7 Grundaspekter av Upplysningen
Hej vad tror/känner ni tycker ni om denna text? Är den dogmatisk, bra eller lite av varje? Berätta om du vill.
7 Grundaspekter av Andlig Upplysning - enligt mitt sätt att se på det hela
- Gudskännedomen/Genuin Gudskunskap. Känslan, Medvetenheten och Viljan till att Uppleva Total Enhet med Gudomen/Universum/Alltet/Vår Själs Innersta Väsen i allt Levande.
- En Fördjupad Andlighet som man naturligtvis själv väljer att utforma utifrån sina premisser och ingen annans.
- Expansionen av Ett Högre Medvetande/Högre MedvetandeUtveckling.
- Kärleken till sin nästa (och självklart dig själv i första hand).
5.Energihöjningen/Vibrationsfrekvensens Styrka, Klarhet och Sanningsessens bla.
6.Den fysiska manifestationen av och Förkroppsliganden av de 5 föregående punkterna - Den personliga Relationen med Gud och Änglarna
Vid pennan- Andreas Högberg
- Redigerat 2023-04-12 10:24 av Aron73
#0: Det var väl inte så illa såsom inledningen av en upplysningsresa!
Punkt 6 syns mig något oklar. Varför måste de föregående punkterna förkroppsligas och vad innebär förkroppsligandet?
Den sista 5:an skall väl vara punkt 7 förstår jag.
Mycket bra, försök renodla lite mer, möjligen.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
Ja ang punkt 6 - förkroppsligandet av de föregående- så känns det som viktigt, åtminstone för mig- at få ner hela min Andlighet i kroppen där känslorna finns.
Så det inte bara blir teorier utan till mer konkret Liv och Verklighet rent fysiskt.
Jag tänker ju att i denna Paradigm så har vi möjligheten att dra ner Hela Himlen rent fysiskt och materialisera Gudomen och det Andliga på jorden även genom och i våra fysiska kroppar.
Jag tänker att det som kännetecknar en verklig Upplyst Mästare är de som fått ner detta fysiskt och på så sätt kan förmedla Dessa Höga Energier med sin blotta Närvaro utan att säga så myckna ord.
Punkt 7 blev konstigt nog en femma trots att jag försökte redigera detta.
#2: Väldigt bra tänkt, tror du är helt rätt ute här! De flesta andligt sökande strävar uppåt himlen, 'ljus och kärlek'. Men sann andlighet handlar om att uppnå balans mellan andlighet och materialism, mellan ljus och mörker, inåtvändhet och utåtvändhet. Ja, faktiskt att nå balans mellan alla ytterligheter i denna 'tvåfaldens' sfär. Mänskligheten har dessvärre inte kommit så långt i det här avseendet.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/