 😮tänk om vi vänder på det du skriver och säger vi har skyldighet att ge rätt information till er kristna men då blir det ett himla hallå och åter dyker bibeln upp en bok som innehåller så mycket fanatism skrivet och påhittat av människan själv.

Inte prata med dom döda,men vänta nu dom är inte döda fullt levande själar och vi som inte är bibeltroende gör precis vad vi vill,när vi vill och det kan ingen annan människa ta ifrån oss lika lite som vi kan ta ifrån er eran tro och ert rättesnöre bibeln.

Vad Jocke skriver på sin hemsida är helt upp till honom,det har ingen annan med att göra och du vet uppenbarligen inte vad en astral projektion verkligen inne bär.Förresten får kristna verkligen läsa på så syndiga sidor,undrar vad Jesus anser om det ja 🤔

Det här larvet med orena andar hit och dit är så innerligt tröttande för tänk nu om det faktiskt är tvärtom även där,att NI kristna är bedragna av den onde och inte vi.Hör du själv hur illa det låter när jag riktar om dessa pekpinnar,inte tjusigt alls men jag vill visa hur det känns för oss att ständigt bli dömda för att handla med ondskan själv.

Jag har vart många gånger på andra sidan och det har vart medvetna resor astralt och inte under sömnen så jag vet mycket väl vad jag talar om och ja det är himlen ingen annan plats som du försöker påvisa.

Du är fd spåkärring och medium jag är fd kyrklig så båda är vi avfällingar åt varsina håll  ett ord som kyrkan älskar att köra upp i ansiktet på folk så vem av oss är mest syndare,ingen för vi valde bara den väg som för oss känns rätt.Gör du fel som valde Jesus,icke,gör jag fel som valde Wolf icke vi tog bara dom vägar som är rätt för oss att vandra mot ljuset men detta eviga tjat och gnat om att alla som inte valde kristendom går med onda andar och gör fel fel fel,suck suck suck och ändå mera suck 😕

Nä vi får vackert respektera varandras val och jag är så innerligt trött och lack på detta eviga andliga krig mellan människor 😕

Smörgåsbord ja visst är det ett smörgåsbord inom andligheten men också ett smart knep från Skaparen för att alla ska finna just sin väg,en del passar i kristna tempel andra inte så där var han bra klurig vår Skapare så vi ska finna det som för oss personligen är rätt.

Föreställ dig att jag skulle ligga på om att alla kristna ska vända om till shamanismen,hur fel skulle det bli då om man tvingar människor in i tempel dom känner att dom inte alls hör hemma i.Resultatet blir bara att människor mår dåligt om dom inte får vara sig själva både i tro och som person.

J-Artur-K
2014-11-18 04:05
#58

#56 Får läsa #55 🙂

Jag själv sommar jobba inom kyrkan 4 sommar ifrån jag var 15 år till jag var 18 ifrån 19 var jag säsong anställd inom kyrkan 3 ¨år . Så jag är uppväxt inom det kyrkliga 🙂

Är inte okänt för mig vad det handlar om o kyrkans åsikter tolkning av bibeln. Jag har själv diskuterat med kyrkoherde senare ¨år o andra. 🙂

Ny dag nya möjligheter

yamher
2014-11-18 19:20
#59

Juel; Känslor har inget med frivilja eftersom vi alla har tillgång till samma känslor.

frivilja förutsätter val som inte är möjliga. Om fri vilja fanns hade Gud inte behövt "skapa" människan för han hade varit fri att göra det han behöver utan oss.  Fri vilja förutsätter att inget är förutbestämt och att ingen kan eller får bistå o hjälpa dig. Fri vilja förutsätter att även de onda handlingarna rättfärdigas utan krav på bestraffning av något slag osv.

Kan vara lika magstarkt av dig att hävda att J-Artur-K hädar Gud och bibeln som när du enbart använder dig av bibeln för att diktera för andra hur man ska leva. Alla är inte bokstavstroende och ser bibeln som den enda sanna källan. Inte heller kan du använda dig av bibeln för att styrka dina åsikter och i nästa mening hävda att ingen annan får använda den samma källa mot dig.

Alis volat propriis Oskyldig

Zamizen
2014-11-23 20:55
#60

Jag vet inte varför men jag har någon konstig dragning till det mörka. Inte en satanistisk dragning utan en förtjusande dragning. Jag gillar det onda, det händer mer saker där. Det är som att när jag blir stor vill jag bli som t.ex. Ed och Lorrain Warren. Tror inte att det är de n mörka sidans lockningar utan nästan ödet haha.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

vallhund
2014-12-28 14:34
#61

Ingen aktiv värd/medarbetare som kan rensa ut alla länkbuggar i #0 ?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Hukanson]
2015-04-27 14:04
#62

Helvetet är en motsats till det som den israeliska religionen har ha haft som Lag - att älska Gud av hela sitt hjärta och Nästan som sitt Själv.

Den som bryter Lagen och gör sig Gud och Laglös är ju ogudaktig och bara Djävulen kan vara Herre över denne. Om personen är extremt köttslig och sinnlig måste tom Djävulen kasta ner personen  Helvetet för att personen skall komma till insikt, förståelse och tro på Sanningen.

Lucifer var till för att ge de gudlösa en chans till bot och bättring utan att behöva gå en smärtsam väg av olyckoroch elende för bot och bättring.

Annons:
[vikinga ängel]
2015-06-16 23:23
#63

Jag har läst lite och kollat i dena tråden mycket intressant speciellt när ni börjar prata om grekiska gudar och lucifer. Jag älskar just dena typ av saker. Det är intressant och förtjusande. Jag har aldrig möt hades, men jag har möt Pegasus och Cronos. Cronos är inte en snäll figur och han gjorde faktiskt illa mig men jag slogs ju också mot honom. Jag brukar slås mot onda väsen och jag har möt på en hel del. Så jag har sätt både helvetesliknande ställen och himlar och monster av alla de sorter. Det är faktiskt väldigt roligt att hjälpa folk på det sättet och undersöka saker. Jag försöker dock hjälpa världen, men jag har en dragning mot mörkret. Jag tror det är för att jag förstår Den delen av världen, men jag är inte mörk själv och skulle aldrig medvetet välja att vara det

J-Artur-K
2015-06-17 22:40
#64

#63 Roligt men det inlägg 👍 

Ja är inte bra ha kontakt med mörka delen för mycket för avspeglas på en typ lite gran. 

Om man säger så här. Om man 3 dagar i veckan skulle ha kontakt med mörka delen under en månads tid är man inte samma person senare och hur man är som person. Inte man är dålig människa eller så men allt man fått till sig förändrar en. 

Varje gång jag var i helvete for jag direkt till himlen. 

Jag har inte varit i helvetet nu på över ett år för det tar en bit av ens hjärta det dränerar en. Samma om man bara har någon form avkontakt med det mörka det dränerar en. 

Krävs enorm disciplin o tror inte dom flesta tänker på vad det gör med en tyvärr. 🙂

Men är mina uppfattningar bara. Men man kan göra en jämn förelse hur är humöret inre känslorna efter kontakt med det mörka? är det inre harmoni o glädje o underbart o härliga energier ? 

O hur är känslorna efter kontakt med det ljusa som änglar eller något ifrån det ljusa ? 

Hur är känslor dagen efter kontakten ? 🙂

Men är bara mina uppfattningar såklart 🙂

Ny dag nya möjligheter

[vikinga ängel]
2015-06-21 00:47
#65

Ja visst är det en fråga om hur man mår efteråt och sanningen är väl att man nästan aldrig mår bra av någon typ av astral resor men om mår ju kanske sämre då om man ska slås mot mörka varelser, men jag visar ingen respekt för dom. Jag utmanar dom och slås. Och därför så blir konsekvenserna för mig olika, då jag inte mår dåligt dagen efter. Utan enbart medans jag slås, men om jag inte lyckas döda monster så atackerar de mig tills det att jag lyckas döda dom eller att en ängel hjälper mig ta bort den. Och då kan jag ju må dåligt olika länge beroende på hur stark entiteterna eller monstret är.

vallhund
2015-06-21 13:41
#66

Vilka entiteter slås  du mot?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[vikinga ängel]
2015-06-21 14:49
#67

Mästa dels är det reptiler av olika sorter, men det har även hänt att det är aliens, gudar, och nephilimer och fallna änglar. De som blir ett problem för mig eller de som står mig nära samt deklienter som jag väljer att hjälpa. Oftast så är entiteterna i lägre själsnivå en mig och då är de väldigt änkla för mig att döda. Men om de är lika starka eller starkare så är det svårare.

The_pearl
2015-08-24 07:49
#68

Jag drömde för någon månad sen om att jag mötte djävulen. I drömmen hade han en så stark dragningskraft. Jag kan ibland drömma så tydligt, i detalj. Jag minns saker så detaljrikt, kan beskriva rum, människor, figurer och dofter. Och minns dom länge. Drömmen om djävulen var att han kom för att ta mig. Jag visade att jag inte ville det. Jag ville inte visa mig rädd, jag ville vara stark och ville inte rubba mig. Jag kände hans starka kraft. Hans doft, den luktade fränt. Det sista som hände var att jag vände mig och tittade mot honom, jag satt med en vän som sa åt mig "han är här för att ta dig". Och när jag då vänder för att titta, för att min vän bad mig att se efter själv, står han där och ser mig djupt i ögonen och hånler. Där vaknar jag och är skräckslagen. Var tvungen att kolla efter i vaket tillstånd så han inte stod där. Jag är övertygad om att han, eller något faktiskt var där i min dröm,eller vad det nu var. Eftersom det var så tydligt och talande. Djävulen var inte så lång i min dröm, han var knotig liksom, svart, inga kläder direkt. Lite skimrande, var mer som bulor istället för horn. Hittar ingen bild jag kan länka till på hur han såg ut ungefär. När jag då vaknade och var så rädd tänkte jag att jag inte behövde vara rädd, jag har ett tryggt skyddsnät runt mig som jag e tacksam över och litar på. Jag bad om extra beskydd de närmaste dagarna. Om det var djävulen eller annat som besökte mig vet jag inte, men jag tror faktiskt inte att det bara var en dröm. När jag vaknade till där på natten o var rädd, såg jag inget, men där var en stark dragningskraft. Otäckt då jag inte vill ha kontakt med den sidan. Den kontakt jag har med ett medium trodde att drömmen var pga de blockeringar som jag har i kroppen o för att jag inte kommer loss med det andliga. Jag vill tro att det är så, men känner som sagt tvärtom.

[Eypril]
2015-09-20 00:14
#69

Hmm vad intressant. Jag drömde något liknande nyligen. Innan jag la mig för att sova så var jag lite arg och sa till Lucifer att jag skulle döda honom om han försökte skada mig. Då drömmer jag att jag är i Afrika, att jag bor i ett typ betonghus med jätte höga murar runt. Och det var typ änglar med i drömmen, men ingen hade vingar. De såg dock precis ut som änglarna. Michael och Gabriel sat och läste tidningar vid ett kaffe och Uriel var på en promenad runt i närheten. Lyckligaste nöjda var dom. Jag var inne i huset med min mamma och kollade på tv. Jag började få otroligt ont i magen och jag kände hur någonting kröp runt i min mage. Jag kollade och såg att jag hade maskar i magen. Mamma drog ut dom och syde igen hållet i min mage. Och jag visste att jag skulle få flera maskar i magen då de andra hade lagt ägg och jag visste att jag hade en dag på mig att hita mot giftet. Så jag gick ut ur huset för att leta efter motgiftet som min mamma inte hade. Och jag gick upp på muren och det är vatten över allt runt muren så jag börjar gå på stenar som ligger runtomkring i det djupa vattnet. Och plötsligt ser jag en man med lyssande blå ögon och svart hår gående mot mig. Och han bara bryter av mitt finger, som om det vore ingenting. Och han säger. Vill du döda mig så måste du bli starkare enligt först. Och jag vaknar givetvis med ett ryck och kollar om mitt finger sitter kvar på fingret 😆 dena drömmen var väldigt kraftfull, visa dela tror jag var astral resa medans andra var fantasi.

Annons:
K.R.J.T
2015-12-12 17:26
#70

Min teori om himlen och helvetet, har inte last igenom alla inlagg da det var en massa inlagg for mig att lasa igenom.

Vi alla manniskor fods med en bit av gud i oss och alla fods med en bit av djavulen i oss.

Ungefar som tom och jerry nar en angel sitter pa hoger sidan av hans axel och nar djavulen sitter pa hans vanstra sida av axlen, sa far vi valja om vi ska lyssna pa djavulen eller pa angeln.

Vi alla har nagot gott i oss, vi alla har nagot ont i oss, du valje sjalv vad du ska lyssna till, och vilken av dem du ska lyssna till nar du gor dina val har i livet.

Alla goda kan bli elaka, och alla elaka kan bli goda, det ar ditt val 🙂

Upp till toppen
Annons: