Annons:
Etikettandar
Läst 1477 ggr
Grävlingen
12/21/16, 6:06 PM

Hur blir man andlig?

Hur kan man få kontakt/se andar etc? 

Frågan är seriös.

Annons:
Honestyisdead
12/21/16, 6:10 PM
#1

Fråga inne på övernaturligt

[Hukanson]
1/11/17, 11:29 PM
#2

Det är nog inte rätt att hänvisa andliga sökare till Övernaturligt tycker jag. Det är en seriös och legitimt andlig fråga hur man skall få kontakt…med vad kan man undra…med det andliga förstås och då den andlighet som är av Ljuset och gärna kommer till människor som vill ha andlig kontakt och vägledning.

Det finns ju många organisationer som har utbildning i detta…som teosofer, antroposofer och hundratals andra. Det tar tid och man få en speciell livsstil. Religioner är fortfarande en väg för andlig kontakt speciellt de missionerande.

Att se andar kan vara en begåvning som kan vara svår att öva upp men man kan ju gå en kurs i medialitet för att prova om det fungerar.

[Rhonda]
1/13/17, 10:56 AM
#3

#0 Här får du hjälp. Jane är gullig!

http://spiritualism.ifokus.se/

Honestyisdead
1/13/17, 10:57 AM
#4

#2 Det är ett seriöst svar. Beklagar att du inte gillade det men jag står kvar vid mitt råd.

[Hukanson]
1/13/17, 11:29 AM
#5

Hera, visst är Jane en gullig och kunnig Sajtvärd och dessutom medium med egen kursgård men jag menar att om man tar frågan om hur man blir andlig på seriöst allvar så ska man inte tro att man blir andlig för att man får en vandrande poltergeist på besök…om man börjar bete sig "medialt" så kanske anden stannar kvar permanent och man kan få allvarliga problem!

Honestyisdead
1/13/17, 11:31 AM
#6

#5 Jag har inte sagt något om Jane.  Inte rått till hennes sajt.

Annons:
[Hukanson]
1/13/17, 12:08 PM
#7

Men håller du inte med om, Hera, att det kan vara klokare att bli riktigt andlig än att virra bort sig i kontakt med jordbunden ande..? 

Jane är inte Sajtvärd för övernaturligt…bara för Spiritualism iFokus.

Jag vill bara putta för att även Himlen iFokus ska vara en sajt för andlighet och inte en reklamplats för andra sajter.

Allva
1/16/17, 10:34 PM
#8

Hur blir man andlig och hur kan man se andar var frågan.

Andlig är inget man blir, det är något man ÄR.
Att vara andlig betyder inte att man kan se andar eller att man är medial.
Att vara andlig är mer hur man är som person.
Öppenhjärtig och empatisk. Accepterande och förlåtande.

Att vara andlig har inget med religion att göra.
Men alla religiösa har en andlighet.

Att kunna se en ande som är våra bortgångna nära och kära.
För oftast har vi ett band till den ande vi ser eller märker av.
Men att kunna se anden tydligt och inte bara som en skugga i ögonvrån, så måste man tro och känna att det finns en andevärld.
Tro och känna i djupet av din själ.

Du kanske inte blev så mycket klokare av detta, men då behöver vi gå djupare in i förklaringar hur man kan SE en ande.

[Hukanson]
1/16/17, 10:56 PM
#9

Det är troligtvis allas uppgift att se igenom den köttsliga slöjan och förstå att alla människor innerst bakom muskelpansaret faktiskt är ande och lever i den andliga världen till viss del. Att leva ett andligt liv är att bejaka detta i sitt tänkande och inse att även tänkandet har sin källa i andevärlden.

Upp till toppen
Annons: