Annons:
Etikettporten-till-himlen
Läst 2059 ggr
pigeons7
11/30/17, 11:55 PM

Evigheten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En dag ska vi som tror på Jesus och redan nu som följer honom Kristus Guds Son komma till Evigheten! Himlen är verklig lika verklig som Helvetet. Sången ovan där är fin och en sång med glädje och hopp! Jag har på riktigt dröm flera gånger

om Himlen och Paradiset allting där lever och är ljust ingenting är visset eller dött.En underbar plats som finns väntar oss något som är mycket bättre än den här jorden vi lever på nu.

Annons:
[Hukanson]
1/2/18, 8:38 AM
#1

Det finns en bok som heter "Om Himmelen och Helvetet" skriven av Emmanuel Swedenborg och finns att köpa på bokmarknaden. Den boken är lika ovanlig som Swedenborg är ovanlig. Han var en andeskådare, en person som samtalade med änglar och hade uppenbarelser. Han verkade och dog i London i slutet av sitt liv men blev sen begravd i Uppsala Domkyrka som en Stor Svensk. Hans böcker är väldigt detaljrika och väldigt läsvärda men har ju nu några hundra år på nacken och man kan antaga att även himlen har förändrats sedan dess liksom vår yttre verklighet har det.

Lussan20
5/3/18, 12:01 PM
#2

Drömmen om himlen är så verklig för många och även för mig.

En del tänker att det vore outhärdligt att leva för alltid. Men det är pga att vårt liv räknas i år och dagar. Finns inte tiden så är man bara i nuet.

För mig så ter sig himlen som fri från ondska, sjukdom , ja alla de negativa känslor som vi bär här. Avund, svartsjuka, hat, girighet osv. Där friden är total och man är fylld av Guds kärlek. Man kan inte hata i himlen.

Sedan jag var ett litet barn har jag kämpat mot mörker även i mig själv, det är ett gift som smyger sig på. Det står i Bibeln- Det goda jag vill, det gör jag inte, med det onda som jag inte vill det gör jag- det sammanfattar nog oss människor väl.

Att bli fri från det är den stora friheten, lust till saker som skadar oss, droger, sprit, mat mm. Aldrig har människor kämpat så med övervikt som nu. Tänk att vi inte ens kan tygla vårt

 ätande. Vikten smög sig på efter stora sorger och tog hälsan för mig..

Det är svårt att vara en kropp av kött och blod som kan göda sig på alla sätt. Därför är nog ett andligt liv en källa till lycka och fri.

Jag tänker mig himlen som fridens boning, där får jag sitta på förstugans trappa med mina älskade djur omkring mig. Älskade människor tittar förbi ibland.

Blommorna dofta underbart, det är vår i Guds rike.

Mvh/WL

Upp till toppen
Annons: