Annons:
Etikettot
Läst 1561 ggr
[Wolf.]2
2014-08-04 17:06

Skogsbranden i Sala

Tycker vi alla ska samla oss och sända alla krafter med energi till både boende och dom brandmän som tappert kämpar med den skogsbrand som nu härjar helt fritt i Sala.

Vindarna har tydligen vänt så nu hotas nya orter,vilket fruktansvärt scenario och nu behövs alla insatser som bara finns att tillgå så jag föreslår att vi alla oavsett vilken form av tro vi har ber om allt kraft till dom drabbade som befinner sig i dessa trakter Hjärta

Bildkälla www.vlt.se 

Annons:
fuzzie
2014-08-04 17:15
#1

Röken ligger nu även över Falun i Dalarna och vi har fått stänga alla dörrar/fönster/ventilationer här hemma då man knappt kan andas annars. Det börjar tjockna ännu mer för varje 15 min och vi hoppas på att det kan börja lätta tills senare ikväll iallafall, men som läget är nu så lär vi få vänta längre.

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

[Wolf.]2
2014-08-04 17:21
#2

Det är samma här i Leksand det bara ökar men vi fick lite regn och då lättade det lite men snabbt tillbaka på plats igen.Man ser inte skogen bakom skolan som ligger intill min tomt och bara att bomma och stänga precis allt.

I Rättvik var sikten helt skymd från Vikarbyn över Siljan en utsikt som normalt syns så klart och tydligt alldeles igenmurad.

Men arma människor som är mitt i detta hemska scenario,man får väl hoppas att ingen kommer till skada 😕

[Juel70]
2014-08-05 14:11
#3

Jag ber för människorna och djuren och ber om massor av regn och att Gud förbarmar sig och är med oss.

J-Artur-K
2014-08-05 20:55
#4

Ska försöka ge en situation healing ikväll innan jag lägger mig. Ska göra en annan healing nu. Hoppas det ordnar sig snart

Ny dag nya möjligheter

Upp till toppen
Annons: