Annons:
Etiketthimmelska-principer
Läst 740 ggr
[Hukanson]
2017-03-13 07:25

Börja bygga

Alla människor lever och med den livskraften vi färdas på genom livet kan vi erkänna för oss själva att Gud älskar oss vad vi än gör. Men det innebär inte att Gud tycker om allt vi gör. Guds natur är ju altruistisk kärlek och vi är Guds andebarn i hans skapade kött så vi borde också vara altruistiskt kärleksfulla vilket skulle innebära att vi avstod ifrån alla yttringar av HAT ILSKA VREDE VÅLD vilket är motsatsen till den stödjande uthålliga livsbejakande kärlek som är Guds natur.

Om vi ska bygga Himmelriket på Jorden så behöver vi komma tillrätta med denna separation från Guds natur som vi skapar och upprätthåller med vår fria viljas val att vara negativa.

Hur kommer vi tillrätta med våra känslor av att det är rätt att bli arg när andra gör fel mot oss…eller att vi går miste om något värdefullt…eller vad som än väcker våra urgamla impulser att lösa problemet med våld!

Det första vi måste göra år att erkänna att vi känner det vi känner! Vi behöver träna på att innan vi gör något utåtriktat erkänna för oss själva att …nu känner jag verkligen vrede…ilska…rättmätigt hat…och det är jag själv som väljer att känna som jag gör! Jag odlar den rättigheten att kunna välja negativa känslor och eventuellt agera på dem i miljön.

Men tänk om du skulle ge den rättigheten till Guds natur istället. Då skulle du bara känna dessa känslors styrka och kraft när du verkligen behövde dem…i verkligt livshotande situationer som krävde dina alla resurser.

Vägen till att undvika separation är att stanna i känslan…erkänna dess existens men bara andas igenom dem…kanske gå åtsidan en stund…sätt ord på vad du känner…"nu känner jag stor irritation…jag börjar bli verkligen arg…det känns som om vreden kokar inom mig…jag känner hat och vrede och ilskan vill få utlopp i handling…"

Räkna till tio eller gör tio armhävningar och situps…gå och tvätta händerna. Det finns knep att ta till för att inte agera ut känslan. Du kommer att frigöra energin och behålla fokus om du gör så. Du kommer att segra över din djuriskhet och himmelens ljus lyser över dig och din väg.

Annons:
[Vandrar med Wolf]
2017-06-05 17:36
#1

Jättebra skrivet och jag kan hålla med dig helt i tanken om altruistisk för tänk om det vore så enkelt och det här är en fråga som jag ställt mig på senare tid i en värld så fylld av våld och terrorism och min tanke är hur förhåller jag mig som andlig i dom här svåra men ack så viktiga frågorna ?

Bemöter jag dom med hat eller aggression och kan jag räkna till tio och sen se med ljus på det som sker i världen ? inom mig vill jag se det så enkelt men världen är så komplicerad och världen är inte alltid god även om det tack och lov finns godhet kvar så ser vi varje dag hur våld och terrorn breder ut sig och vilken oerhört krig terrorister för mot helt oskyldiga människor vuxna som barn ingen slipper undan det sjuka våldet så hur förhåller man sig som andlig människa ?

Jag personligen får svårt att inte känna vrede,jag blir ledsen och förbannad om vart annat och alla dom känslorna måste få ta plats och ventileras ut för stänger vi inne känslor då börjar vi alla snart att må väldigt illa.

Känna och leva ut,våga svära, våga gråta,skratta eller skrika är livsnödvändiga ventiler vi har som människa för stänger vi alla in det som sker omkring oss så stänger vi dörren till människor i nöd och det mår ingen av oss bra av.

Att bli arg det hör vår natur till, vi kan känna ilska och stundvis hat men det viktiga är att känslan lämnar oss och inte blir permanent men utlopp och ventilera det måste vi alla göra för att kunna må bra  för släpper vi inte ut och stänger inne alla känslor så växer dom till ett stort problem som i sin tur kan skapa obalanser både fysiskt och mentalt och följden kan bli en massa onödiga sjukdomar som vi kunnat undvika om vi bara vågar släppa ut och fram både glädje,ilska och sorg.

Dioramabyggare
2017-06-05 18:09
#2

#0, #1: Jättetack, Hukanson och Vandrar med Wolf, för de kloka fina inläggen!

Hälsningar,

Dioramabyggare

Upp till toppen
Annons: