Annons:
Etikettporten-till-himlen
Läst 776 ggr
[Hukanson]
2/10/17, 3:16 PM

Möta familjen i himmelen

Det finns många videos som berättar om hur människor har haft nära-döden-upplevelser och hur de har haft upplevelser av att komma till himmelen för ett samtal med en kärleksfull ljusguide men sedan återgå till en jordisk tillvaro.

Här i tråden lägger vi in sådana videos.

Annons:
[Hukanson]
2/10/17, 3:17 PM
#1

treårige Colton träffar sin syster

[Hukanson]
2/10/17, 3:19 PM
#2

Han dog men kom tillbaka

[Hukanson]
2/10/17, 3:19 PM
#3

Mirakel?

[Hukanson]
2/10/17, 3:38 PM
#4

Tamaras berättelse

[Hukanson]
2/12/17, 2:19 PM
#5

Förut när religionen ställde villkor på människans leverne fick man inte tala eller tänka på något annat än det heliga och frälsaren. Men det var av kärlek och välvilja det var så därför att det fanns en tydlig separation mellan det rena andliga och det orena världsliga.

Idag växer vi för varje dag längre in i en enad värld som blir mer och mer kärleksfull och ren (även om motsatsen fortfarande är tydlig) och det innebär att separationen mellan det rena heliga och människans världslighet försvinner mer och mer.

Detta förändrar allting. Kulturen måste omdefinieras och förändras, inklusive språkbruket och högre mänskliga förmågor blir mer och mer vanliga. Den gamla uppräkningen av människans fem sinnen förändras till en lista av uppåt 8-12 sinnen. Den i anden växande människan upptäcker hur mångfacetterad hon är.

I och med att människan växer in i himmelen på jorden upptäcker hon också fenomenet att möta den verkliga himmelen som alltid har sin förgård på jorden. Astrala andar kommer att bli märkbart påtagliga om inte himmelens Lag förbjuder det. Himmelens Lag kommer också att bli något som vi jordmänniskor måste lära oss om då vi växer upp i fyr och femdimensionalitet.

setfree
2/27/17, 10:59 AM
#6

# 5 Nej Hukansson du missar budskapet i exemplen du tar fram. Det stämmer inte med det du säger. Tamara beskriver inte himlen. Titta noga en gång till.

Det blir väldigt förvirrat om innehållet inte stämmer överens med din beskrivning.

Annons:
[Hukanson]
2/27/17, 12:34 PM
#7

Tamara beskriver Andevarlden och det ar enligt esoterisk undervisning sant att det finns en boning i andevarlden som manifesterar just den separation, den illusion, som vi alla har att genomskada. Helvetet ar den Totala Separationen, Den Totala Illusionen som helt har avsagt sig kontakt med Ljuset. De manniskor som ar dar har foljt sina morka kanslor, har helt lyssnat pa sin egen angest, blivit offer for sitt nattsvarta morker och kan inte ta sig bort darifran! 

Enligt Lagen om den Fria Viljan.  Vi har alla den friheten att maste valja hur reaktionen pa stimulis blir. Vara glad eller vara ilsk? Vara tacksam eller ta allt for givet? Vordnad for ljusets Kalla eller smita bort till morker och kyla?

Kan vi da aldrig komma tillbaka fran den plagornas boning som ar separationens helvete? Jo, det finns alltid en vag tillbaka till Kallan men det kraver ju omvandelse och botgoring.

De allra flesta manniskor kommer till den Ljusa Sidan  som vi kallar Himmelen nar kottet dor och forhoppningsvis kommer de morka ochsa dit forr eller senare. Andevarlden ar en hierarki i Ljuset….fran morker till obeskrivligt intensivt ljus. Det ar inte manga som kommer anda upp till narheten av Kallan.

(Jag ber om ursakt for att jag har tappat mina svenska tecken pa min amerikanska dator…ska forsoka andra pa det med hjalp av dator.ifokus)

setfree
2/27/17, 12:40 PM
#8

#7 Inga problem jag förstår åndå.

Det stämmer inte med hennes berättelse. Hon uttrycker sig inte så. Hur har du kommit fram till detta? Nej jag tror mer på hennes berättelse.

Esoterisk undervisning? Kanaliserade budskap. Nej jag tror inte på detta.

Upp till toppen
Annons: