Annons:
Etikettot
Läst 454 ggr
Smultrollet
2016-10-27 14:38

Era anhörigas sista ord

Hej! 

Nu kommer jag komma med en konstig, kanske gränslös fråga. Men jag ber ändå er som vill svar att svara och er som inte tycker att frågan känns ok att klicka er vidare. <3

Jag går en utbildning där jag i mitt examensarbete ska skapa ett sceniskt konstverk

Mitt verk kommer att handla om människans sista stund i livet. De där sista, skälvande ögonblicket innan en människa upphör att vara. 

Det jag skulle vilja be er om är era bortgångna anhörigas sista ord. Det sista som den personen sa innan hen gick bort. 

Ni får hemskt gärna skriva bakgrundshistorien också, dock är det bara just de där orden som kommer användas i verket. Och om ni kommit fram till någonting angående döden, eller livet, efter förlusten av en närstående så får ni oerhört gärna skriva det med. 

Föreställningen kommer att upplevas genom text som läses och som visas som projektioner på väggarna samt med en hel del musik.

Den kommer att ges två gånger i december och eventuellt fler gånger i framtiden. Om ni som vill dela med er vill så kan ni säkert kunna få del av föreställningen genom bilder, video mm i efterhand. Om ni känner att det vore givande att få se, vill säga. 

Jag hoppas att många vill hjälpa mig, och tveka inte att fråga om något känns oklart! 

Med vänlig hälsning

Annons:
Smultrollet
2016-10-27 17:15
#1

Nu glömde jag min mail-adress, för jag förstår att en kan tycka det känns bättre att skriva direkt till mig än att skriva på ett forum! 

Om ni vill, skriv till

elliejohansson@hotmail.com

Vill också tillägga att jag är väl medveten om  att döden sällan sker som på film,  där en person viskar fram sina sista ord och sedan somnar in. De historierna är naturligtvis också välkomna, men det kan lika gärna handla om att ni talade om vädret kvällen innan döden inträffade. 

Jag var nog otydlig med detta tidigare.

Upp till toppen
Annons: